شناسهٔ خبر: 23645417 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

خبــر

صاحب‌خبر -

 افتتاح سالن ورزشي مجتمع آموزشي پرديس دانشگاه علوم پزشکي لرستان

خرم آباد-پروين بازگير

سالن ورزشي چند منظوره مجتمع آموزشي پرديس دانشگاه علوم پزشکي لرستان افتتاح شد.

اين سالن چند منظوره متشکل از سالن فوتسال، بدنسازي، کشتي و رشته‌هاي رزمي طي مراسمي با حضور دکتر ساکي رئيس دانشگاه علوم پزشکي لرستان و معاونين اين دانشگاه، دکتر عزيزپور مدير کل اداره ورزش و جوانان استان، حجت‌الاسلام والمسلمين مهدي مراديان مسئول دفتر نهاد نمايندگي ولي فقيه در دانشگاه علوم پزشکي، رئيس اداره ورزش اين دانشگاه، روساي دانشکده‌هاي دندانپزشکي، بهداشت و تغذيه علوم پزشکي،سيفي رئيس انجمن پيشکسوتان ورزش لرستان و جمعي از مديران شهرستاني، اساتيد و دانشجويان مجتمع آموزشي پرديس دانشگاه علوم پزشکي لرستان افتتاح شد.

در حاشيه اين مراسم دکتر عزيزپور مدير کل اداره ورزش و جوانان استان با اهداي لوح تقدير از زحمات دکتر ساکي رئيس دانشگاه علوم پزشکي لرستان در راستاي ارتقا سرانه فضاهاي ورزشي، ترويج فرهنگ ورزش و تندرستي و همچنين همکاري با اداره کل ورزش و جوانان در جهت اجراي برنامه‌هاي ورزش همگاني تقدير کرد.

معاون دانشجويي فرهنگي دانشگاه در اين مراسم با ارائه گزارشي از روند برنامه‌هاي ورزشي در دانشگاه علوم پزشکي لرستان، گفت: سالن چند منظوره ورزشي مجتمع پرديس دانشگاه علوم پزشکي لرستان با زيربنايي بالغ بر 2000مترمربع فضاي ورزشي با سالنهاي جانبي به بهره‌برداري مي‌رسد.

دکتر شيخيان عنوان کرد: براي ساخت اين سالن حدود 26 ميليارد ريال اعتبار هزينه شده است و تأمين فضاي ورزشي براي دانشجويان يکي از اهداف کلان دانشگاه است.

دکتر شيخيان خاطرنشان کرد: در آخرين رده‌بندي صورت گرفته توسط وزارت بهداشت درخصوص امکانات زير ساختي ورزشي دانشگاه علوم پزشکي لرستان به عنوان هشتمين دانشگاه در سال 1395 انتخاب شد که جاي تقدير دارد و از حمايتهاي رئيس دانشگاه علوم پزشکي لرستان که نقش عمده اي در اين موفقيت داشت تشکر مي‌کنم.

در اين مراسم رئيس دانشگاه علوم پزشکي لرستان بابيان اينکه ورزش يکي از عوامل کاهش شيوع بيماري است گفت: در ادوار گذشته بيماريهاي عفوني و واگير مهمترين عوامل مرگ و مير انسانها بوده است.

وي ادامه داد: امروزه بيماريهاي قلبي و عروقي، تصادفات جاده‌اي، سرطان و ديابت مهمترين عوامل فوت انسانها هستند که هيچکدام واگير نيستند.

رئيس دانشگاه علوم پزشکي لرستان خاطرنشان کرد: مهمترين راه مبارزه با اين مشکلات و بيماريها پيشگيري است و پيشگيري در هيچ برنامه‌اي محقق نخواهد شد مگر با تغيير نگرشها، عادات و رفتارهاي روزمره ي شهروندان و در اينجا مي‌طلبد که متوليان امر اين فرهنگسازي را به وجود آورند.

رئيس دانشگاه علوم پزشکي لرستان در ادامه با اشاره به نقش بي‌بديل ورزش در کاهش ابتلا به بيماريهايي از جمله بيماريهاي غير واگير گفت: بيماريهاي قلبي و عروقي 46 درصد علل مرگ و مير جامعه ما هستند و ورزش روزانه و با برنامه مي‌تواند خطر ابتلا به اين معضل را تا حد بسيار زيادي کاهش دهد.

