شناسهٔ خبر: 22874215 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

زیباکلام در دانشگاه بوعلی همدان:

برخی می‌خواهند دانشجو را بله‌قربان‌گو و فرمانبردار خود کنند+تصاویر

استاد فلسفه دانشگاه تهران گفت: برخی می‌خواهند در دانشگاه‌ها دانشجو را بله‌قربان‌گو و فرمانبردار خود کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری، سعید زیباکلام دیشب در برنامه «عدالت‌خواهی و جنبش نرم‌افزاری» در دانشگاه بوعلی، پاسخگوی سؤالات چند تن از دانشجویان بود.

نماینده انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه بوعلی پس از قرائت بیانیه‌ای به عنوان اولین سؤال اظهار کرد: چرا نیروهای متحد انقلابی بین مردم نمی‌روند و مشکلات را بیان نمی‌کنند تا مردم به انقلاب و نظام بدبین نشوند؟

زیباکلام در پاسخ گفت: من دغدغه آرمان‌های متعالی انقلاب از مبارزه با تبعیض، مبارزه با رانت، لزوم تحقق عدالت، آزادی، استقلال و... را دارم؛ مطمئن نیستم بسیاری از افرادی که در محافل دانشگاهی و دانشجویی حضور می‌یابند دغدغه انقلاب دارند، دوستان دقت داشته باشند.

نماینده بسیج دانشجویی در سه سؤال خواستار بیان شاخصه‌های جریان زر و زور، مرز مصلحت و جریان‌سازی در تصمیم‌سازی‌های کشور شد.

زیباکلام نیز در پاسخ به این سؤالات بیان کرد: برای شناخت جریان زر و زور موازین ویژه‌ای همچون متر برای بزازان نداریم اما این مقدار هست که اگر رجلی و یا فردی را دستش را در غارت بیت‌المال ببینیم کفایت می‌کند؛ شناخت این جریان موازین خاصی را نمی‌طلبد.

وی افزود: قبل از انقلاب اعلامیه‌ها را به انگلیسی و فارسی نوشتیم و سخنرانی‌ها را به دو زبان داشتیم و مصلحت‌اندیشی در کار ما نبود، این را جدیداً می‌شنوم که مصلحت‌اندیشی مرزهای خاصی دارد که برخی تشخیص می‌دهند؛ مطلقاً بهچنین چیزی اعتقاد ندارم که مصلحت‌اندیشی باید داشت که آن را نیز عده‌ای می‌دانند و مابقی نیز باید سکوت کنند!

استاد فلسفه دانشگاه تهران اظهار کرد: وظیفه ما درباره این جریان منحوس و شوم جدید، نظارت، رصد کردن، مطالبه‌کردن، افشاگری و احراز است، اما کی ما این کارها را کرده‌ایم؟

زیباکلام گفت: اینکه برخی می‌خواهند در دانشگاه‌ها دانشجو را بله‌قربان‌گو و فرمانبردار کنند کاملاً حرف درستی است، این امر هم برای بسیج دانشجویی و هم برای انجمن‌های دانشجوی اتفاق افتاده و این امر فاجعه است؛ تمام عزت، اعتبار، مشروعیت و قدرت جنبش‌های دانشجویی با هر اسمی در استقلال آن‌ها از جناح‌های قدرت است.

تصاویر


نظر شما