شناسهٔ خبر: 23605785 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

قیمت دلار آزاد از 4440 تومان گذشت

قیمت دلار در بازار دیروز از 4440 تومان هم عبور کرد. نرخ دلار رسمی نیز که همه‌روزه به عنوان ارز مرجع، توسط بانک مرکزی تعیین می‌شود، دیروز به بالاترین رقم تاریخی خود یعنی 3655 تومان رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش تسنیم، در پی تشدید تلاطم در بازار ارز، نرخ دلار دیروز هم با سیر صعودی همراه شد و در بالاترین قیمت به 4440 تومان رسید. البته فعالان بازار ارز نرخهای مختلفی را برای دلار از 4420 تا 4448 تومان ثبت کردند.

صرافهای خیابان فردوسی میگویند: با وجود افزایش قیمت، خرید و فروش چندانی در بازار دیروز انجام نشد. البته صرافها که از وقایع اخیر در بازار ارز در شوک به سر میبرند و دلیلی قانعکننده برای گرانیهای اخیر این بازار پیدا نمیکنند این بار به این نتیجه رسیدهاند که پایان سال را توجیه گرانیهای دلار اعلام کنند.

یکی از صرافها از کمبود ارز در بازار گله دارد و میگوید: بانک مرکزی به برخی صرافیها ارز میدهد ولی میزانش خیلی کم است؛ دوشنبه هم بانک مرکزی عرضه چندانی در بازار نداشت؛ اما سهشنبه این وضعیت بدتر شد چراکه ارزی
بهصرافیها نداد.

صراف دیگری میگوید: ارز یکدفعه در بازار کم میشود و به دنبال آن قیمتها بالا میرود. وی تأکید دارد که حضور بانک مرکزی این روزها در بازار ارز اصلا مثل قبل نیست. یکی از واسطههای بازار ارز که شغلش خرید و فروش دلار برای یکی از صرافهای بزرگ است، میگوید: ارز در بازار کم است و دلارهای نقدی را سریع میخرند.

دلال ارزی دیگری هم میگوید: کار بانک مرکزی است، چراکه دولت و بانک مرکزی راحت میتوانند با تزریق دلار بازار را کنترل کنند، ولی وقتی بانک مرکزی بعضی روزها دلار کم عرضه میکند و قیمت را بالا میبرد همین وضعیت شکل میگیرد.

برچسب‌ها:

نظر شما