شناسهٔ خبر: 24080066 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

معادلات انرژي

صاحب‌خبر -

 مديرعامل توتال:‌ به ترامپ گفتم در برجام بماند

مدير شرکت توتال گفت: در ضيافت نهاري که در ماه ژانويه در داووس برگزار شد و ترامپ نيز در آن حضور داشت، از رئيس جمهوري آمريکا خواست تا در توافق هسته اي باقي بماند.به گزارش تسنيم به نقل از وال استريت ژورنال، پاتريک پويان، مدير شرکت توتال گفت، در ضيافت نهاري که در ماه ژانويه در داووس برگزار شد و ترامپ نيز در آن حضور داشت، از رئيس جمهوري آمريکا خواسته تا در توافق هسته اي باقي بماند.وي افزود: زماني که من شانس اين را داشتم که در يک ضيافت نهار با رئيس جمهوري آمريکا شرکت کنم، سوالي (در مورد ايران) پرسيدم.من استدلالم را مطرح کردم، اما سوال اين است که ما چه مقدار زمان به اصلاح طلبان (در ايران) مي دهيم؟ من فکر مي کنم ترامپ داشت گوش مي کرد. اما اين بدان معنا نيست که او با سخنان من موافق است.

توتال در جولاي سال گذشته يک قرارداد چند ميليارد دلاري براي توسعه فاز بعدي ميدان گازي پارس جنوبي با ايران امضا کرد و به اولين شرکت بزرگ انرژي غربي تبديل شد که بعد از اجراي برجام با تهران قرارداد امضا مي کند.پويان تاکيد کرد که توتال «کاملا متعهد» به اين پروژه است، اما اظهار داشت که اين شرکت «راه هاي مختلفي براي خروج» از اين قرارداد در صورت وضع مجدد تحريم ها دارد.مدير شرکت توتال تصريح کرد: اگر چهارچوب کار و قواعد بازي تغيير کند، البته ما نيز بايد در ارزيابي هايمان تجديد نظر کنيم.

مدير عامل شرکت ملي نفتکش:

پيکر شهداي سانچي سه شنبه شب به کشور منتقل مي‌شود

مدير عامل شرکت ملي نفتکش گفت: پيکر شهداي سانچي سه شنبه شب با پرواز ماهان به کشور منتقل مي‌شود.سيروس کيان ارثي در گفت‌وگو با ايلنا از انتقال سه پيکر شناسايي شده شهداي سانچي در سه شنبه شب خبر داد و گفت: با نماينده خودمان در چين تماس گرفتم تمام مراحل قانوني تقريبا تمام شده و قرار است پيکرها با پرواز ماهان به سمت کشور حرکت داده شود.

وي افزود: البته بحث انتقال پيکرها بستگي به مقرارات پروازي و مباحث قانوني نيز دارد ولي قول داده‌اند که سه شنبه به کشور انتقال داده شوند.

مدير عامل شرکت ملي نفتکش درباره اعزام غواص نيز بيان کرد: اعزام غواص بستگي به شرايط چين، تصميم سازمان‌هايي که بررسي مي‌کنند، ميزان آلايندگي ها، مباحث آب و هوايي و زيست محيطي دارد.وي ادامه داد: ما با شرکت‌هاي غواصي بزرگ دنيا که در شرايط سخت تا عمق 300 متر غواص مي‌فرستند مذاکرات خودمان را انجام داده‌ايم ولي بستگي به اين دارد که اجازه داده شود. هر زمان که دستور بدهند ما اقدام مي‌کنيم.

برچسب‌ها:

نظر شما