شناسهٔ خبر: 22607262 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

تفرقه‌افکنی کاخ سفید برای غارت ثروت کشورهای اسلامی آشکارتر می‌شود

آل‌سعود، مترجم‌آل‌یهود

هر روز، خبرهای تازه‌ای از ارتباط پنهان عربستان سعودی و امارات با رژیم صهیونیستی منتشر می‌شود. جالب این‌که غالبا این خبرها از سوی منابع اسرائیلی انتشار می‌یابد، به این معنا که رژیم‌های عرب همچنان پنهان‌کاری در پیش گرفته‌اند و تلاش می‌کنند مانند سال‌های گذشته روابط خود را با صهیونیست‌ها مخفی نگه دارند. عربستان، دولتی بود که روزگاری ادعای سردمداری اسلام و اعراب برای مبارزه با صهیونیست‌ها را با خود یدک می‌کشید و به کمک‌های مالی خود به گروه‌های فلسطینی افتخار می‌کرد. این روزها اما اسرار از پرده برون افتاده و همکاری و همراهی سعودی‌ها با صهیونیست‌ها به جایی رسیده که موشه یعلون، وزیر صهیونیستی بصراحت می‌گوید، آنچه را که ما می‌گوییم، عادل الجبیر به عربی ترجمه می‌کند!

صاحب‌خبر -

آشکارگویی صهیونیست‌ها

یووال اشتاینیتز، وزیر انرژی رژیم صهیونیستی، روز یکشنبه در مصاحبه‌ای گفت، تل‌آویو روابط مخفیانه با ریاض داشته است. به گزارش تسنیم، این وزیر صهیونیست تأکید کرد، اسرائیل روابط سری با بسیاری از کشورهای اسلامی و عربی داشته است.

وی افزود: ما مشکلی نداریم که روابط خود را با این کشورها پنهان کنیم، اما اگر طرف مقابل بخواهد این روابط را مخفی کند، ما به تصمیم آنها احترام می‌گذاریم.

به گزارش جروزالم پست، اشتاینیتز که با رادیو ارتش اسرائیل مصاحبه می‌کرد، در پاسخ سؤالی مبنی بر این‌که اسرائیل چه دستاوردی از روابط با عربستان سعودی خواهد داشت، گفت: رابطه با کشورهای عرب میانه‌رو ازجمله عربستان برای متوقف کردن ایران به ما کمک می‌کند. هنگامی که ما برای دستیابی به توافق هسته‌ای بهتر با ایران تلاش می‌کردیم، با موفقیت نسبی، کمک اندکی از جانب کشورهای عرب میانه‌رو در مقابل آمریکا و قدرت‌های غربی برای ما وجود داشت و حتی امروز، وقتی قدرت‌های جهان را برای عدم موافقت با ایجاد پایگاه نظامی ایران در سوریه تحت فشار قرار می‌دهیم،‌ کشورهای عرب (سنی) به ما کمک می‌کنند.

هفته گذشته، گادی آیزنکوت رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی در مصاحبه با یک نشریه سعودی (ایلاف) گفت، اسرائیل آماده به اشتراک گذاشتن اطلاعات جاسوسی با عربستان سعودی است. وی تأکید کرد، تل‌آویو و ریاض، منافع مشترکی در رویارویی با ایران دارند.

روابط پنهان عربستان سعودی و اسرائیل از دوسال پیش شروع شد. این روابط به صورت مخفی در زمینه‌های اطلاعاتی، اقتصادی و سیاسی ادامه داشته است. روابط تل‌آویو و ریاض تا آنجا پیشرفت کرده که موشه یعلون، وزیر دفاع پیشین اسرائیل می‌گوید: الجبیر (عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان) سخنان ما را به عربی ترجمه می‌کند! یعلون می‌گوید: تصادفی نیست که ما همان چیزی‌هایی را از عادل الجبیر به زبان عربی می‌شنویم که خودمان به زبان عبری گفته‌ایم.

در همین حال، رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند: محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی معتقد است، برای مبارزه با گسترش نفوذ ایران چاره‌ای جز پیشبرد مذاکرات با اسرائیل ندارد. چندی پیش، خبرهایی در رسانه‌ها منتشر شد که نشان می‌داد، محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سفری مخفیانه به تل‌آویو داشته است. عجیب این‌که این بار نیز رسانه‌های اسرائیلی، این سفر را فاش کردند.

