شناسهٔ خبر: 22931758 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

در نشست خبری مسئولان تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های مشهد مطرح شد؛

انتقاد از ارتباط کم رنگ رسانه‌ها با تشکل‌های دانشجویی/ برگزاری تجمع دانشجویی در حمایت از مردم فلسطین

نشست خبری مسئولان تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های مشهد در سالن اجتماعات ساختمان تشکل‌های دانشگاه فردوسی مشهد با حضور خبرنگاران برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجو از مشهد، نشست خبری مسئولان تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های مشهد امروز در سالن اجتماعات ساختمان تشکل‌های دانشگاه فردوسی مشهد با حضور خبرنگاران برگزار شد.

برخی می‌خواهند چهره آمریکا را بزک کنند

هادی عباسی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: اکنون جامعه در فضایی به سر می‌برد که برخی در تلاش هستند که چهره بزک شده از آمریکا را نشان بدهند و می‌خواهند فضا را به سمت تعامل با آمریکا پیش ببرند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد ضمن اشاره به این ‌نکته که اکنون در فضای برخی دانشگاه‌ها شعارهای مربوط به انقلاب اسلامی به تمسخر گرفته می شود، افزود: امروز که حکومت داعش در منطقه پایان یافته است، چنانچه در این خصوص فضای فرهنگی توسط رسانه‌ها ایجاد نشود، طولی نمی کشد که اهداف و اقدامات ایران در جلوگیری از گسترش حکومت داعش در منطقه زیر سوال برود و به تمسخر گرفته ‌شود.

اعزام گروه‌های جهادی به مناطق زلزله زده کرمانشاه

وی بیان کرد: در کرمانشاه دو نوع الگو از مدیریت نشان داده شد، اول مدیریتی اشراف‌گرای و دیگری مدیریت جهادی بود، باید رسانه‌های این دو نوع مدیریت را به مردم اطلاع رسانی کنند که به تشخیص خود یکی از آنها را انتخاب کنند.

عباسی در ادامه سخنان خود به برنامه‌های بسیج دانشجویی دانشگاه فردوسی در خصوص کمک به مردم زلزله زده کرمانشاه اشاره و خاطرنشان کرد: بسیج دانشجویی در نظر دارد که بعد از اتمام ترم تحصیلی گروه های جهادی به منطقه زلزله زده کرمانشاه اعزام کند.

مذاکرات هسته‌ای ثمری برای ما نداشت/ مذاکرات خنده جوابگو نیست

در ادامه هادی گلسرخی، دبیر جامعه اسلامی دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به این‌که مطالبات جنبش دانشجویی در خصوص نیازهای اساسی جامعه مانند اقتصاد مقاومتی، عدالت و نه به دیپلماسی مذاکره و اتکاء به توانایی داخلی است، در ادامه از عملکرد رسانه‌ها کشور در مواجه با نفوذ فرهنگی انتقاد کرد و گفت: نفوذ فرهنگی در کشور اتفاق می‌افتد و رسانه‌های و شبکه‌های اجتماعی به این نفوذ دامن می‌زنند.

دبیر جامعه اسلامی دانشگاه فردوسی مشهد در خصوص برنامه ها و دغدغه‌های جنبش دانشجویی افزود: جنبش دانشجویی یکی از رسالت‌های خود را جلوگیری از نفوذ فرهنگی در کشور می‌داند و به این خاطر سلسله جلسات روشنگری برگزار کرده است.

این فعال دانشجویی خاطرنشان کرد: از دیگر رسالت جنبش دانشجویی غلبه گفتمان انقلاب اسلامی در دانشگاه‌ها است و در جهت رسیدن به این هدف باید روشنگری و بصیرت سازی صورت گیرد و این تلاش رسانه‌ها را نیز می‌طلبد.

وی بیان کرد: بحثی دیگری که جنبش دانشجویی بدنبال آن است و می توان مطرح کرد، دیپلماسی قدرت است که باید سرلوحه وزات خارجه قرار گیرد، چون مذاکرات خنده جوابگو نیست؛ این را می توان از نتیجه مذاکرات کشورهای عربی با صهیونیسم در خصوص فلسطین فهمید که نتیجه آن اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی بود و همچنین مذاکرات هسته‌ای ایران که ثمری برای ما در بر نداشت.

گلسرخی گفت: وزارت خارجه باید این دیپلماسی را در دستور کار خود داشته باشد و ضمن گفت وگو با کشورهای دوست، مقاومت را سرلوحه خود قرار دهد.

