شناسهٔ خبر: 22647269 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

خبرنامه

صاحب‌خبر -

 آمار ثبت‎نام در تکميل ظرفيت کارداني نظام جديد اعلام شد

تازه‎ترين آمار ثبت‎نام در تکميل ظرفيت برخي از کد رشته‎هاي تحصيلي دانشگاه فني حرفه‌اي و موسسات آموزش عالي غيردولتي و غيرانتفاعي در آزمون کارداني نظام جديد اعلام شد.

حسين توکلي - مشاور عالي سازمان سنجش در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: مرحله تکميل ظرفيت پذيرش در برخي از کدرشته‎هاي تحصيلي دانشگاه فني حرفه‌اي و موسسات آموزش عالي غيردولتي و غيرانتفاعي در آزمون کارداني نظام جديد از روز شنبه 6 آبان 96 آغاز شده و متقاضيان تا 9 آذر 96 فرصت دارند براي ثبت‎نام به آموزشکده و يا موسسه آموزش عالي رشته مورد تقاضا مراجعه کنند.

توکلي افزود: علاقمندان به تحصيل در اين موسسات اعم از اينکه در اين آزمون ثبت‎نام کرده يا ثبت‎نام نکرده‏اند مي‏توانند براي ثبت‎نام در رشته تحصيلي متناسب با مدرک ديپلم خود در شاخه‏هاي فني و حرفه‌اي يا کاردانش موسسات آموزش عالي پذيرنده با مراجعه به لينک جستجو و کد رشته در سايت سازمان سنجش، ضمن مشخص کردن رشته و موسسه موردعلاقه با مدارک لازم به آموزشکده و يا موسسه آموزش عالي رشته مورد تقاضا مراجعه کنند.

وي خاطرنشان کرد: داوطلبان بايد در زمان ثبت‎نام از طريق موسسه مربوط بابت هزينه ثبت‎نام مبلغ 200 هزار ريال (20 هزار تومان) را از طريق سيستم پرداخت الکترونيکي سازمان سنجش پرداخت کنند.

مشاور عالي سازمان سنجش يادآور شد: براساس آمار، تا ديروز؛ اول آذرماه 96 تعداد 8 هزار و 367 نفر در تکميل ظرفيت پذيرش برخي از کدرشته‎هاي تحصيلي دانشگاه فني حرفه‌اي و موسسات آموزش عالي غيردولتي و غيرانتفاعي در آزمون کارداني نظام جديد ثبت‎نام کرده‎‏اند.

در سفر به شانگهاي صورت گرفت؛

ديدار معاون آموزشي وزارت علوم با دانشجويان ايراني در چين

معاون آموزشي وزارت علوم در هفتمين کنگره دانشگاه‌هاي تراز جهاني در شانگ‌هاي چين شرکت و با دانشجويان ايراني مشغول به تحصيل در چين ديدار کرد.

به گزارش ايسنا،‌ دکتر مجتبي شريعتي نياسر و هيات همراه وي در سفر به چين، از منطقه فناوري سوژو Suzhou در شهر سوجو- که در سال 1992 در زميني به وسعت 52 کيلومتر مربع و به عنوان يکي از اولين پارکهاي فناوري و طرحي براي توسعه علمي و اقتصادي چين در کنار شهر سوجو ايجاد شده است- بازديد کردند. در اين سفر دکتر شريعتي با جمعي از دانشجويان ايراني در حال تحصيل در شانگهاي و شهرهاي مختلف ديدار کرد و در جريان مشکلات آنها قرار گرفت.

معاون آموزشي وزارت علوم، در بازديد از مراکز تحقيقاتي انرژيهاي تجديدپذير دانشگاه جيائو تانگ شانگهاي با مسئولان و پژوهشگران اين دانشگاه گفت‌وگو و زمينه‏ها و ظرفيتهاي فعاليت و همکاريهاي مشترک با دانشگاه‌ها و مراکز تحقيقاتي ايراني را مطرح کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومي وزارت علوم، کنگره دانشگاه‌هاي تراز جهاني از سال 2005، به همت دانشگاه جيائوتانگ ( Jiao Tong ) چين در شانگ‌هاي برگزار شد و در اين کنگره صاحبنظران و متخصصان توسعه و اعتلاي دانشگاه‌ها همچنين مجريان و روساي دانشگاه‌ها و دست‎اندرکاران دانشگاه‌هاي پيشرو جهان از 30 کشور مختلف به بررسي و تحليل روش‌ها و ابعاد مختلف رشد و بالندگي دانشگاه‌ها در کشورهاي جهان پرداختند و ميزگرد مسئولان مطرح‌ترين نظام‌هاي رتبه‏بندي دانشگاه‌هاي جهان از جمله مطالب متنوع مطرح شده در اين کنگره بود.

