شناسهٔ خبر: 23652344 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

روحی در نشست هم اندیشی دانشجویان جهان اسلام:

حمایت آمریکا تضمین‌کننده بقای اسرائیل نیست/ جبهه مقاومت در سوریه امتحان خود را پس داد

کارشناس مسائل بین الملل با بیان اینکه امروز آمریکا به عنوان بزرگترین قدرت ظاهری دنیا روی سرمایه یهودیان مانور می‌دهد، گفت: مطمئن باشید حمایت‌ آمریکا باعث بقای اسرائیل نخواهد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو روحی کارشناس مسائل بین الملل امروز در نشست هم اندیشی دانشجویان جهان اسلام که با موضوع شیوه‌های متنوع مبارزه با رژیم متجاوز صهیونیستی در تهران برگزار شد گفت: اساس به وجود آمدن اسرائیل ریشه کن کردن جنگ‌ها در اروپا بوده است با این وجود وقتی که یهودیان را از اروپا بیرون کردند دیگر این منطقه جنگی به خود ندیده است، اما از وقتی که پای این غده سرطانی به منطقه باز شده، این منطقه رنگ آرامش به خود ندیده است.

وی با بیان این که اسرائیل تاکنون براساس رکن مظلوم نمایی و حفظ امنیت خود پایدار مانده است تصریح کرد: آن‌ها هلوکاست را با هدف مظلوم نمایی و دفاع از خود پیش کشیدند و این در حالی است که همواره شاهد آدم کشی این رژیم غاصب هستیم.

روحی با بیان اینکه اسرائیل در راستای حفظ امنیت خود اگر یک سنگ به طرف مردم مناطق اشغالی پرتاب می‌شد عاملان آن را به رگبار می‌بندند تصریح کرد: اساس یهودیان اسرائیل مهاجران هستند چرا که مهاجران احساس می‌کردند مناطق اشغالی بهشت موعود آن‌ها است و می‌توانند زندگی بهتر و امنیت بیشتری داشته باشند. با این وجود اگر امنیت اسرائیل را بزنیم این کشور از بین می‌رود.

کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به این که رهبر معظم انقلاب فرمودند: اگر می‌خواهید اسرائیل فرو بپاشد دو رکن امنیت و مظلوم نمایی آن‌ها را بزنید تصریح کرد: امریکا بیشترین حمایت را در دنیا از اسرائیل به عمل آورده است، اما سوال این است که چرا این گونه بوده است؟ واقعیت این است که امروز بزرگترین قدرت ظاهری دنیا روی سرمایه یهودیان مانور می‌دهد با این وجود هر کدام از روسای جمهور امریکا روی کار بیایند اولین شعرشان حمایت از اسرائیل است. اما مطمئن باشید این حمایت باعث بقای اسرائیل نخواهد بود.

وی با اشاره به اینکه در جنگ سوریه ۸۳ کشور وارد میدان شدند تا بشار اسد را ساقط کنند تصریح کرد: در این جنگ کسانی بودند که به عنوان پزشک برای داعش عملیات انتهاری انجام می‌دادند، اما با تمام این‌ها سرنوشت داعش را دیدیم با این وجود حمایت امریکا نیز باعث بقای اسرائیل نیست، چون ۸۳ کشور، دنیا و تمام اروپا و امریکا نتوانستند بشار اسد را ساقط کنند.

روحی با اشاره به اینکه امریکا نیز تمام حیثیت خود را در عراق گذاشت، اما نتوانست این کشور را حفظ کند افزود: با این وجود کل اراده امریکا و دنیا هم نمی‌تواند اسرائیل را حفظ کنند و اگر ما اراده کنیم می‌توانیم این رژیم باطل را از بین ببریم.
کارشناس مسائل بین الملل با تاکید براینکه باید راهکار‌های اسقاط اسرائیل را شناسایی کنیم تصریح کرد: اعتقاد ما به فلسطین سیاسی نیست واقعیت این است که ما امروز بیشترین ضربه را به خاطر این که پشت فلسطین ایستاده ایم خورده ایم و این تنها به دلیل اعتقادی است که ما به فلسطین داریم.

وی با بیان اینکه امروز در سوریه بسیج جهانی جبهه مقاومت تشکیل شده تصریح کرد: در سوریه رزمندگان جهان اسلام ازکشور‌های ایران، لبنان، عراق و افغانستان و پاکستان علیه داعش جنگیدند پس جبهه مقاومت امتحان خود را پس داده و توانست در جنگ فیزیکی بر ۸۳ کشور غالب شود.

