شناسهٔ خبر: 22887116 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

آیت‌الله علم‌الهدی در جمع دانشجویان:

خون سه دانشجوی دانشگاه تهران ثابت کرد آمریکا غیر قابل اعتماد است/ هنر نباید در استخدام ابتذال باشد

عضو خبرگان رهبری گفت: خیانت آمریکا در ۲۸ مردادماه سال ۳۲ ثابت شد و خون سه دانشجوی شهید دانشگاه تهران نیز ثابت کرد که آمریکا غیر قابل اعتماد است.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجو از مشهد، آیت الله علم الهدی ظهر امروز در دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مراسم گرامیداشت روز دانشجو در جمع دانشجویان ضمن اشاره به متقارن شدن روز دانشجو یا ولادت پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) گفت: خداوند در قرآن سوری احزاب «اشداء علی الکفر و رحما هو بینهم» ر ابه عنوان دو ویژگی اجتماعی جامعه وابسته به پیامبراکرم (ص) معرفی کرده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ضمن اشاره به اینکه در ۱۶ آذرماه سال ۳۲ برخورد با کفر جهانی را در سیمای دانشجو می بینم، افزود: مقاومت دانشجویان در برابر نیکسون و دخالت آمریکا در کشور نشانگر این ویژگی خاص«اشداء علی الکفار» است که خداوند برای پیامبر(ص) معین کرده است.

امام جمعه مشهد در ادامه با بیان اینکه جریانات گذشته را باید طوری تحلیل کرد که راهبردی روشن و شفافی از آنها برای امروز داشته باشیم، بیان‌ کرد: ۱۶ جریان آذر ماه سال ۳۲ برای امروز راهبرد ساز و نمایشگر مقابله با استکبار جهانی است.

وی خاطرنشان کرد: در آن دوره دو جریان را مزدوران آمریکایی در داخل کشور سرکوب کردند یکی جریان دانشجویی و دوم روحانیت بود و به این ترتیب وحدت بین دانشگاه و حوزه در همین سال ایجاد و عنصر ضد استکبار به وسیله این دو جریان محقق شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری متذکر شد: یکی از اشتباهات مسئولان کشور در جریان ملی شدند نفت این بود که گمان می‌کردند که باید به قدرت های خارجی وابستگی داشته باشند و این باعث شد که دولت مصدق با حسن ظن به طرف آمریکایی‌ها برود؛ اما در کمتر از سه ماه آنها نیش زهر آگین خود را به مردم ایران نشان دادند.

آیت الله علم الهدی خاطرنشان کرد: آمریکایی ها به منظور تسلط بر ایران به مزدوری چون شاه نیاز داشتند و به این خاطر مصدق را کنار زدند و طرفدارن او را در خیابان‌ها به خاک و خون کشیدند و به این ترییب مزدور خود را بر ایران مسلط کردند .

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: اتفاقات سال ۳۲ یک تجربه راهبردی است که چشم به بیرون نداشته باشیم و توجه داشته باشید که امید به جریان بیرونی به منظور سازندگی و تامین نیازهای مردم غلط است.

امام جمعه مشهد افزود: خیانت آمریکا در ۲۸ مرداد ماه سال ۳۲ ثابت شد و خون سه دانشجوی شهید دانشگاه تهران ثابت کرد که آمریکا غیر قابل اعتماد است، کارنامه آمریکا در این ۶۴ سال از جنایت های متعدد علیه کشورمان پر شده است.

وی در خصوص روز دانشجو با اشاره به این مطلب که مشکل جریانات سیاسی قدرت یابی در عرصه سیاسی نیست، بلکه درگیری آنان در بینش است، تصریح کرد: دو بینش در جریانات سیاسی کشور وجود دارد برخی نگاه به خارج کشور به منظور حل مشکلات دارند؛ اما نگاه عده دیگر به توانایی های داخلی است.

آیت الله علم الهدی افزود: تجربه گذشته نشان داده است که نگاه به خارج از کشور چیزی جزو سختی و توطئه علیه ملت ایران در بر نداشته است، بر عکس هر وقت نگاه به توانایی‌های درونی بوده، موفق بودایم.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در جلسه پرسش و پاسخ های جهادی به حرکت های جهادی دانشجویان اشاره کرد و گفت: این عرصه جهادی در حوزه نیز است، طلبه‌ها در قالب سه طرح جهت تبلیغ به روستا‌ها می‌روند.

وی در ادامه در خصوص حضور روحانیون در دانشگاه خاطرنشان کرد: نیازمند به آمیختگی حوزه و دانشگاه هستیم و باید هم در دانشگاه و هم در حوزه فضای برای ایجاد این آمیختگی شکل بگیرد.

عضو مجلس خبرگان پاسخ به دانشجویی که از وی انتقادی کرده بود، گفت: این انتقادات برای ما ارزشمند است، چون از این طریق می توانیم از بیرون، نگاه به خود را متوجه شویم.

امام جمعه مشهد تصریح کرد: ذائقه جوان امروز با گذشته فرق دارد با این وجود با تفکر دانشجو و محیط دانشگاه بیگانه نیستم.

وی در ادامه در پاسخ به نقد از خطبه های نماز جمعه گفت: آنچه که در سایت ها از من تصویر سازی می‌کند، واقعیت نیست و غلط است چون مطالب و جملات گفته شده در خطبه ها را این سایت ها می برند و بد منعکس می‌کنند که این غلط است و خطبه بنده نیست.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در خطبه اول مسائل اخلاقی را بیان می کنم و خطبه دوم به تحلیل مسائل سیاسی روز پرداخته می‌شود، این تحلیل مسائل چون با ذائقه برخی خوش نمی‌آید، بنابراین مشکل ایجاد می‌کنند.

امام جمعه مشهد درپاسخ به این انتقاد که تریبون نماز جمعه فقط در دست قشر خاصی جهت سخنرانی قبل از خطبه ها است تصریح کرد: تربیون نماز جمعه مربوط به یک قشر خاص نیستِ؛ اما باید سخنرانی قبل از خطبه های نماز جمعه سنخیت با نماز جمعه داشته باشد، چون سخنرانی و همین طور خطبه های نماز جمعه با سخنرانی های جاهای دیگر متفاوت است.

وی در خصوص کنسرت در مشهد گفت: چنانچه هویت اجتماعی شهری را بهم بزنیم دیگر نمی‌شود از مزایایی مقدس آن استفاده کرد، بنابراین اجرای برنامه باید سنخیت با هویت شهری داشته باشد.

امام جمعه مشهد گفت: درست است کهه که آسیب اجتماعی همه جا را گرفته؛ اما برخی برنامه‌ها مانند کنسرت و موسیقی و برنامه های مختلط محرک، مروج آسیب ها است.

عضو مجلس خبرگان خاطرنشان کرد: هنر مانند علم است همان طور که علم پرورش فکر و هنر پرورش احساس را بر عهده دارد، بنابر این هنر نباید در استخدام ابتذال باشد و این بزرگترین ظلم به هنر است.

آیت الله علم الهدی تصریح کرد: یکی از حرکت های انقلاب اسلامی بیرون کشیدن هنر از ابتذال است، چنانچه فیلم و موسیقی در استخدام ابتذال نباشند، فضای دینی و اخلاقی توسعه خواهد داشت.

وی در پایان سخنان خود در خصوص روز دانشجو گفت: دانشجو باید پویا باشد؛ در غیر این صورت راکد می و جامعه به طبع آن نیز راکد می‌شود و در نتیجه انقلاب اسلامی دیگر وجود نخواهد داشت.

نظر شما