شناسهٔ خبر: 22607920 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

یک عکس، یک متن

کمک یانگوم به زلزله‌زده‌ها

خانم لی یانگ آئه، بازیگر مشهور سریال‌های کره‌ای که در ایران با نام «یانگوم» شناخته می‌شود، 45 هزار دلار به زلزله‌زدگان کرمانشاه کمک کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا و به نقل از رایزنی مطبوعاتی سفارت جمهوری اسلامی ایران در سئول، چک 50 میلیون وونی (معادل 45 هزار دلار) این بازیگر که در ایران علاقه‌مندان زیادی دارد، دیروز توسط رئیس بنیاد کمک به معلولین کره جنوبی به طاهریان، سفیر کشورمان در کره جنوبی تحویل شد.

لی سونگ گیو، رئیس بنیاد کمک به معلولان کره جنوبی در دیدار با حسن طاهریان، سفیر کشورمان در سئول گفت: این هنرپیشه کره‌ای، همزمان با اعطای این کمک، خواهان انتقال مراتب اندوه و همدردی خود با زلزله‌زدگان کشورمان و احترام و علاقه خود به مردم ایران شده است. لی یانگ آئه، با بازی در سریال جواهری در قصر که در سال 2003 توسط کانال ام‌بی‌سی کره جنوبی تهیه شد در ایران به شهرت رسید.

شغل خاص یک خانواده جنوبی

یک خانواده در جنوب کشور برای امرار معاش به‌صورت سنتی پودر ماهی تولید می‌کنند، پودری که بوی بسیار بدی داشته و تهیه آن عوارض زیادی برای این خانواده به همراه دارد.

به گزارش مهر،‌ این خانواده هر سبد از انواع ماهی‌های خوراکی و غیرخوراکی را 5000 تومان از صیاد می‌خرند و پودر ماهی را کیلویی هزارتومن برای تهیه کود ماهی به تنها کارخانه جزیره می‌فروشند. پودر ماهی مصارفی چون خوراک دام و کود برای گیاهان و درختان دارد.

همه اهل خانه به این کار مشغولند. طبق گفته خودشان دائما دچار بیماری‌های مختلفی هستند، اما خودشان را به انجام این کار ناچار می‌دانند تا بتوانند هزینه زندگی‌شان را تامین کنند.

پلاک 3 میلیون دلاری

یک تاجر اماراتی در حراج ابوظبی برای خرید پلاک ماشین (عدد 2) سه میلیون دلار پرداخت کرد. به گزارش ایسنا، وی در این باره گفت: بسیار هیجان‌زده هستم، من این عدد را به دلیل اهمیت آن نزد مردم امارت خریداری کرده‌ام، شماره2 عددی تاریخی و بسیار مهم است، زیرا نماد تشکیل امارات متحده عربی در دوم دسامبر است.

در این مزایده 60 علامت تجاری منحصر به فرد به مناسبت شصتمین سالگرد تاسیس پلیس ابوظبی به فروش گذاشته شد.

کشف هیولای روسی

یک هیولای شش متری در جزیره‌ای دورافتاده در روسیه کشف شد.

به گزارش جام‌جم آنلاین، البته این هیولا زنده نیست و فقط اسکلت آن کشف شده است. اسکلت 20 فوتی (شش متری) این جانور عظیم‌الجثه مربوط به قرن هفدهم است. این جانور دریایی طعمه بسیار لذیذ و پر گوشتی برای مردمان ساکن آن منطقه بوده است. هشت ساعت حفاری در جزیره کوماندر واقع در دریای برینگ به کشف اسکلت این جانور عظیم‌الجثه ختم شد. جزیره کوماندر یک جزیره خالی از سکنه است. کاوشگران 45 مهره، 27 دنده، یک لگن چپ و دیگر استخوان‌های مربوط به این هیولای دریایی را کشف کردند. این هیولای دریایی در واقع یک «گاو دریایی» است که سال 1768 برای همیشه منقرض شد.

برچسب‌ها:

نظر شما