شناسهٔ خبر: 23722831 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

سفیر آمریکا هدف حمله تروریستی کابل بود

سخنگوی طالبان ضمن ارائه جزئیاتی درباره چگونگی حمله به هتل اینترکانتیننتال در کابل گفت هدف از این حمله سفیر آمریکا و مسئولان شرکت امنیتی «بلک واتر» بود.

صاحب‌خبر -

ذبیحالله مجاهد سخنگوی طالبان اظهار کرد حمله این گروه به هتل بینالمللی شهر کابل با همکاری برخی از کارمندان هتل اینترکانتیننتال صورت گرفت. وی افزود: پیش از این حمله تجهیزات مهاجمان در داخل هتل انتقال یافته بود.

مجاهد در ادامه ضمن پیچیده خواندن طرح این حمله اظهار داشت بهدلیل محرمانه بودن این جزئیات از ارائه اطلاعات بیشتر خودداری میکند.

در حالی که پس از این حمله مجله «اشپیگل» به نقل از یک شاهد عینی گزارش داد که درست لحظاتی قبل از شروع حمله «جان بس» سفیر آمریکا در کابل هتل اینترکانتیننتال را ترک کرد.

به گزارش «صنا»، سخنگوی طالبان نیز در اینباره گفت هدف اصلی از این حمله سفیر آمریکا بوده است که با مسئولان شرکت امنیتی «بلک واتر» و مقامات دولت کابل نشست مشترکی داشت.

با این حال، دیدار سفیر آمریکا و مقامات افغان با مسئولان شرکت امنیتی «بلک واتر» خود پرسش برانگیز است.

شرکت امنیتی بلک واتر که کشتار غیرنظامیان و ارتکاب جنایات جنگی را در کارنامه خود دارد پیش از اعلام استراتژی جدید آمریکا بارها تلاش کرد تا کاخ سفید را برای اعزام سربازان اجیر به افغانستان به جای اعزام نظامیان آمریکایی متقاعد کند. / تسنیم

نظر شما