شناسهٔ خبر: 22998370 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

سیامک فیلى‌زاده با جشنواره تئاتر فجر به دنیای گرافیک بازمی‌گردد

سیامک فیلى‌زاده، گرافیست نام آشناى ایران، طراح پوستر و هویت بصرى و تبلیغات سى و ششمین جشنواره تئاتر فجر شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا، مهدى رضاخانى، مدیر هنرى سى و ششمین جشنواره بین المللى تئاتر فجر، در گفتگو با روابط عمومی جشنواره تئاتر فجر با اشاره به رویکرد هنری این دوره از جشنواره گفت: «در این دوره از جشنواره که عنوان «جشن گفت و گوى تئاتر ایران» را به همراه دارد، بر جذابیت بصرى، گستردگى مخاطبان تئاتر و  هماهنگی بصرى پوسترها و کلیه مواد تبلیغى جشنواره توجه ویژه داشتیم.»

رضاخانى در مورد انتخاب گرافیست این دوره از جشنواره گفت: «براى پرهیز از هرگونه شتابزدگى در انتخاب گرافیست جشنواره، رایزنى ها و مذاکرات اولیه را از حدود تیرماه آغاز کردیم و سرانجام با سیامک فیلى زاده توافق کردیم.»

وى افزود: «فضاى گرافیکى این دوره از جشنواره ، فضایی متفاوت خواهد بود. طراحى ها انجام شده و به تصویب رسیده است، اما به دلیل نوع ارائه، مراسم رونمایى برگزار نخواهد شد.»

سیامک فیلى زاده، گرافیست، طراح و هنرمند عرصه هنرهاى بصرى در سال 1349 در تهران متولد شد. او دیپلم هنرش را در سال 69 گرفت و در سال 1374 در مقطع کارشناسی از دانشگاه آزاد تهران در رشته طراحی گرافیک فارغ التحصیل شد. او از سال 1367 فعالیت حرفه ای خود را آغاز کرد و تا کنون در زمینه های مختلف طراحی، تبلیغات، برندسازی و هنرهای بصری فعالیت کرده است. او به عنوان کارگردان هنری و طراح گرافیک با تعدادی از موسسه های بزرگ و فستیوال های بین المللی همکاری کرده و جوایز متعددی را برای طراحی پوسترها و کتاب ها دریافت کرده است. پس از نمایشگاهی که در سال 2008، با نام «رستم 2 – بازگشت»، برگزار کرد، به ندرت به کار گرافیکی پرداخت و بیشتر روی هنرهای بصری متمرکز شد. او چندین نمایشگاه انفرادی و گروهی در تهران، نیویورک، لس آنجلس، ریودژانیرو، لندن، شیکاگو، دهلی نو، سویس و ژاپن برگزار کرده و مجموعه ای از آثار او نزد موزه های لس آنجلس کانتی، متروپولیتن و مجموعه داران شخصی نگهداری می شود.

در سه دوره اخیر همواره پوستر جشنواره تئاتر فجر به کپی برداری از آثار اروپایی متهم شده اند و در یک مورد، طراحی یارتا یاران برای جشنواره 33 با موجی از کپی های طنز علیه آن همراه بود.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما