شناسهٔ خبر: 22676559 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شرق | لینک خبر

رخداد

صاحب‌خبر -

مرد پس از قتل همسرش  جسدش را سوزاند
رئیس پلیس آگاهی استان گلستان از شناسایی قاتل زن گالیکشی خبر داد. سرهنگ مجتبی مروتی گفت: ۳۰ مهر امسال جنازه سوخته فردی در شهرستان گالیکش کشف و طبق بررسی‌های پزشکی قانونی مشخص شد مقتول، زن است که جنازه‌اش پس از به‌قتل‌رسیدن، سوزانده شده است. وی افزود: قاتل چندی‌پیش در دادسرای این شهرستان پرونده‌ای برای مفقودی همسرش تشکیل داده بود و وانمود می‌کرد نگران است. سرهنگ مروتی گفت: آزمایش ژنتیک مشخص کرد جسد سوخته متعلق به همان زن گمشده است و در بازجویی‌های به‌عمل‌آمده از مرد خانواده، وی به قتل همسرش به شیوه‌اي بسیار فجیع اعتراف کرد. رییس پلیس آگاهی استان گلستان افزود: قاتل، اختلافات خانوادگی و اعتیاد را انگیزه قتل عنوان کرده است.

کشف اشیاي عتیقه  2هزار و 500 ساله
فرمانده انتظامی شهرستان میاندورود از کشف اشیاي عتیقه با قدمت دوهزار و 500 سال و دستگیری متهم به قاچاق اشیاي عتیقه خبر داد. سرهنگ «ذات‌اله رضوانی» با اعلام این خبر افزود: در راستاي تشديد طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز مخصوصا قاچاق منابع ملي در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت فردی در امر قاچاق اشیاي عتیقه، موضوع در دستور کار مأموران پليس آگاهي این فرماندهی قرار گرفت. وی تصریح کرد: مأموران پس از هماهنگی قضائي و تشکيل اکيپ عملياتي با شناسایی متهم به قاچاق منزل این فرد را مورد بازرسی قرار دادند. فرمانده انتظامی شهرستان میاندورود اظهار كرد: در بازرسي از منزل متهم سه کوزه سفالي و ظرف فلزي از جنس مفرغ که برابر نظریه کارشناسان میراث فرهنگی داراي قدمت دو هزار و 500 ساله بوده، کشف شد. وی در پایان گفت: متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

کشف کلاهبرداری4میلیاردی  در شبکه اجتماعی
فرمانده انتظامی استان مازندران از شناسایی و دستگیری متهم به کلاهبرداری چهارمیلیاردی با روش شرط‌بندی و پیش‌بینی مسابقات فوتبال در شبکه‌های اجتماعی خبر داد. سردار «سیدمحمود میرفیضی» در تشریح جزئیات این خبر، گفت: در پی مراجعه و طرح شکايت شهروندی مبنی بر کلاهبرداری میلیاردی از وی توسط فردی در شبکه‌های اجتماعی، موضوع در دستور کار پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات این فرماندهی قرار گرفت. وی تصریح کرد: کارآگاهان و کارشناسان پلیس فتا با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی دریافتند فردی ناشناس در شبکه‌های اجتماعی با ایجاد کانال تلگرامی پیش‌بینی و شرط‌بندی فوتبال از مال‌باخته بیش از چهار میلیارد ریال کلاهبرداری کرده است.  فرمانده انتظامی استان مازندران اظهار كرد: مأموران پلیس فتا با دریافت این اطلاعات و انجام اقدامات ویژه پلیسی موفق شدند متهم به کلاهبرداری را شناسایی و با هماهنگی قضائی وی را دستگیر کنند. سردار میرفیضی افزود: متهم در تحقیقات و بازجویی‌های پلیس به بزه انتسابی و راه‌اندازی کانال تلگرامی با هدف کلاهبرداری از شهروندان اقرار کرد و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد. فرمانده انتظامی استان مازندران با بیان اینکه پیش‌بینی مسابقات فوتبال و شرط‌بندی در فضای مجازی جرم است، افزود: از نظر قانون قماربازی و دایرکردن مرکز قمار چه در فضای حقیقی و چه در فضای مجازی به استناد مواد 705،708،710 و 780 قانون مجازات اسلامی جرم بوده و مجرم تحت پیگرد قانونی  قرار خواهد گرفت.

نظر شما