شناسهٔ خبر: 23645418 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

در استان

صاحب‌خبر -

 شهردار اصفهان در نشست خبري:

قفل توقف پروژه‎هاي شهري اصفهان شکسته شده است

اصفهان-راعي

شهردار اصفهان گفت: هرگز در پروژه‌ها قفلي نداشته‌ايم، بلکه ما قفل توقف پروژه‌ها را شکسته‌ و مشکلات مالي و فني پروژه ها را برطرف کرده‌ايم.

به گزارش خبرنگار ما از اصفهان، قدرت‌ا... نوروزي در نخستين نشست خبري خود با اصحاب رسانه اظهار کرد: در ارديبهشت ماه امسال شاهد برگزاري انتخابات پرشکوهي با حضور تمامي آحاد ملت بوديم، در اين انتخابات گروه‌هاي مختلف برنامه‌ها و شعارهاي خود را اعلام كردند.

شهردار اصفهان معتقد است: زماني که انتخاباتي صورت مي‌گيرد، گروه‌هاي سياسي شعارهايي مي‌دهند و پس از آن حزبي پيروز مي‌شود، اما اين دليل نمي‌شود گروه حاکم محدوديت‌هايي براي گروهي که راي نياورده ايجاد کند، از اين رو به عنوان شهردار همه مردم شهر، سعي کرده‌ام براي آبادي و ساختن شهري پايدار با تمامي سلايق گفتگو کنم، البته در اين راه رويکردهاي خاص خودمان را داريم، به عنوان مثال اولين رويکرد شهرداري در حوزه شهري، توسعه پايدار است و اين مهم يکي از اصلي‌ترين مواردي است که براي ساختن شهر بايد در نظر باشد، در توسعه پايدار هدف تامين حقوق مردم اين دوره و دوره‌هاي بعدي است و هيچ توسعه‌اي نمي‌تواند اکنون را به قيمت تخريب آينده بسازد.

نوروزي تاکيد کرد: محيط زيست محور توسعه پايدار است، زيرا اگر در توسعه پايدار حقوق شهروندي رعايت نشود و نگاه‌ها کيفي نباشد مثمرثمر نخواهد بود، ممکن است توسعه به صورت فيزيکي در شهرها برقرار باشد، اما توسعه پايدار واقعي نيست.

نوروزي با اشاره به اينکه حکمراني خوب جزء شعارهاي مديريت شهري اصفهان است، تصريح کرد: در حکمراني خوب، توسعه مشارکت اصلي مهم است و مردم بايد در اداره امور شهر نقش داشته باشند.

وي تاکيد کرد: نمي‌توان حرف از حکمراني خوب زد، اما مردم از بودجه‌ها و اقدامات خبر نداشته باشند، من نخستين شهرداري بودم که قانون مربوط به شفاف‎سازي را مطرح و مشاور شفاف‎سازي و مبارزه با فساد را منصوب کردم و اين مهم يکي از مولفه‌هاي نظامهاي دموکراسي است.

وي با اعلام اينکه در موضوع گردشگري و توسعه بخش خصوصي اقداماتي شده است، تصريح کرد: براي هموار کردن توسعه گردشگري، حداقل با پنج وزير گفتگو کرده و در کيش، تهران و شهرهاي ديگر و بسياري از سرمايه‌گذاران خارجي‌ جلساتي داشتيم و به تازگي هم با يک هيئت ترکي براي ساخت هتل مذاکره کرده‌ايم. حمايت از کارآفرينان اشتغال را به همراه دارد و اين مباحث نياز امروز شهر است تا يک شهر جهاني و در شأن اصفهان ساخته شود که البته اين امر با همت همه شهروندان شدني است.

نوروزي تصريح کرد: همه پروژه‌هاي رها شده و نيمه کاره را در دستور کار قرار داديم تا بيش از اين هزينه به مردم تحميل نکنيم، وگرنه مي‌توانستيم از دل گفتمان‌ها، ايده‌ها و طرح‌هاي جديد ارايه کرد، اما قصد نداريم پروژه نيمه‌کاره‌اي در شهر باقي بماند.

راه‌اندازي پنجره واحد سرمايه‌گذاري هرمزگان

بندرعباس- شهين صادقي

با راه‌اندازي سامانه الکترونيکي پنجره واحد سرمايه‌گذاري در استان فرايند سرمايه‌گذاري خارجي و داخلي کوتاهتر مي‌شود.

