شناسهٔ خبر: 23005399 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

خبر

صاحب‌خبر -

 لاريجاني: پايبندي همه طرف ها به برجام براي امنيت جهاني و منطقه مفيد است

رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: پايبندي همه طرف ها به برجام، هم براي امنيت جهاني و هم براي منطقه مفيدتر است.

به گزارش ايرنا علي لاريجاني پس از ورود به گيلان در جمع خبرنگاران استان در فرودگاه سردارجنگل رشت در پاسخ به سوال خبرنگاري در مورد واکنش ايران به تصميم کنگره آمريکا در ارتباط با برجام اظهار کرد: روي اين موضوع در هيأت نظارت بر اجراي برجام، فکر شده و سناريوهاي مختلفي را بررسي کرده ايم البته براي اينکه آنها چه تصميمي بگيرند، روش هاي مختلفي را احتمال داده ايم و راه حل هايي در نظر گرفته ايم.

وي ادامه داد: بايد ببينيم کدام مسير را طي مي کنند؛ آنجور که ما فکر مي کنيم اگر همه طرف ها به برجام متعهد باشند، هم براي آينده امنيت جهاني مفيدتر است و هم براي منطقه البته اگر روش هايي ديگر هم انتخاب کنند، براي آن فکر شده است.

رئيس مجلس شوراي اسلامي هدف از سفر به گيلان را به دعوت نمايندگان اين استان در خانه ملت براي بازديد از بخش هاي مختلف از جمله پروژه هاي عمراني عنوان و اضافه کرد: در اين سفر اگر لازم باشد براي شتاب بخشي کارهاي عمراني استان، تصميماتي گرفته مي شود.

نيروهاي نظامي روسيه حداقل 49 سال در سوريه مي‌مانند

رئيس جمهور روسيه لايحه گسترش پايگاه‌هاي نظامي اين کشور را در سوريه به دوما فرستاد.به گزارش ايسنا ، براساس اين لايحه پايگاه نيروي دريايي روسيه در طرطوس به مدت 49 سال باقي خواند ماند و در صورت توافق دو کشور به طور خودکار براي 25 سال آينده آن نيز تمديد خواهد شد.

براساس اين طرح تمامي نيروهاي نظامي، اموال و تجهيزات نظامي روسيه در اين پايگاه از مصونيت کامل مدني و اداري جمهوري عربي سوريه برخوردار هستند و دولت سوريه حق احضار افراد و تفتيش اموال روسيه را نخواهد داشت.

همچنين حق دولت روسيه براي ارسال پرسنل مورد نياز خود به اين پايگاه نظامي در سوريه محفوظ مي‌ماند.

پس از خروج نيروهاي روسي از خاک سوريه به دستور ولاديمير پوتين، دو پايگاه نظامي طرطوس و حميميم همچنان در اختيار روسيه باقي خواهند ماند.

آمريکا به دنبال کاهش 250 ميليون دلاري بودجه سازمان ملل

ديپلمات‌ها مي‌گويند، آمريکا به دنبال کاهش 250 ميليون دلاري بودجه اصلي سازمان ملل براي 2018-2019 است که جداي از 200 ميليون دلار کاهش پيشنهادي دبيرکل سازمان ملل است.به گزارش ايسنا، به نقل از خبرگزاري فرانسه، اين بودجه در دست بررسي کميته مجمع عمومي سازمان ملل متحد است که انتظار مي‌رود پيش از دسامبر آن را تصويب کند.

آنتونيو گوترش، دبيرکل سازمان ملل متحد پيشنهاد داده است تا بودجه دوسالانه سازمان ملل به 5.4 ميليارد دلار برسد که 200 ميليون دلار کمتر از بودجه 2016-2017 است.

برچسب‌ها:

نظر شما