شناسهٔ خبر: 22990536 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شرق | لینک خبر

نگاهي به تفاوت سن سرمربيان ليگ برتري

روانخواه 35 سال کوچک‌تر از شفر

صاحب‌خبر -

شرق: مسئولان باشگاه سپيدرود رشت اميدرضا روانخواه را به عنوان سرمربي جديد تيمشان انتخاب کردند. روانخواه متولد 24 فروردين 1364 است و با  32 سال و هشت ماه سن، به عنوان جوان‌ترين سرمربي در تاريخ ليگ برتر معرفي خواهد شد. در تاريخ ليگ برتر تنها دو سرمربي با سن کمتر از 35 حضور روي نيمکت‌هاي ليگ برتر را تجربه کردند. در ليگ نهم فراز کمالوند با 34 سال و 11 ماه هدايت تراکتورسازي را بر عهده گرفت. رسول خطيبي در ليگ سيزدهم با 34 سال و 10 ماه روي نيمکت گسترش‌فولاد نشست. داود مهابادي و علي‌نظر محمدي هم در زمان هدايت راه‌آهن و داماش گيلان 35 سال و چند ماه داشتند. اميد روانخواه در شرايطي عنوان جوان‌ترين سرمربي ليگ را  از آن خود کرد که پيش از او هم عنوان جوان‌ترين سرمربي ليگ در اختيار سرمربي سپيدرود بود. روانخواه جانشين علي نظرمحمدي 39 سال و نيمه مي‌شود. حدود 20 بازيکن ليگ برتر سني بيشتر از روانخواه دارند. اگر مسئولان سپيدرود در روزهاي آينده نظر خود را عوض نکنند، در دور برگشت ليگ هفدهم شاهد تفاوت سني 35 سال بين سرمربيان ليگ خواهيم بود. وينفرد شفر، سرمربي  استقلال، با 67 سال و 11 ماه مسن‌ترين سرمربي ليگ است. در بازي استقلال-سپيدرود تفاوت سني شفر و روانخواه 35 سال و سه ماه خواهد بود.
پيرترين سرمربيان ليگ برتر:
استقلال: وينفرد شفر (67 سال‌ و 11 ماه)
پرسپوليس: برانکو ايوانکوويچ (۶۳ سال و 10 ماه)
گسترش‌فولاد: فيروز کريمي (61 سال و هشت ماه)
جوان‌ترين سرمربيان ليگ برتر:
نفت آبادان: فراز کمالوند (42 سال و پنج ماه)
سياه‌جامگان: رضا عنايتي (41 سال و سه ماه)
سپيدرود رشت: اميدرضا روانخواه (۳2 سال و هشت ماه)
يکي ديگر از سرمربيان جوان اين فصل علي کريمي بود. او در زمان حضور روي نيمکت نفت تهران 39 سال داشت، حتي جوان‌تر از نظرمحمدي.
پرسپوليس فردا در جام حذفي به مصاف بادران مي‌رود. در اين بازي هم شاهد يک اختلاف سني قابل توجه خواهيم بود. برانکو ايوانکوويچ  28 سال از محمد ربيعي، سرمربي بادران، بزرگ‌تر است.

 

نظر شما