شناسهٔ خبر: 23622497 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

خبــر

صاحب‌خبر -

 گام ديگر شرکت گاز آذربايجان شرقي در سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي؛

653 واحد صنعتي جديد در آذربايجان شرقي گازدار مي‌شوند

تبريز- توفيقي

مديرعامل شرکت گاز استان آذربايجان شرقي از گازرساني به 653 واحد صنعتي جديد در استان در راستاي اجراي سياستهاي اقتصاد مقاومتي خبر داد.

توحيدي مديرعامل شرکت گاز استان آذربايجان شرقي با اعلام اين خبر گفت: براساس ظرفيتهاي ايجاد شده از مصوبه شوراي اقتصاد شرکت گاز استان عمليات گازرساني به 653 واحد صنعتي استان که در حال حاضر از سوخت مايع استفاده مي‎کنند در سالهاي 96 و 97 در دستور کار خود قرار گرفته است.

توحيدي اظهار داشت:‌عمليات اجرايي اين مصوبه در شرکت گاز استان آغاز گرديده و در طي 9 ماه سال جاري به تعداد 134 واحد معادل 21 درصد واحدهاي صنعتي هدف گذاري شده، گازرساني يا نزديک‏رساني شده است که پيش‎بيني مي‎گردد تا آخر سال اين رقم به بيش از 40 درصد افزايش يابد.

وي ظرفيت گازرساني در منطقه آزاد ارس به ميزان 150 هزار مترمکعب در ساعت، احداث ايساگاه شهرک صنعتي بعثت،احداث ايستگاه خضرلو، احداث ايستگاه شهرک فناوريهاي پيشرفته سهند 4، گازرساني به شهرکهاي صنعتي اسکو، بستان‎آباد، ملکان، هاديشهر و گازرساني به کارخانجات آسفالت سازمان عمران شهرداري و کرجان را از اهم برنامه‎هاي در دست اجراي اين شرکت درراستاي تحقق سياستهاي اقتصاد مقاومتي در بخش گازرساني به صنايع دانست.

مديرعامل شرکت گاز استان آذربايجان شرقي صيانت از توليد و اشتغالزايي پايدار را از اولويتهاي اصلي شرکت گاز استان دانست و افزود:‌ شرکت گاز استان درراستاي حفظ محيط زيست و بهبود شرايط زيست محيطي تاکنون بالغ بر 7570 واحد صنعتي عمده و جزء را در سطح استان از نعمت گاز طبيعي برخوردار نموده است.

وي افزود: تا پايان 9 ماهه سال جاري در شرکت گاز استان 400 ميليارد ريال براي گازرساني در بخش صنعت هزينه شده است.وي در خاتمه با بيان اينکه زيرساختهاي گازرساني در سراسر استان ايجاد شده است افزود: شرکت گاز استان آمادگي دارد به تناسب درخواستها نسبت به عقد قراردارد و تأمين جريان گاز متقاضيان در تمامي بخشهاي مختلف اقدام نمايد.

صادرات نخستين محموله بريکت گرم از استان هرمزگان

بندرعباس - شهين صادقي

نخستين محموله بريکت گرم از مجتمع بندري شهيدرجايي بندرعباس صادر شد.

مديرعامل کارخانه صبا فولاد خليج فارس گفت: اين محموله 25 هزارتني، به ارزش پنج ميليون و 500 هزار دلار به مقصد کشور‌هاي سوريه، هند و عمان بارگيري شد. مديرعامل شرکت صبا فولاد خليج فارس گفت: تا پايان سال 150 هزار تن بريکت گرم از هرمزگان صادر مي‌شود.

مرتضي يزدخواستي افزود: تکنولوژي توليد بريکت گرم براي نخستين بار در کشور، سومين کشور در خاورميانه و نهمين کشور در دنيا در اختيار کارخانه صبا فولاد خليج فارس است و بريکت گرم توليد شرکت صبا فولاد خليج فارس در بندرعباس متعلق به صندوق بازنشستگي کشوري است.

