شناسهٔ خبر: 22625761 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

خبـــرنامه

صاحب‌خبر -

 دومينوي بي اخلاقي در فوتبال جهان

اتهام آزار جنسي به رئيس فدراسيون ايتاليا

کارلو تاوکيو که به دليل فشار رسانه‌ها و اهالي فوتبال ايتاليا به خاطر نرسيدن آتزوري به جام جهاني 2018 از رياست فوتبال ايتاليا استعفا کرد، حالا به آزار جنسي هم متهم شده است.تاوکيوي 74 ساله که سال 2014 بر مسند رياست فدراسيون فوتبال ايتاليا نشست، دوران کاري پرحاشيه‌اي در اين سازمان داشته است. او در ابتدا در کمپين انتخاباتي‌اش، اظهاراتي نژادپرستانه درباره بازيکنان سياه‌پوست شاغل در سري A ايتاليا عنوان کرد و اکنون جنجالي جديد در حرفه پيرمرد ايتاليايي شکل گرفته است. نشريه استمپاي ايتاليا به نقل از يک زن که نامش فاش نشده، نوشته است که تاوکيو سعي در آزار جنسي او داشته است.

اين زن که ظاهراً يکي از مقامات اجرايي ورزش ايتاليا هم است، به استمپا گفته که او براي مشورت در مورد يک موضوع کاري به دفتر تاوکيو رفته اما رئيس سابق فدراسيون فوتبال ايتاليا تلاش کرده که به او نزديک شود و او را مورد آزار قرار دهد.

اين مقام اجرايي ورزش ايتاليا گفت: اين فقط يک مورد از مواردي است که من مي‌دانم و مي‌توانم نمونه‌هاي فراواني از چنين اتفاقاتي را بگويم که يکي از آنها به تازگي اتفاق افتاده.

در همين راستا دادستاني رم شکايت‌نامه‌‌اي عليه تاوکيو تنظيم کرده و طبق گزارش استمپا، مدارک صوتي و تصويري وجود دارد که ادعاي مقام اجرايي ورزش ايتاليا در مورد مورد تعرض واقع شدنش از سوي تاوکيو را هم ثابت مي‌کند. رئيس مستعفي فدراسيون فوتبال ايتاليا هنوز به دادگاه احضار نشده و هيچ واکنشي به اين خبر نشان نداده.

علاوه بر اين درهفته گذشته، سپ بلاتر، رئيس پيشين فيفا هم متهم به آزار جنسي شده بود و اين مسائل نشان از عمق بي اخلاقي در فوتبال جهان دارد.

بازگشت "روزبه" به پست تخصصي

تصميم کي‎روش چيست؟

يکي از نکات غافلگيرکننده ترکيب استقلال مقابل سياه جامگان، حضور پادواني در خط دفاع و بازگشت روزبه چشمي به پست اصلي خود يعني هافبک دفاعي بود. جالب اين که هر دو بازيکن و به ويژه چشمي نمايشي خوب ارائه کردند و به احتمال زياد در بازي‎هاي بعدي هم، آنها در همين پست‌هاي تخصصي خود بازي خواهند کرد. اما سوال اينجاست که اگر اين اتفاق بيفتد، ماجراي بازي کردن چشمي در خط دفاع تيم ملي چه سرانجامي خواهد داشت؟

در بازي تيم ملي ايران مقابل پاناما چشمي زوج پورعلي‌گنجي در خط دفاع بود. او يک پنالتي سختگيرانه داد و البته يکي دوبار هم دروازه تيم ملي را نجات داد اما به نظر مي‌رسد هنوز با استانداردهاي لازم در دفاع مياني فاصله دارد. در بازي بعدي مقابل ونزوئلا جلال حسيني به ترکيب اصلي برگشت و نمايشي بهتر و کامل‌تر را در خط دفاع تيم ملي ارائه داد. با اين حال کي‌روش در نيمه دوم، اميد ابراهيمي را به جاي او وارد زمين کرد و او را هم در خط دفاع مورد آزمايش قرار داد.

