شناسهٔ خبر: 23603772 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

تريبون

صاحب‌خبر -

 هفتمين همايش سالانه بانکداري الکترونيک بهمن ماه برگزار مي‌شود

رئيس پژوهشکده پولي و بانکي گفت: پول‌هاي رمزگذاري شده به عنوان دارايي موضوعي براي سرمايه‌گذاري هستند که بانک‌هاي مرکزي دنيا بر روي آن کار مي‌کند تا بتوانند پول ملي کشورشان را به صورت رمزگذاري شده منتشر کنند.

به گزارش آفرينش، علي ديواندري رئيس پژوهشکده پولي و بانکي در نشست خبري که به منظور برگزاري هفتمين همايش سالانه بانکداري الکترونيک و نظام بانکداري برگزار شد اظهار داشت:‌ اين همايش در تاريخ دوم و سوم بهمن در مرکز همايش بين المللي برج ميلاد برگزار خواهد شد.

وي افزود: در اين همايش مباحثي همچون نوآوري و خدمات در صنعت پرداخت مطرح است و بخش مهمي از توسعه صنعت پرداخت بانکي در حوزه کسب و کارهاي مالي در اين همايش مورد بررسي قرار مي‌گيرد.وي گفت: از اهداف مهم اين همايش بررسي روندهاي بين المللي بانکداري الکترونيک و نظام‌هاي پرداخت با رويکرد کسب و کارهاي مالي و تحولات تکنولوژيک و بانکداري جديد ديجيتال است. ضمن آنکه نوآوري‌هاي جديد در صنعت بانکداري الکترونيک با معرفي بازيگران جديد در کسب و کارهاي مالي در اين همايش مورد بررسي قرار مي‌گيرد.

وي افزود: هفتمين همايش سالانه بانکداري الکترونيک و نظام بانکداري با رويکرد تجاري – اقتصادي همراه با شرکت‌هاي حوزه بانکداري الکترونيک و آي تي فعال برگزار خواهد شد. ضمن آنکه دستاوردهاي ملي و کشوري در زمينه صنعت بانکداري و فناوري اطلاعات مورد توجه قرار خواهد گرفت.

ايرباس:

تحويل هواپيما به ايران انجام مي‌شود، اما با تاخير

مدير فروش شرکت هواپيماسازي ايرباس برآورد کرده است که تحويل هواپيماهاي ايرباسي که در قراردادهاي پسابرجامي با ايران منعقد شده بود، ممکن است با تاخير انجام شود.

به گزارش ايسنا، دونالد ترامپ - رئيس جمهوري آمريکا - در حالي چند روز پيش تداوم تعليق تحريم‌هاي ايران را تمديد کرد که برخي از شايعات و گمانه‌زني‌ها حاکي از آن است که شايد ترامپ قصد داشته باشد در صورت باقي ماندن شرايط کنوني در برجام، از تمديد دوباره آن خودداري کند که اين امر مي‌تواند قراردادهاي خريد هواپيما از سوي ايرلاين هاي ايراني را به مخاطره اندازد.

ترامپ که همواره توافق نامه هسته اي ايران را براي آمريکا مايه تاسف مي دانست، حالا سنگ اندازي هايش ممکن است در زمين قرارادهاي خريد هواپيما ميان ايرلاين هاي ايراني و ايرباس افتاده و در نتيجه خروج آمريکا از اين توافق نامه جهاني مي تواند شک و شبهه هايي را براي تحويل و ورود اين هواپيماهاي جديد به ايران ايجاد کند.

برچسب‌ها:

نظر شما