مديرعامل کارخانه صبا فولاد خليج فارس گفت: براي نخستين بار در کشور است که آهن اسفنجي به شکل بريکت گرم در اين کارخانه توليد مي‌شود.

مرتضي يزدخواستي افزود: ظرفيت اين کارخانه سالانه توليد يک ميليون و 500 هزار تن بريکت گرم است.

وي گفت: ماندگاري بالا و مقاومت در برابر اکسيد شدن و زنگ زدگي از مهمترين ويژگي‌هاي بريکت گرم است و اين نوع بريکت شناخته‎شده‎ترين محصول جهت حمل و نقل آسان و ايمن آهن اسفنجي در سطح جهان به شمار مي‎رود.

يادآور مي‏شود هرمزگان با سهم 10 درصدي، سومين توليدکننده فولاد کشور است.

رئيس شوراي اسلامي شهرستان قدس:

رويکرد کميسيون صنايع شورا، افزايش شاخص توليد و اشتغال است

شهرقدس-خبرنگار آفرينش

رئيس شوراي اسلامي شهرستان قدس گفت: رويکرد کميسيون صنايع شورا افزايش شاخص توليد و اشتغال شهرستان است.

حسين چناقچي با اشاره به تأکيد مقام معظم رهبري مدظله‎العالي مبني بر توليد داخلي و افزايش شاخص اشتغال گفت: شوراي اسلامي دوره پنجم با رويکرد متمايز اقدام به تشکيل کميسيون اصناف و جذب مشارکت‌هاي مردمي کرده است.وي افزود: هم‌اکنون بيش از 12 هزار واحد صنفي کوچک و بزرگ و 1700 واحد توليدي فعال در سطح شهرستان فعال هستند که درواقع بيش از 55 درصد سهم اشتغال شهرستان را از آن خود کرده‌اند.

رييس شوراي اسلامي شهرستان قدس با بيان اينکه بيکاري يکي از معضلات اصلي جوامع است، خاطرنشان ساخت: شهرستان قدس داراي ظرفيت‌هاي بسياري در زمينه توليد لوازم دندانپزشکي، قطعات خودرو، پارچه و... است.

چناقچي با اشاره به اينکه درآمدهاي شهرداري محدود و ناپايدار است، افزود: تشکيل کميسيون صنايع گام مهمي درراستاي حمايت از توليدکنندگان است و مي‌توان با ساماندهي صنوف و مشارکت با بخش خصوصي نسبت به جذب درآمد پايدار اقدام کرد.

وي با تأکيد بر اينکه شهر نيازمند مشارکت و جذب سرمايه‌گذار است؛ اظهار داشت: نداشتن پارکينگ، ترافيک و کمبود سرانه‌هاي ورزشي و درماني از ديگر مشکلاتي است که گريبان‌گير شهرستان است و نيازمند اين است که با مشارکت بخش خصوصي نسبت به حل رفع اين موارد اقدام شود.

برگزاري مراسم افتتاحيه رشته المپيکي جودوي بانوان در شهر انديشه

انديشه شهريار- برزگر

به گزارش خبرنگار ما به نقل از روابط عمومي شورا و شهرداري انديشه، اين مراسم با حضور استاد رضا مدني (از بنيانگذاران و پيشکسوتان ورزش جودو در ايران) و پهلوان آرش ميراسماعيلي (نابغه جودوي کشور و دارنده 4 مدال رنگارنگ جهان)، اعضاي شوراي اسلامي، خانم پارسايي‎کيا؛ مربي جودوي بانوان، شهروندان و ورزشکاران انديشه در ورزشگاه ايثار شهرداري انديشه برگزار گرديد.گفتني است در اين مراسم از تعدادي از هنرجويان ورزش جودو تقدير بعمل آمد.

نظر شما