شناسهٔ خبر: 23647969 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شرق | لینک خبر

برانکو باز هم حریف کریمی نشد

نمایش فیروز

صاحب‌خبر -

هفته بیستم لیگ برتر با پیروزی سایپا آغاز شد. در نخستین دیدار این هفته، پنجشنبه تراکتورسازی پس از کناررفتن یحیی گل‌محمدی، میزبان سایپا بود که در ادامه نتایج ضعیف خود 2-یک باخت. در این بازی مجتبی حسینی هدایت تراکتورسازی را بر عهده داشت. سایپا با این برد به جمع بالانشینان اضافه شد. در بالای جدول، هفت تیم برای رتبه‌های دوم و سوم می‌جنگند؛ سایپا حالا شرایط مطلوبی پیدا کرده است. علی دایی، سرمربی سایپا، پس از این بازی به‌شدت از رفتار گروهی از طرفداران تراکتورسازی انتقاد کرد؛ «برای نخستین‌بار بود که برای هواداران تراکتورسازی متأسف شدم. من همیشه از این تماشاگران دفاع می‌کردم؛ اما متأسفانه امروز از دقیقه یک، شروع به فحاشی و دادن شعارهایی کردند. به نظر من هرکسی که چنین شعارهایی می‌دهد و به کس دیگری توهین می‌کند، خود و خانواده‌اش لیاقت این شعارها را دارند و شأن آنها در همین حد است. به نظر من چنین حرکت‌هایی برای تبریز و آذربایجان حیف است». انتقاد دایی از فضای ورزشگاه باعث مشاجره او با یکی از خبرنگاران شد و دایی با عصبانیت سالن کنفرانس را ترک کرد. شعارهای برخی هواداران علیه دایی در حین بازی، باعث شد مسئولان سایپا از این موضوع انتقاد کنند. 
پرسپولیس و تکرار پایان خوش
پرسپولیس یک بار دیگر در ورزشگاه آزادی متوقف شد. صدرنشین لیگ، پنجشنبه میزبان گسترش فولاد بود. پرسپولیس که هفته قبل با گل دقیقه پایانی علی علیپور، سیاه‌جامگان را شکست داده بود، قصد داشت فاصله 11امتیازی خود را با تیم دوم جدول بیشتر کند؛ اما مقابل دفاع مستحکم گسترش فولاد راه به جایی نبرد. گسترش فولاد که با آمدن فیروز کریمی به یکی از تیم‌های باکیفیت لیگ تبدیل شده است، در این بازی نمایش خوبی ارائه داد. تیزهوشی بازیکنان میهمان، باعث شد آنها در دقیقه 74 با ضربه اسماعیل فرهادی به گل هم برسند. پرسپولیس که هفته قبل با گل ثانیه‌های پایانی برنده شده بود، این‌بار هم در آخرین ثانیه‌ها گل زد. گل سیامک نعمتی موجب شد بازی یک-یک شود. قرمزها در بازی خانگی قبلی خود نیز مقابل نفت تهران متوقف شدند. برانکو ایوانکوویچ درباره این نتایج گفت: «از هواداران تشکر می‌کنم که تا آخرین لحظه ما را تشویق کردند و یار دوازدهم بودند. قانون همیشگی اتفاق افتاد و اگر این‌همه فرصت از دست بدهی، باید ببازی؛ اما خوشبختانه با اراده بازیکنان نتیجه را نجات دادیم. در بازی با سیاه‌جامگان هفت و امروز هشت موقعیت را هدر دادیم». یکی از حاشیه‌های این بازی، درگیری فیروز کریمی با یکی از فیلم‌برداران در پایان مسابقه بود. او در‌این‌باره توضیح داد: «یک نفر بعد از بازی با دوربین تعمدا سه بار به گونه من ضربه زد تا با من درگیر شده و از آن فیلم بگیرد و برود بگوید سوسمار شکار کرده است. امروز از سوی هواداران هم خیلی تحت فشار بودیم. در سه دهه اخیر از سوی پرسپولیس به ما فحاشی نشده بود. آن تصویربردار نباید وارد حریم ما می‌شد». او درباره روند بازی نیز گفت: «انصافا حق پرسپولیس باخت نبود. حتی می‌توانست پیروز باشد؛ اما دریافت این گل با توجه به اخراج بازیکنمان، حقمان نبود». فیروز کریمی تاکنون دو بار مقابل برانکو قرار گرفته است؛ فصل قبل با نفت آبادان برانکو را شکست داد، این‌بار هم مغلوب سرمربی پرسپولیس نشد.  با این نتیجه، پرسپولیس با 45 امتیاز کماکان صدرنشین قاطع لیگ برتر باقی ماند. این تیم با پارس جنوبی جم، تیم دوم جدول، 12 امتیاز فاصله دارد. فولاد خوزستان اگر امروز در اهواز مقابل پیکان نتیجه بگیرد، ضمن صعود به رده دوم، فاصله خود را با صدرنشین کم می‌کند. 
ذوب‌آهن؛ همچنان بهترین تیم دور برگشت