روحی افزود: در جنگ سوریه ۶۰۰ هزار نفر کشته شدند. واقعیت این است که هیچ کدام از این کشته شدگان امریکایی و اروپایی نبودند و هر چه رفت از جیب اسلام بود با این وجود سوال این است که اگر جهان اسلام این ۶۰۰ هزار کشته را می‌داد آیا بر اسرائیل پیروز نمی‌شد؟

کارشناس مسائل بین الملل با تاکید براینکه در فضای نرم افزاری باید بر رکن مظلوم نمایی و امنیت اسرائیل متمرکز شویم تصریح کرد: زمانی که ترامپ بیت المقدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت شناخت یک خلبان اردنی بر فراز مسجد الاقصی در مقابل این تصمیم ترامپ واکنش نشان داد با این وجود حرکت این خلبان در فضای مجازی ترند شد. می‌خواهم بگویم اگر ما راهپیمایی برگزار کنیم، اما انعکاس نداشته باشد کارمان اندازه آن خلبان ارزش ندارد.

وی با تاکید براینکه باید با جنگ روانی مظلوم نمایی اسرائیل را بشکنیم اظهار کرد: کار دیگری که باید انجام شود این است که جنایت کاران اسرائیل را به عنوان تروریسم معرفی کنیم تا توسط پلیس اینترپل تحت تعقیب قرار بگیرند و یا اینکه حداقل آن‌ها جرات مسافرت به خارج از سرزمین‌های اشغالی را پیدا نکنند.

روحی تصریح کرد: علت به راه انداختن اغتشاشات اخیر در ایران این بود تا نگاه ضد ترامپ که در دنیا به راه افتاده منحرف شود و نگاه‌ها به سمت اغتشاشات در ایران برگردد و البته موفق هم شده اند.

کارشناس مسائل بین الملل با تاکید براینکه باید دنیا را برای اسرائیل ناامن کنیم افزود: انتفاضه سوم کم رنگ شده است با این وجود ما نباید اجازه دهیم انتفاضه فراموش شود چرا که این گونه می‌توان اسرائیل را نابود کرد.

وی با بیان اینکه همه ما قد و اندازه اسرائیل را می‌دانیم و شکست این رژیم غاصب در مقابل حزب الله را مشاهده کرده ایم تصریح کرد: متاسفانه در سال ۲۰۰۶ و در جنگ ۳۳ روزه برخی کشور‌های عربی اعلام کردند که هزینه‌های نابودی حزب الله توسط اسرائیل را پرداخت می‌کنند در مورد حماس نیز همین موضوع را مطرح کردند.

روحی افزود: مردم منطقه مسلمان هستند و اگر ما حرکت کنیم این مردم پشت ما حرکت می‌کنند واقعیت این است که اگر حکومت‌های حامی اسرائیل در منطقه کنار بروند مطمئن باشید که همان طور عراق به دامن اسلام برگشت فلسطین هم به دامن اسرائیل برمی گردد.
 
کارشناس مسائل بین الملل افزود: ترامپ در تدارک انتخاباتی خود اعلام کرد که امریکا در جنگ عراق ۶ تریلیون دلار هزینه کرده تا این کشور را براساس فرهنگ امریکایی به الگویی در خاورمیانه تبدیل کند، اما امروز شاهدیم که عراق در دامن جهان اسلام است. با این وجود در جریان جنگ سوریه با راه اندازی ۱۹ شبکه ماهواره‌ای و با استفاده از ابزار جنگ نرم توانستند سوریه را صد سال به عقب برگردانند.

وی با بیان اینکه در فضای فرهنگی جهانی اسلام باید برادری و وحدت تقویت شود تصریح کرد: واقعیت این است اسرائیل به سهولت از بین رفتنی است، اما باید اراده نابودی این رژیم را داشته باشیم.

روحی افزود: متاسفانه ما در زمانی که اسرائیل بالاترین امنیت را داشت میلیون‌ها نفر مسلمان را به دلیل تفرقه افکنی بین شیعه و سنی و شکل گرفتن داعش از دست داده ایم.
 
لازم به ذکر است؛ این نشست هم اندیشی با دعوت مجمع اتحاد دانشجویان جهان اسلام و با حضور دبیران اتحادیه‌های دانشجویی کشورمان و دانشجویان کشور‌های محور مقاومت که در دانشگاه‌های ایران مشغول به تحصیل هستند برگزار شد.

نظر شما