شناسهٔ خبر: 23042255 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

قدیری ابیانه در دانشگاه الزهرا:

قیمت بنزین باید به بیش از ۱۵۰۰ تومان افزایش یابد

سفیر اسبق ایران در استرالیا و ونزوئلا گفت: دولت ۱۵۰۰ تومان یارانه پنهان برای بنزین ثروتمندان پرداخت می‌کند با این وجود معتقدم که قیمت ۱۵۰۰ تومانی پیش بینی شده در لایحه بودجه سال ۹۷ برای عرضه بنزین باید افزایش یابد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، قدیری ابیانه امروز در همایش عدالت اقتصادی و فسادهای کلان اقتصادی که  به مناسبت گرامیداشت روز دانشجو و به همت بسیج دانشجویی دانشگاه الزهرا که برگزار شد، گفت: سفیر اسبق ایران در استرالیا و ونزوئلا گفت: پول نفت خام، پول ساخت پالایشگاهها و هزینه حمل و نقل فرآورده های سوختی از جیب مردم پرداخت می شود اما دولت بنزین هر لیتر ۲۷۰۰ تومان را با قیمت هر لیتر ۱۰۰۰ تومان به ثروتمندان می دهد. با این وجود معتقدم که به جای پیش بینی رقم ۱۵۰۰ تومانی برای هر لیتر بنزین در بودجه سال ۹۷ باید هرینه تمام شده ا ثروتمندان اخذ شود.

وی با بیان اینکه من منتقد دولت هستم اما با افزایش قیمت بنزین و افزایش عوارض خروج از کشور موافقم و از این اقدامات حمایت می کنم، افزود: به ازای هر ۷۰ لیتر بنزین ۱۲۰ هزار تومان از بیت المال برداشت می شود. در واقع هر کسب که ماشین بیشتری دارد و بنزین بیشتری می سازند بیشتر هم از بیت المال برداشت می کند.

نظر شما