نتایج عالی ذوب‌آهن در دور برگشت ادامه دارد. ذوب‌آهن پنجشنبه 2 بر یک میزبان خود، صنعت نفت آبادان را شکست داد. ذوب‌آهن با این نتیجه ۳۲امتیازی شد و حالا یک امتیاز با تیم‌های دوم و سوم جدول فاصله دارد. امیر قلعه‌نویی، سرمربی ذوب‌آهن، عنوان کرد به پیشروی خود ادامه خواهد داد. از سوی دیگر، فراز کمالوند، سرمربی صنعت نفت آبادان، نیز که در این بازی به یکی، دو بازیکن مهمش استراحت داده بود، تأکید کرد برای او جام حذفی مهم‌تر است. این تیم در پنج بازی خود در دور برگشت، 13 امتیاز کسب کرده و بهترین تیم نیم‌فصل دوم است. در دیگر بازی پنجشنبه، پارس‌ جنوبی جم و استقلال خوزستان در ورزشگاه تختی جم به تساوی یک-یک رسیدند. پارس جنوبی جم، تیم شگفتی‌ساز دور رفت، تنها تیمی است که در دور برگشت برنده نشده است. این تیم البته با تک‌امتیاز این بازی، ۳۳امتیازی شد و قبل از بازی فولاد-پیکان به رده دوم جدول صعود کرد. 
استقلال پشت مانع پنالتی
استقلال فرصت بازگشت به رده پنجم جدول را از دست داد و حالا تیم ششم جدول است. در ادامه دیدارهای هفته بیستم لیگ برتر، جمعه سه بازی برگزار شد. استقلال پس از دو تساوی مقابل  تراکتورسازی و سایپا، قصد داشت با برد در خانه پدیده مشهد همچنان در جمع بالانشینان باقی بماند؛ اما با تساوی بدون گل متوقف شد. وینفرد شفر در این بازی از مهدی رحمتی استفاده کرد. دروازه استقلال با رحمتی هم بسته ماند. استقلال می‌توانست برنده این بازی شود و خود را به رده پنجم برگرداند؛ اما امید ابراهیمی در آخرین دقایق بازی یک پنالتی را از دست داد. استقلال در این فصل دو بار  صاحب پنالتی شده که هر دو بار را امید ابراهیمی از دست داده است. وینفرد شفر درباره هدر‌رفتن پنالتی گفت: «امید ابراهیمی یکی از بهترین بازیکنان ایران است و ازدست‌دادن پنالتی ممکن است در فینال جام جهانی نیز رخ بدهد؛ اما امروز تیم حریف با ۱۲ بازیکن بازی کرد. زمانی که ما فرصت خوبی داشتیم، بازیکن نیمکت‌نشین حریف توپی را به داخل زمین فرستاد که موجب شد داور بازی را متوقف کند که این جوانمردانه نبود». 
رضا مهاجری، سرمربی پدیده عنوان کرد پنالتی حریف درست نبوده است. او از جو ورزشگاه ابراز رضایت کرد: «سعی کردیم در این یک هفته عرق مشهدی‌ها را تحریک کنیم تا اتفاقی که در دیدار پرسپولیس و مشکی‌پوشان رخ داد، اتفاق نیفتد. خدا را شکر امروز حضور هواداران دو تیم در ورزشگاه به صورت ۵۰ -۵۰ بود». استقلال با این تک‌امتیاز با 29 امتیاز ششم شد، پدیده هم در رده دهم قرار دارد. 
جادوی افاضلی
توفان هومن افاضلی در نفت تهران ادامه دارد. افاضلی در اولین تجربه سرمربیگری خود در لیگ برتر سه هفته پیش هدایت نفت تهران را بر عهده گرفت، نفت پس از متوقف‌کردن پرسپولیس و پیروزی مقابل تراکتورسازی دیروز 4-یک سیاه‌جامگان را برد. نفت تهران ابتدا یک گل از حریفش عقب افتاد اما سپس چهار گل زد تا به وضعیت خود در جدول سروسامان دهد. افاضلی پس از این برد مهم گفت: «این بازی شش‌امتیازی بود. من چیزی که در ذهنم بود به جز بازی با پرسپولیس که محتاط بودم، به دنبال برد بودم. در مسیر خوبی هستیم». سیاه‌جامگان با این باخت با 13 امتیاز در قعر جدول باقی ماند. این تیم کار سختی برای بقا دارد. رضا عنایتی، سرمربی سیاه‌جامگان در پاسخ به این سؤال که آیا قول می‌دهد تیمش در لیگ بماند، گفت: «من هیچ‌وقت قول نداده‌ام و نمی‌دهم. در فوتبال اتفاقاتی مثل امروز رخ می‌دهد که نمی‌توان پیش‌بینی کرد».
سپاهان حریف ایده‌آل کریمی
سپیدرود رشت، دیگر تیم انتهای جدول هم دیروز برنده شد. این تیم میزبان سپاهان بود که 2 بر یک میهمان صاحب‌نام خود را شکست داد. علی کریمی در دور رفت در سه بازی سرمربی نفت تهران بود که در بازی سومش سپاهان را شکست داد. کریمی دیروز در سومین حضورش روی نیمکت نفت تهران با برد مقابل سپاهان اولین سه‌امتیازش در رشت را جشن گرفت. کریمی تاکنون در شش بازی در لیگ برتر سرمربی بوده که دو برد آورده و هر دو برد هم مقابل سپاهان بوده است. او پس از این برد مهم به تمجید از هواداران رشتی پرداخت. سپاهان با این باخت به قعر جدول نزدیک‌تر شد. وضعیت زلاتکو کرانچار سرمربی این تیم کاملا وخیم است. کرانچار عنوان کرد احتمال نمی‌دهد باشگاه او را اخراج کند. «خودم به عنوان سرمربی چنین فکری نمی‌کنم. ما کارهای خوبی انجام دادیم، اما در بحث گل‌زنی مشکل داریم. هیئت‌مدیره غیر از حمایت کار دیگری انجام نداده است». 