سرپرست دانشگاه فني و حرفه‌اي:

ايجاد ستاد توسعه توليد و اشتغال در دانشگاه

سرپرست دانشگاه فني و حرفه‌اي از راه‏اندازي ستاد توسعه توليد و اشتغال در اين دانشگاه خبر داد.

ناصر شمس در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: در برنامه ششم توسعه يکي از تکاليف دانشگاه فني و حرفه‌اي توسعه بحث مهارتي است و لازمه توسعه مباحث مهارتي اين است که بدانيم نيازها کجا هستند.

وي ادامه داد: براي همين بايد ارتباط دانشگاه را با بخش صنعتي افزايش دهيم تا نيازهاي صنعت را شناسايي کرده و آنها را تامين کنيم. بايد ارتباط تنگاتنگي بين دانشگاه و صنعت ايجاد کنيم. ما برنامه آن را نيز تدارک ديده‏ايم.

سرپرست دانشگاه فني و حرفه‌اي افزود: برهمين اساس «ستاد توسعه توليد و اشتغال» در دانشگاه راه‏اندازي کرده‏ايم، تا هم ارتباط دانشگاه و صنعت را ايجاد کنيم و هم بتوانيم در بخش توليد در رفع نياز صنايع گام برداريم.

وي تاکيد کرد: اعتقاد ما اين است که بايد از طريق اعزام دانشجويان در صنايع به سمت صنعت برويم و نيازهاي آنها را شناسايي و رفع کنيم صنايع نيز آمادگي دارند تا نيروهاي ما را جذب کنند و اين ارتباط شروع شده است.

در دانشگاه صنعتي شريف؛

بزرگداشت پروفسور مريم ميرزاخاني برگزار شد

دانشگاه صنعتي شريف مراسم بزرگداشت مريم ميرزاخاني دانشمند ايراني و بانوي رياضيات جهان را با حضور و استقبال بيش از هزار استاد و دانشجو، دوستداران و خانواده اين دانشمند فقيد از سراسر کشور برگزار کرد.

به گزارش ايسنا، مراسم بزرگداشت مريم ميرزاخاني بانوي دانشمند رياضيات جهان با حضور سورنا ستاري معاون علمي و فناوري رئيس جمهوري، هيأت رئيسه دانشگاه، انديشمندان، نخبگان، دوستداران و خانواده بانوي نابغه رياضيات ايران برگزار شد.

بنا براين گزارش، در ابتداي مراسم، دکتر فتوحي، رئيس دانشگاه شريف طي سخناني اظهار کرد: دانشگاه شريف ميزبان کساني است که گرد هم آمده‌اند تا مرتبت علم را تقدير کنند. وي گفت: مريم ميرزاخاني در حدود 40 سالگي به قله‌هايي در علم دست يافت که نه تنها خودش، خانواده‌اش و اين دانشگاه بلکه يک ملت را سربلند کرد.

دکتر فتوحي افزود: آنچه مريم ميرزاخاني به ما آموخت، شکستن تابوي توقف، رکود و کندي حرکت زنان به سوي قله‌هاي پيشرفت بود که در يک حاشيه نادرست از سنت ما جاي گرفته است و شايد برخي دوست دارند آن را حفظ کنند.دکتر فتوحي گفت: اين درس اول مريم ميرزاخاني به همه ما و علي‌الخصوص دختران سرزمين بود که به خودتان بياييد و استعدادها و توانمندي‌هاي شگرفي که خدا در وجودتان به وديعه گذاشته را باور کنيد و آنها را در جهت تعالي خود، جامعه و بشريت بکار گيريد چنانچه مريم خودش چنين کرد و به قله‎هايي در علم رسيد که مردان سرزمينش هم تاکنون نرسيده‏اند.

برچسب‌ها:

نظر شما