شناسهٔ خبر: 23398848 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

سینمای جهان

راهزنی تازه رابین ‌هود

صنعت سینما یک بار دیگر ماجراجویی فانتزی و ضداستبدادی رابین‌ هود را تبدیل به فیلم سینمایی کرده است. این بار تارون اگرتون بازیگر جوان و تازه‌وارد سینما، روی پرده نقش این شخصیت افسانه‌ای را بازی می‌کند. نسخه تازه رابین ‌هود هم مثل نسخه قبلی که ریدلی اسکات یک دهه قبل ساخت، فضایی تیره، سیاه و غیرفانتزی دارد، اما داستان فیلم همان داستان قدیمی و همیشگی است. رابین هود نجیب‌زاده‌ای که دل در محبت مردم دارد، تبدیل به راهزن شده و با سرقت از ثروتمندان، شکم مردم گرسنه را سیر می‌کند. کارگردانی نسخه جدید رابین هود را اوتو باترست به‌عهده دارد. او در گفت‌وگو با هفته‌نامه اینترتینمت می‌گوید، داستان رابین هود همیشه تازه است و هیچ وقت کهنه نمی‌شود. به باور این فیلمساز، این داستان را می‌توان با حال و هوایی کاملا امروزی تعریف کرد.

صاحب‌خبر -

تارون اگرتون هم با این دیدگاه موفق است و دلیل ساخت یک رابین هود تازه را هم در همین رابطه ارزیابی می‌کند. به گفته او، وقتی برای بازی در نقش رابین هود دعوت شدم، از خودم پرسیدم چرا باید فیلم تازه‌ای درباره این شخصیت تولید شود، اما بعد از مطالعه دوباره این داستان کلاسیک، احساس کردم تماشاگران جوان امروزی هم لازم است با او و ماجراجویی‌هایش آشناتر شوند. ایو هوسون و جمی فوکس در نسخه تازه در نقش ماریان و لیتل جان ظاهر شده‌اند. داستان فیلم با بازگشت رابین هود از جنگ‌های صلیبی آغاز می‌شود. او متوجه ظلم پادشاه به مردم شده و با فرار به جنگل شروود، گروهی را گردآوری و با ظلم و فساد مبارزه می‌کند. رابین هود تارون اگرتون در مرحله پایانی تولید قرار دارد. این اکشن سیاه ماجراجویانه برای آخرین روزهای ماه سپتامبر سال جاری میلادی به روی پرده سینماهای جهان می‌رود.

بازگشت اینکردیبل‌ها

دومین قسمت انیمیشن کامپیوتری اینکردیبل‌ها آماده نمایش شد. این کمدی اکشن خانوادگی و ماجراجویانه برای 15 ژوئن سال جاری میلادی به روی پرده سینماها می‌رود. تحلیلگران اقتصادی سینما از حالا پیش‌بینی فروش بسیار بالایی برای محصول تازه کمپانی والت‌دیزنی می‌کنند.

دیزنی فیلم را با همکاری شرکت کامپیوتری پیکسار تهیه کرده و براد بیرد کارگردانی آن را به‌عهده داشته است. خط اصلی داستان فیلم درباره خانواده اینکردیبل است که تمام اعضای آن ابرقهرمان هستند. ماجراهای قسمت دوم، روی مادر خانواده یعنی الستیگرل اینکردیبل (با صدای هالی هانتر) تمرکز می‌کند.

درحالی که پدر خانواده وظیفه مراقبت از فرزند کوچکشان را در داخل خانه به‌عهده گرفته، الستیگرل در بیرون خانه با ماجراجویی تازه‌ای روبه‌رو می‌شود. زمانی که او با دردسرهایی پیش‌بینی نشده روبه‌رو می‌شود، آقای اینکردیبل و دو فرزندشان به کمک او می‌آیند.

به نوشته نشریه اسکرین اینترنشنال، قسمت اول اینکردیبل‌ها حدود 14 سال قبل به روی پرده سینماها رفت. در کنار استقبال بالای تماشاگران از این اکشن ابرقهرمانانه، منتقدان سینمایی هم بشدت آن را پسندیدند. از همان زمان، بحث تولید دومین قسمت فیلم مطرح شد. دلیل تاخیر در تولید فیلم، نبود یک داستان جذاب اعلام شده است.

براد بیرد می‌گوید: استقبالی که از نسخه اصلی صورت گرفت، کار همه ما را برای ساخت قسمت دوم مشکل کرد. می‌دانستیم که تماشاگران به چیزی کمتر از قسمت اول رضایت نخواهند داد. برای همین، تصمیم گرفتیم بدون عجله و سر فرصت یک داستان جذاب و خوب برای ادامه ماجراجویی خانواده ابرقهرمان اینکردیبل پیدا کنیم. دانیل تی نلسن و هالی هانتر در قالب صداپیشه‌های اصلی فیلم، نقش مهمی در موفقیت نسخه اصلی داشتند و در اینجا، دوباره صدایشان را به آقا و خانم اینکردیبل قرض داده‌اند. از آنجا که بخش مهمی از تماشاگران قسمت اول را خانم‌ها و دخترانشان تشکیل می‌دادند، در قسمت دوم نقش بسیار مهم‌تری به خانم اینکردیبل داده‌ایم.

کیکاوس زیاری

جام‌جم

نظر شما