شناسهٔ خبر: 23659892 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز قدیمی | لینک خبر

گل‌محمدی: در بحرانی‌ترین مقطع تاریخ تراکتورسازی سرمربی بودم/ عیبی یوخ‌ها را فراموش نمی‌کنم

یحيى گل‌محمدى معتقد است در بحرانی‌ترین و خاص‌ترین مقطع تاریخ تراکتورسازی سرمربی این تیم پرطرفدار بوده است.

صاحب‌خبر -
یحیی گل‌محمدى که روزهای خوبی در تبریز نداشت در نهایت مجبور به جدایی شد و جایش را به مربی جدید اهل ترکیه داد. سرمربی سابق پرسپولیس که روزهای خوبی در ذوب‌آهن اصفهان داشت توضیحاتی درباره آنچه در مدت زمان حضورش در تبریز گذشت ارائه کرد.

به گزارش نامه نیوز، اظهارات سرمربی سابق تراکتورسازی تبریز را در ادامه می خوانید:  

از دست دادن 11 بازیکن
بدون تردید هدف من کمک به تراکتورسازى و کسب نتایجى در شان هواداران پرشور این باشگاه بود. بنده در شرایطی مسئولیت را قبول کردم که با حکم فیفا محروم از جذب بازیکن بودیم و به اتفاق باشگاه روی جذب 3 بازیکن آزاد فیفایی هم با توجه به کمبودها در برخی پست‌ها حساب ویژه باز کرده بودیم که متاسفانه فیفا موافقت نکرد و اتفاقا از همین پست‌ها هم بسیار لطمه دیدیم .6 بازیکن هم جدا شدند که البته دو نفرشان در لیست بنده نبودند و برخی هم بنا به دلایلی دیگر رفتند. در این شرایط 2 بازیکن را با مصدومیت طولانی مدت و چند بازیکن را با آسیب دیدگی مقطعی نداشتیم و این‌گونه در مجموع در هر بازی حداقل 10، 11 بازیکن فیکس و بزرگسال فصل قبل را نداشتیم. هر یک از این کمبودها در نتایج و امتیازگیری‌ها تاثیر بسیار داشت و ففط به عنوان یک مشکل اساسی و نمونه بگویم ما در فاز دفاع از 6 پست، 5 بازیکن فیکس سال گذشته را نداشتیم. این‌ها مواردی بود که مشکلات بسیاری را برای ما ایجاد کرد.

تاریخ‌سازی با جوان‌ها
برای پرکردن جای خالی جداشده‌ها و مصدومان روی به جوان‌گرایی آوردیم و طبق آمار موجود 40 درصد دقایق بازی نیم‌فصل اول تراکتور به نفراتی اختصاص یافت که 5 نفرشان سابقه بازی در لیگ یک را هم نداشتند و 5 نفرشان هم جمعا در لیگ برتر سابقه 300 دقیقه بازی را داشتند. این 10 بازیکن شدند نفرات فیکس و ذخیره ما و 40 درصد دقایق بازی ما به آن‌ها رسید. این اتفاق در تاریخ لیگ حرفه‌ای بی‌سابقه است. بنده افتخار می‌کنم این جوان‌ها از این پس عصای دست مربیان خواهند بود و خواهید دید که اغلب آن‌ها می‌توانند سال‌ها برای تراکتور بازی کنند و به سرمایه‌های گران‌قدری برای این باشگاه بزرگ و پرطرفدار تبدیل می‌شوند. افتخار دارم که بگویم این جوان‌ها یادگاری و هدیه بنده و همکارانم در این برهه تاریخی به تراکتورسازی هستند و افتخار می‌کنم با حمایت هواداران و زحمات  باشگاه، دستیارانم، مجموعه کادر و بازیکنان باتجربه  و جوان‌های بدون تجربه این برهه و مقطع خاص را در کنار هم سپری کردیم. ما با این جوان‌ها و سخت‌کوشی همه عوامل باشگاه و تیم و همدلی خانواده بزرگ تراکتور از یک تهدید بزرگ و یک مقطع بحرانی فرصت ساختیم. 

