شناسهٔ خبر: 22990527 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شرق | لینک خبر

حادثه‌ها

صاحب‌خبر -

قاتلان مأمور انتظامی شناسایی شدند
رئیس دادگستری شهرستان رودبار جنوب از شناسایی قاتلان فرمانده پاسگاه نهضت‌آباد رودبار خبر داد و گفت: اطمینان می‌دهیم که این افراد به‌زودی دستگیر می‌شوند.  اصغر مختاری اظهار کرد: پس از شهادت فرمانده پاسگاه نهضت‌آباد، نشست شورای تأمین در رودبار جنوب برگزار و تدابیر لازم برای دستگیری قاتلان اتخاذ شد.  رئیس دادگستری شهرستان رودبار با دعوت از مردم به آرامش، گفت: به‌دنبال دستگیری قاتلان این شهید هستیم و به مردم اطمینان می‌دهیم که این افراد دستگیر خواهند شد.  سروان «محمدرضا خاوش‌زاده»، فرمانده پاسگاه نهضت‌آباد رودبار جنوب کرمان، 19 آذر امسال در حوزه استحفاظی پاسگاه نهضت‌آباد در درگیری با اشرار مسلح به شهادت رسید.

دستگیری زورگیران سابقه‌دار
رئیس کلانتری فلسطین از دستگیری سه‌نفر زورگیر و قاپ‌زن سابقه‌دار در قالب باند زورگیران و کشف پنج دستگاه گوشی‌ گران‌قیمت، سیم‌کارت و دو قبضه چاقو در محدوده خیابان حافظ خبر داد.  سرهنگ غلامرضا یوسف‌وند گفت: در پی وقوع چند مورد سرقت در خیابان حافظ، عوامل گشت نامحسوس کلانتری اقدامات پلیسی خود را برای شناسایی سارقان آغاز کردند و حین گشت‌زنی به چهار نفر برخورد کردند که سوار بر موتورسیکلت داخل خیابان در حین زورگیری از یک شهروند بودند و با مشاهده مأموران اقدام به فرار کردند که بعد از تعقیب‌وگریز سه‌نفر آنها دستگیر شدند. در بازرسی بدنی آنها تعداد پنج دستگاه گوشی ‌گران‌قیمت کشف شد.  او افزود: در بازجویی اولیه، مجرمان به سرقت هفت عدد گوشی دیگر اعتراف کردند. همچنین تعدادی از مال‌باختگان هنگام مراجعه به کلانتری مجرمان را  شناسایی کردند.
 رئیس کلانتری فلسطین بیان کرد: این متهمان مقداری مواد مخدر به‌همراه ترازو برای وزن‌کردن مواد مخدر و دو قبضه سلاح سرد به‌همراه داشتند. رئیس کلانتری فلسطین به شهروندان توصیه کرد: با مشاهده موتورسوارهای مشکوکی که در خیابان پرسه‌زنی می‌کنند، حتما موضوع را با پلیس ۱۱۰ در جریان بگذارند.

دستگیری کلاهبردار سایبری  با بیش از ۲۰۰ شاکی
فردی که با ایجاد آگهی‌های جعلی فروش لوازم خانگی، خودرو و... در سایت‌ها با دریافت بیعانه از ۲۰۰ نفر کلاهبرداری کرده ‌است، دستگیر شد.  سرهنگ «معظمی گودرزی»، جانشین پلیس فتای تهران بزرگ، از دستگیری فردی خبر داد که با انتشار آگهی‌های جعلی فروش لوازم خانگی، خودرو، موبایل و... در سایت‌ها از خریداران درخواست وجه به‌عنوان بیعانه می‌کرد و پس از دریافت مبالغ دیگر پاسخ‌گو نبود.  او ادامه داد: پس از طرح شکایت چند شهروند، کارشناسان مجرب پلیس فتا با اقدامات فنی و پلیسی در فضای سایبری موفق به شناسایی متهم شدند و پس از هماهنگی‌های قضائی در یک عملیات غافلگیرانه او را دستگیر کردند. جانشین پلیس فتا پایتخت افزود: در تحقیقات صورت‌گرفته تا‌کنون بیش از 200 شاکی در سراسر کشور از متهم طرح شکایت کرده‌اند.

روبه‌روشدن با صاحبخانه راز سرقت‌ها را فاش کرد
سارقان منزل پس از درگیری با صاحبخانه در محله زعفرانیه به دام افتادند. سرهنگ محمدباقر قدم‌زاده، رئیس کلانتری دربند گفت: دو نفر سارق منزل پس از اطمینان از خالی‌بودن منزل در محله زعفرانیه از در پارکینگ وارد منزل شده و زمانی‌که با صاحبخانه روبه‌رو شدند ضمن ایجاد رعب و وحشت و قمه‌کشی اقدام به فرار کردند.  او افزود: با تماس شهروند با ١١٠ بلافاصله مأموران که در همان نزدیکی در حال گشت‌زنی بودند، کمتر از یک‌دقیقه در موقعیت حاضر شده و سارقان را که با خودروی پژو ٤٠٥ در حال فرار بودند، تعقیب کرده و موفق به دستگیری و کشف قمه بزرگ از آنها  شدند.
  رئیس کلانتری ۱٢٢ دربند بیان کرد: با توجه به رویارویی سارقان با صاحبخانه، خوشبختانه اموالی به سرقت نرفته بود و آسیبی هم به ساکنان وارد نشده بود، صرفا سارقان با قمه‌کشی باعث ایجاد رعب‌ووحشت شده بودند.  سرهنگ قدم‌زاده تصریح کرد: با انتقال متهمان به کلانتری و انجام بازجویی‌های فنی متهمان به جرم خود اعتراف کردند و در اختیار کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی تهران قرار گرفتند.  
او از شهروندان خواست اقدامات امنیتی منازل خود را برای پیشگیری از سرقت منزل لحاظ کنند و ضمنا شهروندانی که اخیرا منازل آنان در محدوده شمال تهران به این شیوه و شگرد مورد دستبرد قرار گرفته است، می‌توانند برای شناسایی سارقان به پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.

نظر شما