وقتی گرد و غبار در اهواز  مردانه- زنانه می‌شود
لغو بازی آقایان، برگزاری دیدار بانوان

دیروز یک اتفاق باورنکردنی در فوتبال ایران رخ داد؛ در حالی که سازمان لیگ برتر فوتبال دیدار فولاد خوزستان - پیکان را در لیگ برتر مردان به دلیل آلودگی هوا در اهواز لغو کرد، دیدار تیم‌های استقلال خوزستان – راه‌یاب ملل سنندج در لیگ برتر بانوان برگزار شد! دیدار دو تیم راه‌یاب ملل سنندج رده‌دومی و تیم قعرنشین استقلال خوزستان در هوای غبارآلود اهواز با تساوی بدون گل به پایان رسید. برخی رسانه‌ها میزان گرد و خاک دیروز در اهواز را 66 برابر حد مجاز اعلام کردند و مشخص نیست در این شرایط چگونه مسئولان ورزش استان خوزستان اجازه بازی دو تیم استقلال خوزستان با راه‌یاب ملل سنندج را صادر کردند. نمایشگاه تجهیزات ورزشی در اهواز نیز به دلیل بدی شرایط جوی برگزار نشد. مدارس این شهر نیز امروز تعطیل است. قطعا در این شرایط آب‌وهوایی برگزاری دیدار دیروز لیگ بانوان یک تخلف بزرگ بوده و برای سلامت ورزشکاران مضر بوده است. سازمان لیگ برتر فوتبال اعلام کرد اگر شرایط اهواز بهتر شود، بازی فولاد خوزستان-پیکان امروز ساعت 15 برگزار می‌شود.  

نظر شما