دکتر ساکي خاطرنشان کرد: براي ساخت يک مرکز درماني تخصصي قلب در حد متوسط در حدود 200 ميليارد ريال اعتبار نياز است که با ترويج فرهنگ ورزش مي‌توان در آينده ميزان مراجعات به اين مراکز را به طور قابل قبول پايين آورد.

دکتر ساکي تأکيد کرد: ورزش سرمايه‌گذاري است و تأثير آن در سالهاي آينده مشخص خواهد شد و ما بايد با ايجاد فضاهاي سالم ورزشي و ترويج فرهنگ ورزش در بين جوانان اين سرمايه‌گذاري را انجام دهيم.

دکتر ساکي همچنين نقش دانشگاهها و مراکز آموزشي را در راستاي برنامه‌هاي ورزشي بسيار مهم قلمداد کرد و گفت: دانشگاهها با ايجاد فضاهاي ورزشي و ترويج فرهنگ ورزش در بين دانشجويان مي‌توانند نقش مهمي را ايفا کنند.

وي با اشاره به برنامه‌هاي ورزشي در دانشگاه علوم پزشکي لرستان و افتتاح سالن چند منظوره ورزشي اظهار داشت: خوشبختانه در چند سال اخير اقدامات خوبي در حوزه ورزش در دانشگاه صورت گرفته است که اين سالن چند منظوره ورزشي نمونه‌اي از آن است.

دکتر ساکي گفت: در حال حاضر ما حدود 10 هزار مترمربع فضاي ورزشي در دانشگاه علوم پزشکي لرستان داريم که با توجه به بعد نفري دانشجويان مي‌توان گفت به ازاي هر نفر دانشجو حدود 320 سانتيمتر مربع ايجاد کرده‌ايم که از ميزان سرانه کشور که 290 سانتي متر مربع است جلوتريم.

رئيس دانشگاه علوم پزشکي لرستان در پايان خاطرنشان کرد: ما برنامه‌هاي ديگري در حوزه ورزش داريم که در آينده مشخص خواهند شد.

رئيس شوراي اسلامي شهرستان قدس:

بهره‌برداري از جاده معدن، مشارکت اداره راه و شهرسازي را مي‌طلبد

شهرقدس-خبرنگار آفرينش

حسين چناقچي با بيان اينکه جاده معدن يکي از شاهراه‌هاي ارتباطي شهرستان قدس با ساير بخش‌هاي تابعه مي‌باشد، گفت: بهره‌برداري از جاده معدن مشارکت اداره راه و شهرسازي را مي‌طلبد.

جلسه رسمي شوراي اسلامي شهرستان قدس با حضور اعضاي شورا، بخشدار، روساي شوراهاي بخش، هفت‌جوي و نماينده اداره صنعت و معدن و تجارت شهرستان به‌منظور هماهنگي درخصوص بازگشايي جاده معدن برگزار شد.در ابتداي جلسه حسين چناقچي گفت: شوراي شهرستان و روستاهاي تابعه داراي ظرفيت‌ها و پتانسيل‌هاي ارزشمندي است که بي‌شک با بررسي و برنامه‌ريزي مي‌توانيم نسبت شناسايي مشکلات و ساماندهي آن اقدام نماييم.وي افزود: مسيرهاي ارتباطي شهر و شهرستان به ساير بخش‌ها از موضوعات مهمي است که نياز به ساماندهي دارد که در اين ‌بين بازگشايي جاده معدن به‌عنوان شاهراه ارتباطي شهرستان قدس با منطقه هفت‌جوي حائز اهميت مي‌باشد.

رئيس شوراي اسلامي شهرستان قدس با تأکيد بر اينکه اجرا و افتتاح اين مسير نيازمند تعريض صحيح و اصولي آن است، تصريح کرد: البته همکاري صاحبان معادن در اين مسير مي‌تواند ما را در روند تسريع در اجراي اين پروژه ياري نمايد.چناقچي تصريح کرد: لازمه اجراي کامل اين پروژه حضور اداره کل راهداري به‌عنوان متولي امر براي ايجاد راه براساس اصول فني است که در اين ‌بين عرض يک و نيم متر فعلي جاده معدن بر ايجاد اين معبر مناسب و استاندارد نيست.وي سپس به موضوع تملک حاشيه جاده نيز اشاره و خاطرنشان کرد: اين جاده بي‌ترديد به‌عنوان مسير جايگزين تردد بسياري از خودروهاي سبک و سنگين خواهد بود و بايد سعي نماييم در ابتدا ايمن‌سازي‌هاي لازم صورت پذيرد.

نظر شما