شناسهٔ خبر: 23624331 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

معاون وزیر آموزش و پرورش:

مدارس غیردولتی موفق‌تر از مدارس دولتی بودند

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه مدارس غیردولتی موفق‌تر از مدارس دولتی بودند، گفت: میانگین هزینه برای هر دانش‌آموز در مدارس دولتی ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و در مدارس غیرانتفاعی یک میلیون تومان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، مجید قدمی عصر امروز در مراسم کلنگ‌زنی مدرسه غیردولتی علم و ادب بابل اظهار کرد: مدرسه‌سازی انسان‌سازی و حیات‌بخش است، برای ورود در این وادی نیاز به انگیزه، عشق و پول است که پیش فرض آن ساخت چنین فضایی است.

وی با اشاره به اینکه در این فضا هیچ خطایی قابل پذیرش نیست، افزود: ممکن است اشتباه در حوزه‌های دیگر قابل اصلاح باشد، اما در مدارس هیچ خطایی قابل توجیه نیست.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه بودجه آموزش و پرورش ۳۲ هزار میلیارد تومان است، تصریح کرد: ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر دانش‌آموز در کشور داریم که میانگین هزینه برای هر دانش‌آموز در مدارس دولتی ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و در مدارس غیرانتفاعی یک میلیون تومان است، لذا انگیزه بیشتر، صرفه‌جویی و بهره‌وری بیشتر را در مدارس غیرانتفاعی شاهد هستیم.

قدمی جوهر وجودی انسان را متشکل از جسم، روح و فطرت برشمرد و خاطر نشان کرد: معلمان در مواجه با دانش‌آموزان مطالعه مداوم داشته باشند تا قادر به پاسخ‌گویی سوالات در همه حوزه‌ها باشند.

این مسؤول یادآور شد: علم قادر به عبور از هر دیوار مستحکمی است لذا در برابر این سیل تکنولوژی که امروزه با آن مواجه هستیم باید کاملا مجهز بود.

وی با اشاره به اینکه دشمن در شلوغی اخیر کشور نیز به کمک همین ابزار تکنولوژی مدرن از جمله موبایل اقدام به اغتشاش کرد، ادامه داد: مدرسه محل تربیت و آموزش است باید فرزندان ما آموزش‌های اساسی را از مدرسه یاد بگیرند تا در برابر این آسیب‌ها هوشیار باشند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مدارس در کنار رعایت استاندارد فضا مدارس به استاندارد علمی معلمان اهتمام ویژه داشته باشند، اضافه کرد: مدارس باید در حوزه اخلاق، علم و ابعاد مختلف از جمله تکنولوژی جدید برنامه مدون داشته باشند.

قدمی با اشاره به اینکه مدارس غیردولتی ما موفق‌تر از مدارس دولتی ما بودند، گفت: از ابتدا انقلاب تاکنون هرجا به مردم تکیه کردیم موفق بودیم، نباید از استاندارد‌ها عقب‌نشینی کرد، در مدارس موقعیت علمی معلمان رصد شود تا مجهز به علم روز شوند.

نظر شما