شناسهٔ خبر: 22940832 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

به مناسبت هفته پژوهش؛

مركز تحقیقات زنان دانشگاه شهید چمران اهواز افتتاح شد

مرکز تحقیقات زنان دانشگاه شهید چمران اهواز به مناسبت هفته پژوهش و فناوری با حضور علی حسین حسین‌زاده، معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان، مسئولان و اعضای هیات‌علمی این دانشگاه افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو از اهواز، مرکز تحقیقات زنان دانشگاه شهید چمران اهواز به مناسبت هفته پژوهش و فناوری با حضور علی حسین حسین‌زاده، معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان، مسئولان و اعضای هیات‌علمی این دانشگاه افتتاح شد.

در این آیین که دیروز 19 آذرماه در دفتر این مرکز برگزار شد، حسین زاده با اشاره به اینکه افق روشنی پیش روی این مرکز است، عنوان کرد: نبود چنین مرکزی در حوزه زنان استان خوزستان به‌وضوح احساس می‌شد که امیدواریم با تلاش دانشگاهیان مرکز مطالعات زنان بتواند در این حوزه گره گشای مشکلات باشد.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان در خصوص راه‌اندازی رشته مطالعات زنان در دانشگاه، گفت: ایجاد مرکز مطالعات زنان می‌تواند زمینه‌ساز راه‌اندازی این مرکز شود.

در ادامه غلامحسین خواجه، رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز، بیان کرد: هدف از ایجاد این مرکز ارائه راهکارهای لازم برای حل بسیاری از مشکلات اجتماعی خصوصاً در حوزه زنان است.

وی افزود: انتظار داریم مرکز مطالعات زنان بتواند خدمات شایانی را به بانوان در بخش‌های مختلف ارائه دهد.

سرپرست امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان هدف از راه‌اندازی این مرکز را هدفمند کردن مسائل و مشکلات این حوزه دانست.

پروانه ولوی، مدیر مرکز مطالعات و تحقیقات زنان دانشگاه شهید چمران اهواز نیز، بیان کرد: مرکز مطالعات زنان این دانشگاه به عنوان مرکزی تحقیقاتی است که می‌تواند فعالیت‌های علمی و پژوهشی را در راستای بررسی، شناسایی و ارائه راهکار درباره مسائل زنان در کشور و به خصوص استان خوزستان داشته باشد.

وی افزود: در استان خوزستان زنان با مشکلات بسیاری به خصوص در رابطه با قومیت‌ها مختلف مواجه‌اند که نیاز است مرکزی به تحقیق و مطالعه این مشکلات بپردازد.

مدیر مرکز مطالعات و تحقیقات زنان دانشگاه شهید چمران اهواز، عنوان کرد: انجام پژوهش‌های بنیادی و کاربردی مرتبط با امور زنان و خانواده، پاسخگویی به مسائل و شبهات در عرصه مسائل زنان و خانواده، پرورش پژوهشگران، استادان و کارشناسان حوزه مطالعات اسلامی زن و خانواده و... از مأموریت‌های مرکز مطالعات و تحقیقات زنان است.

نظر شما