شناسهٔ خبر: 22614434 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

نوبخت در پاسخ به خبرگزاری دانشجو:

پرچم مبارزه با تروریسم روی شانه پاسداران جمهوری اسلامی بوده است/ در قانون مبارزه با پولشویی مطابق منافع ملی عمل خواهیم کرد

سخنگوی دولت در خصوص قانون مبارزه با پولشویی و درخواست زیاده طلبانه سازمان FATF گفت: پرچم مبارزه با تروریسم عملا روی شانه پاسداران و نیروهای مسلح ما بوده است و ما در اجرای این قانون مطابق مصالح و منافع ملی خود عمل خواهیم کرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت در پاسخ به سوال خبرگزاری دانشجو در خصوص لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی که به تازگی تقدیم مجلس شده است و درخواست FATF برای اعمال تغییرات در این قانون در بندهای مربوط به تروریست خواندن گروه‌های آزادی و محور مقاومت گفت: این لایحه را دولت در چارچوب سیاست‌های خود تهیه و تقدیم مجلس کرد و مجلس هم با همین روال آن را تصویب خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه تردیدی نداشته باشید که بعد از آنکه دولت این لایحه را به مجلس تقدیم و مجلس آن را مصوب کرد شورای نگهبان نیز این لایحه را از وجه هماهنگی با قانون اساسی و مسائل مربوط به امور شرعی مورد بازبینی قرار خواهد داد لذا هیچ چیز خارج از چارچوب نظام در این لایحه قرار گرفته نشده است.

نوبخت با اشاره به اینکه برای مبارزه با تروریسم دیگران هرگز از ما جلوتر نیستند، گفت: در خصوص آزادی سوریه که من در ابتدای جلسه آن را به شما تبریک گفتم پرچم مبارزه با تروریسم عملا روی شانه پاسداران و نیروهای مسلح ما بوده است.

سخنگوی دولت افزود: به همین جهت سازمان‌های بین المللی اگر اهدافی داشته باشند در حد بیان حرف هایشان می‌توانند عنوان کنند و البته ما هم بلافاصله جواب آن‌ها را خواهیم داد، اما عمل همان می‌شود که اصول قانون اساسی، مصالح و منافع ملی ما می‌گوید و در خیلی از موارد می‌تواند با منافع سایر کشور‌ها مغایرت داشته باشد.

نظر شما