شناسهٔ خبر: 23645666 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز قدیمی | لینک خبر

جابری انصاری: همکاری های ایران و روسیه نتیجه بخش بوده است

دستیار ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی گفت: همکاری های ایران و روسیه در سوریه نتایج خوبی داشته است و دو کشور در چارچوب مذاکرات آستانه برای حل مسائل این کشور تعامل می کنند.

صاحب‌خبر -
«حسین جابری انصاری» مذاکره کننده ارشد ایران در مذاکرات صلح سوریه این مطلب را پس از دیدار با میخاییل بوگدانف معاون وزیر خارجه روسیه و نماینده پوتین در امور خاورمیانه در مسکو عنوان کرد.

به گزارش نامه نيوز، وی که برای دیدار کاری دو روزه و شرکت در نشست سه جانبه سوچی به روسیه سفر کرده است، افزود: این سفر برای دو هدف صورت گرفت و در چارچوب آن رایزنی های با بوگدانف انجام شد.

جابری انصاری افزود: درباره مسائل عمومی منطقه گفت وگو و تبادل نظر به عمل آمد، همچنین درباره شرایط سخت یمن و اقداماتی که باید برای خروج از بحران در این کشور صورت گیرد، تبادل نظر شد.

وی خاطرنشان کرد: مسائل لیبی و اوضاع فلسطین مساله دیگری بود که در دیدار با بوگدانف مطرح و مورد رایزنی و تبادل نظر قرار گرفت؛ اقداماتی که رئیس جمهوری آمریکا درباره قدس انجام داده و نیز مسائل عراق هم در این جلسه مطرح شد.

معاون وزیر امورخارجه گفت: در گفت وگو بابوگدانف درباره اوضاع سوریه و اقداماتی که از سوی ایران و روسیه برای حل مسائل این کشور در قالب کنگره گفت وگوهای ملی سوریه انجام می گیرد و توسط سه کشور موسس مذاکرات آستانه مدیریت می شود، گفت و گو تبادل نظر شد.

وی با بیان اینکه این گفت وگوها فردا (شنبه) در سوچی ادامه خواهد داشت، افزود: دو طرف آخرین هماهنگی ها و توافق ها درباره کنگره مذاکرات ملی سوریه مطابق با توافق رئیسان جمهوری ایران، روسیه و ترکیه و نیز مسائل مربوط به رویارویی باتروریسم را مطرح کردند.
معاون وزیر امورخارجه تصریح کرد: همکاری های ایران و روسیه در مسائلی همچون مبارزه با تروریسم و حل مسائل سوریه بسیار موفق بوده است.

وی گفت: روز شنبه (فردا) در سوچی از صبح تا عصر گفت وگوهای درخصوص سوریه به عمل می آید و امیدواریم گام دیگری برای پایان دادن به بحران سوریه برداشته شود.

جابری انصاری با بیان اینکه تلاش های ایران، روسیه و ترکیه جایگزینی ندارد، اظهار کرد: این نمی تواند مکمل تلاش های بین المللی دیگر از جمله سازمان ملل شود و امیدواریم مذاکرات سوری - سوری و برگزاری کنگره گفت وگوهای ملی سوریه به پایان بحران دراین کشور و برپایی انتخابات بیانجامد.

به گزارش ایرنا، توافق در خصوص برگزاری کنگره مذاکرات ملی سوریه در سوچی، در جریان نشست سران ایران، روسیه و ترکیه که نوامبر سال 2017 (آذرماه) در سوچی برگزار شد، به دست آمد.

در این کنگره قرار است نمایندگان قشرهای مختلف سوریه از جمله هیاتی از دولت این کشور و طیف وسیعی از معارضان سوری شرکت کنند.

«میخائیل بوگدانف» معاون وزیر خارجه روسیه و نماینده پوتین در امور خاورمیانه دیروز گفته بود که فهرست مدعوین کنگره مذاکرات ملی سوریه آماده شده است و پس از دریافت اظهارنظر مقام های ایران و ترکیه، در هفته آینده ارسال خواهد شد.

وی تصریح کرد که «الکساندر لاورنتیف» نماینده پوتین در امور سوریه، نماینده این کشور در نشست سوچی خواهد بود.

برچسب‌ها:

نظر شما