شناسهٔ خبر: 22650842 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز قدیمی | لینک خبر

توافق گروه های فلسطینی برای برگزاری انتخابات

گروه های فلسطینی حاضر در مذاکرات قاهره در بیانیه مشترکی برای برگزاری انتخابات پارلمانی و ریاست تشکیلات خودگردان تا پایان سال 2018 میلادی توافق کردند.

صاحب‌خبر -
گروه های فلسطینی از کمیته مرکزی انتخابات و دستگاه های ذیربط خواستند، کلیه اقدامات مربوط به برگزاری انتخابات پارلمانی، ریاست تشکیلات خودگردان و مجلس ملی فلسطین را انجام دهند.
به گزارش نامه نیوز این گروه ها همچنین در بیانیه ای از کمیته مرکزی انتخابات خواستتد، حداکثر تا پایان سال 2018 انتخابات را برگزار کند. آنها همچنین از محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز خواستند زمان انتخابات را پس از مشورت با گروه ها و نهادهای ملی و سیاسی مشخص کند.
این گروه همچنین بر لزوم اعمال اختیارات دولت وفاق ملی در باریکه غزه و انجام مسئولیت های آن در ارتباط با اجرای توافق 12 اکتبر(20 مهرماه) میان جنبش های فتح و حماس در این زمینه تاکید کردند.
شرکت کنندگان در این مذاکرات همچنین برای از سرگیری نشست های خود در ماه فوریه آینده توافق کردند.
مسئولانی از 13 گروه فلسطینی روز دوشنبه وارد قاهره شدند تا در جریان گفت و گوهایی سه روزه راه های تشکیل دولت وحدت ملی جدید و برگزاری انتخابات را مورد بررسی قرار دهند.
طبق توافق انجام شده میان فتح و حماس در 12 اکتبر (20 مهرماه)، تشکیلات خودگردان فلسطین از ابتدای ماه دسامبر(10 آذرماه) اداره امور نوار غزه را برعهده خواهد گرفت.
جنبش مقاومت اسلامی (حماس) از سال 2007 اداره امور نوار غزه را در دست داشت.
ریاست هیات حماس در مذاکرات قاهره را صالح العاروری معاون دفتر سیاسی حماس برعهده دارد و یحیی السنوار رئیس دفتر سیاسی حماس درنوار غزه و خلیل الحیه معاون وی و صلاح البردویل و حسام بدران از اعضای دفتر سیاسی حماس جزو این هیات هستند. 
ریاست هیات اعزامی جنبش فتح را نیز 'عزام احمد' عضو کمیته مرکزی جنبش فتح برعهده دارد.

نظر شما