انتقاد از رسانه‌ها در تببین نقش نخبگان و رسالتشان در کشور

در ادامه مراسم مصطفی تقی‌پور، دبیر مجمع بیداری اسلامی بسیج دانشجویی خراسان رضوی در انتقاد از رسانه و عدم ارتباط آنها با جنبش دانشجویی، گفت: متاسفانه ارتباط سازنده‌ای بین رسانه ها و بدنه دانشجویی کشور نیست که بتوانند در حوزه خلیج فارس موج سازی کنند، خبرگزاری های داخلی محصور در خبرهای داخلی مانده اند.

دبیر مجمع بیداری اسلامی بسیج دانشجویی خراسان رضوی در انتقاد از رسانه‌ها گفت: تحلیل درستی توسط رسانه‌ها از تفکرات بنیادین اسلام نسبت به تحولات جهان اسلام که توسط استکبار ایجاد شده، صورت نگرفته و خبرهای متعددی که در خصوص اوضاع منطقه و داعش وجود داشته، همه به درستی برای مردم مخابره نشده است.

وی با بیان این مطلب که رسانه‌ها در خصوص اوضاع سوریه می‌توانستند تاثیر مفیدتری داشته باشند، خاطرنشان کرد: اکنون با فرار مغزها مواجه هستیم و رسانه ها نتوانسته اند رسالت اصلی نخبگان را تبیین کنند و چون نخبگان جامعه بیشتر به بعد فردی توجه دارند، از کشور خارج می‌شوند.

کار فرهنگی و آموزشی در خوری در موسسات آموزش عالی صورت نمی‌گیرد

در ادامه نشست علی سیادتی، مسئول حوزه بسیج دانشجویی امام حسین(ع) متشکل از موسسات آموزش عالی این شهر گفت: برخی موضوعات حاشیه‌ای توسط برخی مسئولان کشور به عنوان نیاز اساسی مطرح می‌شود و رسانه‌ها نیز به این موضوعات دامن می زنند و به این ترتیب مسائل اساسی به حاشیه رانده می‌شود.

وی افزود: برگزاری کنسرت در مشهد که با توجه به وجود مشکلات اقتصادی مردم مسئله مهمی محسوب نمی شود، به نیاز اولیه تبدیل شده، رسانه‌ها با آگاه سازی مردم در این راستا می‌توانند، بصیرت افزایی کنند.

سیادتی به مشکلات موجود در موسسات آموزش عالی مشهد نیز اشاره و خاطرنشان کرد: در موسسات آموزش عالی مشهد مشکلاتی برای برگزاری برنامه‌های جنبش دانشجویی به وجود می‌آورند و بهتر است که رسانه‌ها با این موسسات ارتباط بگیرند که در جریان مشکلات دانشجویان و تشکل‌های دانشجویی این موسسات قرار بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: هیچ کار فرهنگی و آموزشی در این موسسات صورت نمی‌گیرد، ارتباط رسانه‌ها با برخی دانشگاه‌ها مانند فردوسی خوب است؛ اما با موسسات آموزش عالی زیاد ارتباط ندارند، در صورتی که 30 هزار دانشجو در این موسسات در حال تحصیل هستند.

برگزاری گردهمایی 3000 نفری بسیج داشنجویی دانشگاه‌های مشهد

در ادامه علی‌اصغر رحمتی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور مشهد از برگزاری گردهمایی 3000 نفری دانشجویان بسیجی دانشگاه‌های مشهد در این دانشگاه خبر داد و گفت: همایشی با عنوان« ابناء الخمینی» با محوریت هشت شهید دانشگاه پیام نور روز سه شنبه 21 آذر ماه برگزار می‌شود.

وی افزود: سخنران این همایش حجت‌الاسلام رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی و یکی از فرمانده‌های ارشد سپاه پاسداران است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور مشهد بیان کرد: از دیگر مهمانان این همایش سید هاشمی، دبیر کل حزب الله عراق، صابر خراسانی و سوگل طهماسبی از بازیگران تلویزیون و سینمای کشور است.

لازم به ذکر است که در این نشست عنوان شد تجمع اعتراض آمیزی در حمایت از بیت‌المقدس روز 23 آذرماه از ساعت 12 الی 2 مقابل دفتر سازمان ملل در مشهد برگزار خواهد شد.


نظر شما