استاندار هرمزگان در نشست مرکز خدمات سرمايه‌گذاري استان گفت: اين سامانه با هدف شفاف سازي و کمک به توسعه و جلوگيري از فساد اداري و اقتصادي ايجاد شده است.

فريدون همتي افزود: تا پايان امسال همه دستگاه‌هاي اجرايي استان بايد با معرفي فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري استان براي متقاضيان سرمايه‌گذاري در بازه زماني دو هفته مجوز صادر کنند.

وي با اشاره به اينکه اين سامانه به صورت آزمايشي طراحي شده، افزود: مرکز ستاد سرمايه‌گذاري استان در آينده‌اي نزديک به بهره برداري مي‌رسد.

همتي خاطرنشان کرد: از مزاياي راه‌اندازي سامانه پنجره واحد امکان گردش استعلام‌هاي مربوط با ساير دستگاه‌هاي اجرايي است به گونه‌اي که همه دستگاه‌ها مي‌توانند بر روند صدور مجوز نظارت کنند.

وي اظهار کرد: روش‌هاي الکترونيکي و جديد، جايگزين سيستم سنتي ناکارآمد گذشته مي‌شود تا رتبه استان در فضاي کسب و کار بهبود يابد.

در ادامه عاليترين مقام دولت در هرمزگان با اشاره به راه‌اندازي پرواز‌هاي مستقيم به جاسک، ابوموسي و بندرلنگه به صورت منظم، گفت: پرواز‌ها به صورت مستقيم هر هفته به صورت منظم به فرودگاه‌هاي جاسک، بندرلنگه و ابوموسي برقرار مي‌شود.

وي با بيان اينکه استانداري 50 درصد هزينه‌هاي اين سفر‌ها را پرداخت مي‌کند، خاطرنشان کرد: به مدير کل فرودگاه‌هاي استان ابلاغ شده تا فرايند اجرايي شدن اين پرواز‌ها را پيگيري کند.

همتي در پايان بيان کرد: اين پرواز‌ها قرار است از فرودگاه‌هاي تهران، بندرعباس، برخي از استان‌هاي هم جوار و تعدادي از کشور‌هاي خليج فارس صورت گيرد.

راه‌اندازي مرکز توانمندسازي و تسهيل‌گري کسب و کارهاي نوپاي فاوا

بندرعباس- شهين صادقي

مرکز توانمندسازي کسب و کارهاي نوپاي فاوا با هدف ايجاد اشتغال با همکاري پارک علم و فناوري و اداره کل ارتباطات و فناوري اطلاعات استان هرمزگان راه‌اندازي مي‌شود.

دکتر علي فتي رئيس پارک علم و فناوري هرمزگان در اولين نشست کميته راهبري مرکز توانمندسازي و تسهيلگري کسب و کارهاي نوپاي فاوا گفت: پارک علم و فناوري هرمزگان از سوي فاوا به عنوان مجري طرح انتخاب شده است و زمينه گسترش کسب و کارهاي فاوا را فراهم خواهد کرد.

وي با اشاره به هدف از واگذاري اجراي اين طرح به پارک علم و فناوري هرمزگان گفت: پارک هرمزگان خدماتي از جمله شناسايي اعضاي زيست بوم،کسب و کارهاي نوپاي حوزه ارتباطات و فناوري اطلاعات استان، ايجاد هماهنگي و تعامل موثر بين اعضاي زيست بوم کارآفريني مبتني بر فاواي استان، تسهيل ايجاد و رشد کسب و کارهاي نوپاي محلي براي حفظ سرمايه‌هاي انساني استان، عرضه خدمات مشاوره‌اي و آموزشي به اعضاي زيست بوم کسب و کارهاي نوپاي فاواي استان و پايش زيست بوم کسب و کارهاي نوپاي فاواي استان ارائه خواهد داد.

وي گفت: کسب و کارهاي دنيا در حال حاضر بر محور آي تي استوار شده که مي بايست اين حرکت در ايران و استان هرمزگان هم شتاب بگيرد.

فتي ابراز اميدواري کرد، زيرساختهاي اين بخش در هرمزگان فراهم مي‌شود که انتظار داريم کسب درآمد از اين حوزه رشد قابل توجهي داشته باشد.

نظر شما