شناسهٔ خبر: 23606226 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

لزوم حرکت به سمت کشاورزی مدرن در لرستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: باید برای احیای باغ‌ها بیشتر از گذشته کار کنیم و به سمت ایجاد باغ‌ها مدرن برویم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، عبدالرضا بازدار در جلسه اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: کشاورزی در استان ما ظرفیتهای زیادی دارد که استفاده از اینها به مسئولان هر بخش و همکاری کشاورزان برمیگردد.

ظرفیتهای کشاورزی در استان مغفول مانده است. چند موضوع در بخش کشاورزی میتواند به اقتصاد استان کمک کند که از آن جمله میتوانیم به باغها دیم اشاره کنیم.

بازدار با تأکید بر ایجاد باغها گردو، بادام و پسته در استان افزود: اینها محصولاتی هستند که نگرانی از بابت بازار ندارند و آب کمتری مصرف میکنند و از همه لحاظ به صرفه هستند.رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان یادآور شد: اتفاقاتی که در تولید گیاهان دارویی و باغها دیم افتاده، خیلی خوب است. زعفران و گل محمدی ظرفیتهای استان هستند و همچنین تولید حبوبات کشور برجسته است و بنابراین میتوان در این زمینه بیشتر کار کرد.

وی با اشاره به اینکه سطح زیرکشت سیبزمینی و چغندرقند نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده، گفت: اگر به همین منوال پیش برویم، راه به جایی نمیبریم و تا وقتی که نتوانیم اقتصاد کشاورز را بهتر کنیم، به مشکل خواهیم خورد. اگر یک درصد از سطح زیرکشت گندم و جو به کشت زعفران اختصاص یابد، شرایط خیلی بهتر میشود. این یک درصد ضرری به گندم و جو نمیزند اما در کشت زعفران بسیار مفید خواهد بود و اگر میخواهیم این کشت در استان به سطح خوبی برسد باید حمایت شود و آن موقع میتواند در بحث اقتصادی استان مفید باشد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر سطح زیرکشت زعفران در استان 218 هکتار است، اضافه کرد: عمده توسعه کشت زعفران در دو سال گذشته بوده و برای تحقق این هدف باید حمایتهای ویژهای در دستور کار قرار گیرد و تنها راه نجات استان رفتن به توسعه کشت محصولات کم آب است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان افزود: کشت زعفران، شاخصترین برنامه جهاد کشاورزی لرستان در حوزه اقتصاد مقاومتی است و در این زمینه کارهای خوبی انجام شده و به دنبال توسعه آن هستیم.

برچسب‌ها:

نظر شما