شناسهٔ خبر: 23621134 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

برومند خبر داد:

تصویب آیین نامه رسیدگی به شکایات شرکت‌های دانش بنیان/ سند توسعه ملی زیست فناوری بررسی می‌شود

دبیر شورای عالی عتف گفت: سند توسعه ملی زیست فناوری ایران که روز گذشته در ستاد راهبردی نقشه جامع علمی کشور مطرح شده بود در جلسه کمیسیون دائمی شورای عتف مورد بررسی قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو،  مسعود برومند دبیر شورای عالی عتف در حاشیه صد و شصد و سومین جلسه کمیسیون دائمی این شورا در جمع خبرنگاران گفت: در ابتدای این جلسه مراسم تودیع دکتروحید احمدی را برگزار کردیم ترجیح می دادیم این جلسه حتما در همین کمیسیون برگزار شود تا امکان حضور فعالان این حوزه از سازمان ها و دستگاه های دیگر باشد پس از آن بدون وقفه موضوعات مورد بحث جلسه که شامل بررسی آیین نامه اجرایی قانون رسیدگی به شکایت شرکت های دانش بنیان است را در دستور کار قرار دادیم.
وی تاکید کرد: طی این جلسه نتایج این فرایند و روند اجرای امور بررسی شد که با تغییرات اندکی به تصویب رسید در ادامه این جلسه سند توسعه ملی زیست فناوری ایران مورد بررسی قرار گرفت که این سند روز گذشته نیز در ستاد راهبردی نقشه جامع علمی کشور مطرح شده بود.
برومند ادامه داد: در این جلسه حاضران در جریان وجود این سند قرار گرفتند تا بحث و بررسی بیشتری در مورد اجرای سند توسعه ملی زیست فناوری ایران صورت بگیرد.
دبیر شورای عالی عتف در خصوص آیین نامه اجرایی قانون رسیدگی به شکایت شرکت های دانش بنیان توضیح داد: طبق قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان، این شرکت ها از طریق مکانیزم قانونی مورد ارزیابی قرار می گیرندکه مشخص شود آیا دانش بنیان هستند از طرف دیگر اگر شرکت های دانش بنیان احساس کنند در فرایند دریافت حمایت های مالی از مجموعه هایی مانند صندوق نوآوری و شکوفایی حقی از آنها ضایع شده و یا در تخصیص منابع در حق آنها اجحاف شده باید مرجعی وجود داشته باشد تا بتوانند موارد شکایات خود را اعلام کنند لذا دبیر خانه شورای عتف مرجعی برای رسیدگی به شکایات این شرکت هاست.
وی تاکید کرد: براین اساس از نظر قانونی باید آیین نامه اجرایی وجود داشته باشد که خوشبختانه این آیین نامه در حال تصویب و اجرایی شدن است. با اینکه تعداد موارد شکایت شرکت های دانش بنیان بسیار کم است ولی باید نظام سیستمی برای رسیدگی به این شکایات داشته باشیم.
برومند در پایان خاطرنشان کرد:عدم تایید شرکت ها به عنوان دانش بنیان، عدم ارزیابی محصولات و فناوری های تولید شده، عدم توانایی لازم افراد ارزیاب برای ارزیابی محصول و عدم موفقیت در دریافت تسهیلات از صندوق نوآوری و شکوفایی از جمله زمینه های شکایت شرکت های دانش بنیان است.

برچسب‌ها:

نظر شما