شناسهٔ خبر: 22676584 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شرق | لینک خبر

روي خط خبر

صاحب‌خبر -

 نمایش مستند «دف، روایت استاد بیژن کامکار» در خانه سینما
گروه هنر: مستند «دف، روایت استاد بیژن کامکار»، به کارگردانی مهدی طالبانی، شنبه، چهارم آذر، ساعت 17 در سالن زنده‌یاد سیف‌الله داد خانه سینما (بهار جنوبی، کوچه سمنان، شماره 29) برگزار می‌شود. در این جلسه که با حضور استاد بیژن کامکار و جمعی از دست‌اندرکاران موسیقی و سینمای کشورمان همراه خواهد بود، همایون امامی به نقد و بررسی این اثر خواهد پرداخت. شرکت علاقه‌مندان در این نشست آزاد است.

گردهمایی اهل قلم در کتاب‌فروشی نشر ثالث به‌نفع زلزله‌زدگان قلم مرهم گذاشت
 اهل قلم در کتاب‌فروشی نشر ثالث گرد هم آمدند تا عواید فروش آثارشان را به زلزله‌زدگان کرمانشاه تقدیم کنند و با آسیب‌دیدگان و خانواده‌های داغدار همدردی کنند. به گزارش ایبنا، دل اهل قلم هم با زلزله‌ای که کرمانشاه را لرزاند، ترک برداشت. هر صنفی با ابزاری که در اختیار دارد مرهمی گذاشت بر دل داغ‌دیدگان و بازماندگان این ضایعه. این‌بار مرهم از جنس باند و گاز استریل نبود و از جنس قلم بود. سه‌شنبه 30 آبان 96 نویسندگان، مترجمان و دیگر هنرمندان سینما و هنرهای تجسمی در نشر ثالث گرد هم آمدند تا بار دیگر آثارشان را به نمایش بگذارند، همه گفتند می‌آییم و آمدند تا این‌بار هنرشان را به نفع هم‌وطنان خود خرج کنند. گالری ثالث از ساعت 15 سه‌شنبه تا پایان شب میزبان نویسندگان و دیگر هنرمندان بود. در این محفل چهره‌هایی چون احمد مسجدجامعی، و علیرضا تابش، حضور داشتند و نویسندگانی مانند امیرحسن چهلتن، کامبیز درمبخش، غلامحسین سالمی، فؤاد نظیری، مهدی غبرایی و سینماگران و بازیگرانی مانند شهرام مکری، رضا درمیشیان، سعید پورصمیمی و دیگر هنرمندان، نویسندگان و شاعرانی آمده بودند تا با حضور خود مرهمی باشند.
 
گرامیداشت بهار ۱۹۶۸ در کن ۲۰۱۸
جشنواره فیلم کن اعلام کرد سال ۲۰۱۸ در تاریخی متفاوت با همیشه شروع به کار می‌کند تا روحی تازه به این فستیوال ببخشد. به گزارش اسکرین‌دیلی، جشنواره کن در سال ۲۰۱۸ یک روز زودتر از همیشه شروع می‌شود. هفتادویکمین دوره جشنواره فیلم کن سه‌شنبه، هشتم ماه می، شروع به کار می‌کند و جشنواره با حفظ طول معمول خود، مراسم اختتامیه و اهدای جوایز را شنبه، ۱۹ می، برگزار می‌کند.پی‌یر لسکور، رئیس جشنواره، گفت امیدوار است این جابه‌جایی بتواند به توازن مجدد جشنواره کمک کند و انرژی بیشتری به آن ببخشد.وی گفت: با برگزاری هفتادمین سالگرد این جشنواره در سال ۲۰۱۷، دوره جدیدی در تاریخ این جشنواره شروع شده است. ما علاقه داریم تا مقررات خودمان را تجدید کنیم و درعین‌حال همچنان به طرح سؤال درباره سینمای عصر خودمان بپردازیم.مدیر جشنواره افزود: علاوه‌براین شروع جشنواره در روز سه‌شنبه به ما اجازه می‌دهد تا یک جشن عصرانه پیش از شروع آخر هفته، داشته باشیم و مروری بر سینمای فرانسه انجام دهیم. در نهایت، اعلام اسامی برندگان یک روز جلوتر و در عصر شنبه، اعتبار آن را بیشتر می‌کند و در همان زمان فیلم اختتامیه بهتر دیده می‌شود.کن ۲۰۱۸ درعین‌حال گرامیداشت ۵۰ سالگی ناآرامی مدنی
می ۱۹۶۸ فرانسه خواهد بود که موجب شد شماری از کارگردان‌ها به دانشجویان و کارمندان جشنواره در اعتراض‌ها ملحق شوند. این جنبش را ژان لوک گدار و فرانسوا تروفو رهبری کردند و به خلق بخش دو هفته کارگردان‌ها از سال پس از آن منجر شد.

آغاز بلیت‌فروشی کنسرت عصار
گروه هنر: خواننده آلبوم «نهان مکن» که سال گذشته پس از هشت سال سکوت، بار دیگر به عرصه اجرای زنده بازگشت و با استقبال جالب توجه دوستدارانش روبه‌رو شد، از برگزاری کنسرت و انتشار قطعه جدید خود خبر داد. علیرضا عصار دراین‌باره گفت: «با این انرژی‌ که سال گذشته از استقبال علاقه‌مندان هنر از کنسرتم گرفتم، تصمیم دارم کنسرت خود را در تاریخ 11 دی‌ در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران روی صحنه ببرم».عصار افزود: «ارکسترم به رهبری پویا نیک‌پور و اجرای قطعاتی جدید در حال تمرین هستند و به‌زودی اطلاعات و اخبار جدیدی درباره اجراها و آثار جدید در اختیار همه قرار خواهم داد».این خواننده گفت:  قطعه‌ای جدید به نام «جز عشق نمی‌خواهم» با ترانه‌ای از روزبه بمانی و آهنگ‌سازی پویا نیک‌پور را منتشر خواهم کرد و تلاش می‌کنم خط فکری‌ام در روال انتشار آثار جدید منعکس شود و موردپسند مخاطبان و مردم قرار بگیرد».کنسرت علیرضا عصار، در تاریخ 11 دی در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی، به همت مؤسسه صوت «آوای هنر» و تهیه‌کنندگی محمد جلیل‌پور برگزار خواهد شد.

نظر شما