شناسهٔ خبر: 23644651 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز قدیمی | لینک خبر

اميري: مصلحت کشور در حفظ وحدت ملی و انسجام است

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور تاکید کرد: مصلحت و منافع ملی کشور در حفظ وحدت ملی و انسجام است.

صاحب‌خبر -
حسینعلی امیری بعد از ظهر جمعه در آئین بزرگداشت شصت و دومین سالگرد شهادت شهید مظفر علی ذوالقدر ( شهید ملی و ازشهدای فدائیان اسلامی در سال ۱۳۳۴) و یادواره ۴۵۰ شهید شهرستان خدابنده در محل سالن اجتماعات فرهنگسرای اشراق شهر قیدار با تاکید بر اینکه پیوند بین نسل گذشته و امروز و آینده انقلاب تقویت شود، افزود: باید نسل امروز را به نسل گذشته پیوند دهیم و پیوند نسل فعلی به نسل گذشته از ضرورت‌های اجتناب‌ناپذیر است.

به گزارش نامه نيوز، وی با تاکید بر لزوم تقویت و تدوام در زمینه برگزاری یادواره‌های شهدا، ادامه داد: برگزاری این مراسم از تاکیدات مقام معظم رهبری است و ایشان برگزاری یادواره‌ها را از ضروریات جامعه امروز می‌دانند.

پیوند نسل فعلی با نسل قدیم نقش اساسی در توسعه و اقتدار روزافزون کشور دارد

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور  با بیان اینکه پیوند نسل فعلی با نسل قدیم نقش اساسی در توسعه و اقتدار روزافزون کشور دارد، افزود: باید آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی به شکل صحیح برای نسل فعل منتقل و تبیین شود.

امیری با اشاره به اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در مسیر اقتدار و پیشرفت خود همواره با چالش‌های داخلی و خارجی فراوانی مواجه بوده است، گفت: هر زمانی که بر آرمان‌های امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی اصرار داشتیم، از مشکلات مهم عبور کردیم، در غیر این صورت با مشکل مواجه بودیم.

اعتلای ایران اسلامی بر پایه آرمان‌های انقلاب اسلامی محقق می‌شود

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور  با یادآوری اینکه اعتلا و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با وفاداری و پایمردی بر آرمان‌های انقلاب خواهد بود، ادامه داد: اعتلای ایران اسلامی بر پایه آرمان‌های انقلاب اسلامی محقق می‌شود و بی‌تردید برگزاری یادواره‌ها در احیای فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه نقش تاثیرگذار است.

امیری با اشاره به اینکه مجموعه دولت تدبیر و امید همواره بر احیا و حفظ فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تاکید دارد، افزود: شخص رئیس‌جمهور همواره بر توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تاکید داشته و در جلسات هیئت دولت همواره لزوم برگزاری یادواره‌های شهدا و رسیدگی به مشکلات خانواده‌های شهدا و ایثارگران را به رئیس سازمان بنیاد شهید یادآور می‌شود.

وی با بیان اینکه کشور بیش از هر زمان دیگری نیاز به وحدت ملی و انسجام دارد، افزود: مصلحت و منافع ملی کشور در حفظ وحدت ملی و انسجام است.

امیری با بیان اینکه امروز کشور در شرایطی قرار دارد که بیش از هر زمان دیگر نیازمند وحدت و انسجام بوده و نفاق و شکاف برای کشور همانند سهم مهلک است، گفت: جدا از توجه به مشترکات همه احزاب و گروه‌های سیاسی، همه باید بر محوریت فرامین و رهنمودهای مقام معظم رهبری، وحدت و انسجام خودمان را حفظ کنیم.

سخنان اخیر رئیس‌جمهوری در خصوص نقد، تحریف‌شده است

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور ادامه داد: کسانی که در تلاش برای ناامید کردن مردم هستند در مسیر برنامه‌ریزی‌های دشمنان حرکت کرده و به دنبال ایجاد گسست و نفاق هستند.

امیری که معتقد است سخنان اخیر رئیس‌جمهوری در خصوص نقد، تحریف‌شده است، افزود: چگونه ممکن است شخص رئیس‌جمهوری که خود از تحصیل‌کردگان حوزه علمیه است، مجوزِ نقد معصوم را بدهند. عصمت پیامبران و ائمه از اعتقاد محکم و مستحکم ما است و اصلاً چنین چیزی ممکن نیست که کسی بیاید نقد معصوم را جایز بداند.

امیری با یادآوری اینکه در فایل صوتی و مطلب منتشر شده، سیاست دولت اصلاً چنین چیزی نیست، افزود: این مسئله برای رسانه‌ها و محافل ضد نظام خوراک درست کرد. دکتر روحانی یک عالم دینی و فرزند حوزه است.

وی با بیان اینکه متأسفانه فردی مطلبی را ناقص و تحریف‌شده منتشر و فردی آن را نقد می‌کند، افزود: باید مراقب باشیم و بدون تحقیق و دقت در مسیر اهداف و خواسته‌های دشمنان حرکت نکنیم.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور افزود: نسل امروز و آینده باید با اهداف و ارزش‌های انقلاب و دوران دفاع مقدس آشنا شوند.

نباید با آرمان‌های امام خمینی (ره) فاصله بگیریم

امیری با اشاره به فرا رسیدن سالگرد پیروزی و استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران، افزود: چهل سالگی، سن جا افتادگی، عقلانیت و پرهیز از تصمیمات احساسی است و خدای نکرده نباید در چهل سالگی عمر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با آرمان‌های امام خمینی (ره) فاصله بگیریم.

وی، لزوم بازگشت به آرمان‌های امام خمینی (ره) را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: اقتدار و عزت ایران اسلامی با وفاداری و پایمردی بر آرمان‌های امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی محقق خواهد شد. همچنین اتحاد و انسجام رمز پیروزی انقلاب اسلامی بوده و تداوم این امر اقتدار و عزت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را در پی خواهد شد.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور  با اشاره به اینکه شهرستان خدابنده با تقدیم ۶۲ آزاده، بیش از یک‌هزار جانباز، ۱۱ خانواده ۲ شهید و یک خانواده ۳ شهید برای حفظ کیان اسلامی پای به صحنه گذاشت و برگ زرینی به افتخارات انقلاب افزود، ادامه داد: یادواره امروز، بهانه‌ای برای توجه بیشتر و درس گرفتن از شهدایی است که با فدارکاری خود، باعث پایداری انقلاب اسلامی شدند که شهید ذوالقدر را باید یکی از این شهدا دانست که از شخصیت ویژه‌ای برخوردار بوده و غیرت دینی را باید از ویژگی‌های بارز این شهید بزرگوار دانست

نظر شما