برادری امارات با اسرائیل

همزمان با این تحولات گفته می‌شود روابط رژیم صهیونیستی با امارات متحده عربی نیز رو به توسعه بوده است تا آنجا که چند روز پیش نماینده وزارت دفاع امارات در گفت‌وگویی اعلام کرد امارات با اسرائیل برادر است!

به گزارش ایسنا و به نقل از سایت شبکه الجزیره، ژنرال عبدالله محمد الهاشمی، نماینده وزارت دفاع امارات در گفت‌وگویی با یک رسانه‌ آمریکایی در پاسخ به این سوال که آیا افزایش توان نظامی امارات تهدیدی برای اسرائیل است، گفت: روابط دو دولت مانند رابطه دو برادر است و آمریکا مانند برادر بزرگ‌تر است که به آن دو اجازه نمی‌دهد با هم درگیر شوند.

وی افزود: اگر به طور مشخص راه‌حلی میان اسرائیل، کشورهای عربی یا فلسطین وجود داشته باشد روی میز مذاکره قرار می‌گیرد، زیرا امارات معتقد است تهدیدی برای اسرائیل به بار نمی‌آورد و اسرائیل هم تهدیدی برای امارات نیست. هاشمی یادآور شد: این‌که امارات جنگنده‌های آمریکایی از نوع
«اف 35» را در اختیار دارد، نشان‌دهنده خطری برای اسرائیل نیست و این مساله با هیچ منطقی همخوانی ندارد.

به گفته این ژنرال اماراتی، پس از جنگ 67 درگیری نظامی میان کشورهای عربی و اسرائیل متوقف شده و کسی خواهان بازگشت به جنگ نیست.

آمریکا، عامل اصلی

به نظر می‌رسد نزدیکی کشورهای عرب به اسرائیل بیش از همه زیر سر توطئه‌های آمریکا باشد. دولت آمریکا با ایجاد تفرقه در بین کشورهای عرب و مسلمان توانسته است بعضی از آنها را به صهیونیست‌ها نزدیک کند. در این میان طرح مساله کاذب دشمنی با ایران بهانه‌ای به دست آمریکا و اسرائیل داده است تا بیش از پیش اعراب را به خود نزدیک کنند. یک بار شبکه العالم در گزارشی نوشت: فشارهای گسترده‌ای از سوی آمریکا علیه عربستان و امارات به منظور ایجاد یک ائتلاف علنی با رژیم صهیونیستی در جریان است. به نوشته این منبع، شکست‌های مکرر گروه‌های تروریستی در سوریه و عراق که با کمک کشورهای عربستان و امارات راه‌اندازی شده بودند، آمریکا و صهیونیست‌ها را به این فکر انداخته است که خود این رژیم‌ها را با ایران و حزب‌الله به عنوان محور مقاومت در منطقه درگیر کنند. حتی چندی پیش خبری منتشر شد که در آن می‌گفت روسای ستاد ارتش عربستان، اسرائیل، آمریکا و امارات در واشنگتن به میزبانی آمریکا نشستی مشترک داشته‌اند. ارتش رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد در این نشست روسای ستادهای ارتش موضوعاتی از جمله چالش‌های امنیتی مشترک، ارزیابی وضعیت امنیتی و تحولات در خاورمیانه و همچنین موضوع همکاری‌های نظامی آینده را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند. همزمان با این نشست آویگدور لیبرمن وزیر دفاع رژیم اشغالگر قدس نیز در واشنگتن حضور داشت .

برخی از تحلیلگران می‌گویند هدف اصلی از ائتلاف کشورهای عرب با صهیونیست‌ها ضربه زدن به ایران است، اما بسیاری از تحلیلگران دیگر می‌گویند مساله دشمنی با ایران بهانه‌ای بیش نیست و مقامات آمریکایی و اسرائیلی از این راه قصد دارند بین کشورهای مسلمان تفرقه انداخته و به این وسیله اموال و ثروت‌های بخشی از کشورهای عرب را با ترفندهای استعماری خود به یغما ببرند.

برچسب‌ها:

نظر شما