شناسهٔ خبر: 23720368 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

انجمن بين المللي د‌انشگاه‌ها

صاحب‌خبر -

10تا11 اکتبر 2006، تيان جين، چين

د‌كتر عبد‌الله جاسبي سري دوم-2

جشن 60 سالگي مبارزه IAU

سيزدهمين کنفرانس عمومي نيز با شصتمين سالگرد کنفرانس مقدماتي، که در سال 1948 در اوتريخت تحت حمايت يونسکو ودولت هلند تشکيل گرديد مشخص مي گردد. براي برگزاري جشن اين فرصت مناسب، همانطورکه توسط نيروي وظيفه درمورد تأمين مالي پيشنهادشده و موافقت آن توسط کميته اجرايي صورت گرفته است تعدادي از رويدادها و توليدات خاص مورد توجه واقع شده تا اين فرصت را به يک رويداد خاطره انگيز تبديل نمايد.

درميان اين ابتکارات، تأکيد خاص روي جلب وشناخت اعضاي مؤسس IAU و مؤسساتي که در اولين کنفرانس مقدماتي سال1948 نمايندگي داشته اند، گذارده شده است. ما به صورت خاص روي آن مؤسساتي تمرکزميکنيم که امروزهم عضوهستند، اما همچنين يک حرکت مؤثر براي داشتن حداکثر تعداد ممکن که به اجلاس ملحق شوند ويا حداقل در کنفرانس حضور پيدا کنند، به راه مياندازيم.

اين سند هشت ايده و "توليدات" را به عنوان امکانات دبيرخانه نشان ميدهد که مورد بحث قرار گرفته است. با توجه به زمان مورد نياز براي پيداکردن برخي از ايده ها، چندين قدم اوليه درجهت اجراي برخي از آنها قبلا برداشته شده ، به گونه اي که درزير توضيح داده شده است.

ديدگاه ها، توصيه ها وسرانجام تصويب توسط هيأت مديره در مورد پروپزال هاي پيشنهادي، با اين شناخت که پياده کردن همه آنها عملي نيست وبا توجه به اينکه کارکنان IAU هم برخي ترجيحات را قائل هستند، مورد نياز است. اين پروژه ها با ستاره مشخص شده اند. سرانجام در هرمورد پيشنهاد شده است که پاسخ عضويت قبل از هر اقدام جهت توليد کامل، ايده آن مورد ارزيابي قرارگيرد.

سي دي موزيک * (Music CD)

شصتمين سالگردIAU يک فرصت مناسب وجاافتاده است تا تنوع آن را ترويج کنندوجشن بگيرند. اين کار ممکن است به عنوان مثال ازطريق توليديک CD موزيک با مجموعه اي از قطعات موزيک که سنت هاي مختلف موزيکي را نشان مي دهد نمايش داده شود. بسياري از اعضاي مؤسساتي IAU ممکن است يک دسته نوازندگان يا يک گروه موزيک داخلي را که اجرا مي کنند داشته باشند ومايل باشنددريک قطعه از آن مشارکت کنند براي اينکه آن را دريک چنين مجموعه جهاني بگنجانند. توليد يک CD موزيک وسيله خوبي براي افزايش ايده هاي اعضاي ما ونشان دادن پويايي، خلاقيت و يگانگي آنها است.

در رابطه با اطلاعات نگهداري شده در پايگاه داده هاي IAU ، 125 عضو سازماني برنامه هاي موزيک تقديم کردند که ازميان آنها 25 سازمان داراي دپارتمان موزيک هستند. البته، اين موزيک هاي تقديمي که در CD گنجانده شده براي تمامي اعضاي IAU ارسال شده است. براي آزمايش امکان سنجي اين ايده ها، درخواست براي تمامي اعضا فرستاده خواهد شد واز آنها سؤال مي شود که آيا علاقه مند به شرکت دراين پروژه هستند يا خير؟

نظر شما