به نظر مي‌رسد زوج مياني خط دفاع تيم ملي در جام جهاني را حسيني و پورعلي‌گنجي تشکيل خواهند داد و کي‌روش اين روزها به دنبال پيدا کردن يک ذخيره مطمئن براي خط دفاع تيم ملي است. او تا امروز بيشتر از همه روي چشمي نظر داشته و در هفته‎هاي اخير او را در اين پست آزمايش کرده است. اما بازگشت چشمي به پست اصلي‌اش در استقلال که اتفاقا تغيير مثبتي هم بود، مي‌تواند برنامه‌هاي کي‌روش را به هم بزند و او را مجبور به بازنگري در تصميمش کند. بازي در خط هافبک در تيم باشگاهي و آزمايش در خط دفاع در تيم ملي مي‌تواند به ضرر چشمي، استقلال و تيم ملي شود و شايد بهتر باشد کي‌روش به فکر فرد مناسب‌تري در خط دفاع براي جايگزيني احتمالي جلال حسيني و مرتضي پور علي‌گنجي باشد.

تبعات رابطه شکرآب تارتار و پورموسوي

پاي جادوگر به معرکه سرمربيان باز شد

رابطه شکرآب سرمربيان پارس جنوبي جم و فولاد خوزستان وارد فاز جديدي شده است.پس از سوت پايان بازي فولاد و پارس جنوبي، سيد سيروس پورموسوي از دست ندادن تارتار در ابتداي بازي با کادر فني اش، به شدت گله مند بود و آن را يک حرکت ناشايست خواند اما کار در اينجا به پايان نرسيد.پورموسوي اين ناراحتي را در تماس تلفني با برنامه شب هاي فوتبالي شبکه ورزش تکرار کرد تا اين صحبت ها باعث شود سرمربي تيم پارس جنوبي جم آن را پاسخ بدهد. او مدعي شد يکي از نزديکان سرمربي فولاد که پس از برد نيز همراه با پورموسوي به شادي مي پرداخته، پيش از بازي با بازيکنانش تماس گرفته و گفته است که در صورت بازي مصدوم خواهيد شد. او همچنين گفت همراه با بازيکنانش به کميته اخلاق خواهد رفت تا موضوع را بررسي کند که پورموسوي خود را آماده هرگونه جوابي در کميته اخلاق معرفي کرد و به او تاکيد کرد تا در کميته اخلاق حاضر شود.اما اين پايان کار نبود و سرمربي تيم فوتبال پارس جنوبي جم روز گذشته با حضور در کميته اخلاق اظهاراتي عليه اکبر پورموسوي انجام داد.

در اين رابطه عبدالله سمامي عضو کميته اخلاق فدراسيون فوتبال اظهار داشت: آقاي تارتار روز سه‌شنبه به کميته اخلاق آمد و مطالبي را در مورد اتفاقات رخ داده عنوان کرد. سرمربي پارس جنوبي گزارش‌هايي را در باب کمک کردن در زمينه برخورد با مضاميني که موضوع روز واقع شده، به ما ارائه داد. اين صحبت‌ها به ما کمک مي‌کند تا نسبت به برخورد با آنها اقدام کنيم.

عضو کميته اخلاق فدراسيون فوتبال در واکنش به اين مسئله که گفته مي‌شود تارتار به پورموسوي اتهام ارتباط داشتن با جادوگران را زده، تصريح کرد: اظهارات ايشان (مهدي تارتار) بيشتر در همين زمينه بود و ما هم آنها را بررسي خواهيم کرد.

چسبيده به نيمکت

بيت سعيد در ته خط

حسن بيت سعيد در اين فصل به عنوان يکي از ستاره‌هاي ليگ برتر با استقلال قرارداد امضا کرد اما او از زماني که شفر به عنوان سرمربي اين تيم انتخاب شده هرگز به بازي گرفته نشده است.

وينفرد شفر حتي در بازي مقابل سياه جامگان هم که استقلال 4 بازيکن خود را به دليل محروميت و مصدوميت در اختيار نداشت، از بيت سعيد حتي يک دقيقه در ترکيب اصلي استفاده نکرد. با اين شرايط جدايي بيت سعيد از استقلال قطعي است و او بايد در تعطيلات نيم فصل تيم جديد خود را معرفي کند.

نظر شما