شناسهٔ خبر: 22607646 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

زور استقلال به ته جدول نرسید

استقلال تهران برخلاف پیش‌بینی‌ها نتوانست از پس سیاه‌جامگان ته‌جدولی نیز بربیاید تا هواداران آبی همچنان چشم انتظار بازگشت تیمشان به اوج و یک پیروزی دلچسب باقی بمانند.

صاحب‌خبر -

استقلال به دنبال روی کار آمدن وینفرد شفر، هفته به هفته بهتر و با طراوت بیشتری بازی می‌کرد و تصور می‌شد در هفته دوازدهم لیگ برتر مقابل سیاه‌جامگان انتهای جدولی یک پیروزی آسان کسب کند، اما در ورزشگاه ثامن هرچه زد به در بسته خورد و مهاجمان کم‌دقت این تیم نتوانستند دروازه حریف را باز کنند تا کسب فقط یک امتیاز حتی در خارج از خانه، هواداران این تیم را مایوس‌تر از قبل کند.

با وجود این‌که استقلال روزبه‌روز بهتر می‌شود و این یک نقطه امیدوارکننده برای هواداران این تیم محسوب می‌شود، اما قرار داشتن این تیم در نیمه پایین جدول آن هم در شرایطی که فقط سه هفته به پایان نیم‌فصل اول باقی است، شایسته نام استقلال نیست. از طرفی این نگرانی نیز وجود دارد که شفر به این حرکت لاک‌پشتی دل ببندد و عملکرد خود را قابل دفاع بداند؛ چیزی که در اظهارات دیروز او تا حدی نمایان بود. شفر که استقلال رده شانزدهمی را تحویل گرفت، تصور می‌کند با این روند صعود کج‌دار و مریز در پله‌های جدول می‌تواند خود را موفق دانسته و دل هواداران استقلال را به دست بیاورد، غافل از این‌که ممکن است کاسه صبر هواداران این تیم لبریز شود. توقف مقابل تیم ته‌جدولی می‌تواند جرقه نارضایتی علیه مرد بور آلمانی باشد!

شفر: حیف، موقعیت‌های زیادی داشتیم

سرمربی استقلال پس از تساوی بدون گل تیمش مقابل سیاه‌جامگان، گفت: بازی خوبی انجام دادیم و بازی را در اختیار خودمان گرفته بودیم، موقعیت‌های خوبی زیادی هم داشتیم.

وینفرد شفر افزود: از سبک بازی خودمان خوشحالم، اما در رابطه با ضربات آخر ناراحتم. شانس‌های گلزنی زیادی داشتیم. 20 موقعیت گلزنی داشتیم که پنج موقعیت صددرصد گل بود. یک گل هم زدیم که داور آن را آفساید اعلام کرد. روی روزبه چشمی هم خطایی رخ داد که حتی نگران این شدم که او جام جهانی را از دست بدهد. کنار خط هم خطای شدیدی روی مهدی قائدی صورت گرفت! سرمربی استقلال با اشاره به بازی برتر تیمش مقابل سیاه‌جامگان خاطرنشان کرد: ما فرمانده بازی بودیم، اما نتوانستیم به گل برسیم. در نیمه اول سجاد شهباززاده موقعیت خوبی را از دست داد که اگر ضربه‌اش را چیپ می‌زد، می‌توانستیم به گل برسیم. در ادامه هم موقعیت‌هایی داشتیم که از دست دادیم و در نیمه دوم هم صحنه مشابهی برای جابر انصاری به وجود آمد که آن هم از دست رفت. چیزی که ما احتیاج داریم این است که در زدن ضربات آخر قوی‌ و محکم‌تر باشیم و باید روی این مساله کار کنیم.

وی ادامه داد: برای ما مهم است بازیکن با صددرصد وجودش بازی کند و باید در تمرینات هم به همین شکل باشد. زدن یا نزدن گل برای ما مهم نیست و این موضوع اهمیت دارد که بازیکن با تمام وجودش بازی کند.

نظر شما