روزهای خوب در راه است
برخی حرف و حدیث‌هایی متاسفانه پیرامون کم‌کارى بعضى از بازیکنان به وجود آمد که من به عنوان سرمربى تیم همه آن‌ها را تکذیب کرده و تاکید می‌کنم همه بازیکنان با تمام توان تلاش کردند و اینجا از همه آن‌ها تشکر میکنم. نفرات خوبی هم با تلاش ما و مدیریت باشگاه جذب شده‌اند که منجر به تقویت تیم شده و ان‌شاالله با درایت کادر جدید، باشگاه، بازیکنان و حمایت هواداران و پیشکسوتان روزهای خوب در راه خواهد بود.

عیبی یوخ‌ها را فراموش نمی‌کنم
وظیفه می‌دانم از طرف خودم و دستیارانم با وجود تمام اتفاقات روزهاى گذشته از  هواداران پرشور و عزیز تراکتور تشکر مى‌کنم که در سخت‌ترین شرایط با تمام توان از ما حمایت کردند. ما تمام تلاش خودمان را کردیم اما بعضى مسائل مانع از موفقیت کامل ما شد. بنده هم  هرگز از خاطر نمی‌برم که سال‌ها پیش تراکتور به عنوان بازیکن به بنده فرصت رشد و پیشرفت داد و هرگز یادم نمی‌رود وقتی که در 3 بازی نخست با بدشانسی محض، اشتباهات فردی و داوری سه باخت متوالی نصیب‌مان شد هواداران با عیبی یوخ گفتن‌های خود مثل کوه پشت ما ایستادند و همراه با باشگاه حمایت‌مان کردند تا به آینده امیدوار باشیم و برای جبران مافات سخت کوش‌تر باشیم. بنده هر گاه نام تراکتور را بشنوم آن حمایت‌های پرشور و آن عیبی یوخ‌ها را به خاطر می‌آورم و به هواداران عزیز هم از این فرصت استفاده کرده و می‌گویم کاستی‌های ما را به بزرگی خود ببخشند و بدانند در این مقطع خاص از تاریخ تراکتور با تمام وجودمان تلاش کردیم و ایمان دارم که آنها درک می‌کنند ما چه کمبودها و مشکلاتی در مستطیل سبز مواجه بودیم. از مدیریت باشگاه هم تشکر مى‌کنم که از ابتداى فصل همکارى خوبى داشتند. با این وجود متاسفانه نتوانستیم به همکارى دوجانبه ادامه بدهیم. اختلافات پیش آمده هم با توجه به شرایط تیم در حوزه کار پیش آمد اما تردیدی نیست دغدغه هر دوى ما موفقیت تیم بود.

مربی جدید با حمایت موفق می‌شود
بنده و آقای آجورلو در کنار خانواده بزرگ تراکتورسازی بخشی از اهداف خود را پیش بردیم و ان‌شاالله باشگاه و خانواده بزرگ تراکتورسازی از مربی جدید و همکارانش حمایت همه جانبه‌ای خواهند داشت تا مابقی اهداف هم حاصل شود. ان‌شاالله فصل بعد تیم در لیگ و آسیا یک مدعی تمام عیار خواهد شد. این آرزوی قلبی من است چون می‌دانم دوستداران تراکتورسازی روزهای سخت و پرالتهابی را پشت سرگذاشته‌اند و حالا حق آن‌ها است که روزهای خوب را جشن بگیرند. 

مطالباتم را نگرفتم و توافق کردم
به رغم اینکه طبق قرارداد می‌بایست 70 درصد حق و حقوقم را نیم فصل می‌گرفتم وقتی دیدم باشگاه  تمایل به گرفتن تخفیف دارد و از طرفی هم باشگاه به خاطر هزینه‌های تغییر در کادر فنی ممکن است با مشکلات مالى روبه‌رو شود در حالی که تا هفته هجدهم افتخار سرمربیگری تیم محبوب آذربایجان را داشتم با دریافت درصدی به مراتب کمتر حاضر به فسخ قرارداد شدم و هرگز دوست نداشتم کار من، تراکتور و مدیریت باشگاه به ارکان حقوقی فدراسیون کشیده شود. 

نظر شما