شناسهٔ خبر: 22586797 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

آیین خطبه‌خوانی شب شهادت حضرت امام رضا(ع) در مشهد

همزمان با شب 30 صفر و سالروز شهادت حضرت علی‌بن موسی‌الرضا(ع) آیین سنتی خطبه‌خوانی در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

صاحب‌خبر -

آیین خطبه‌خوانی شب شهادت حضرت امام رضا(ع) امسال برای نخستین بار به صورت همزمان در بقاع متبرکه و آستان‌های مطهر سراسر کشور نیز برگزار شد.

به گزارش ایرنا، در این مراسم سنتی که با حضور نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی، تولیت آستان قدس رضوی و خادمان و خدمتگزاران بارگاه منور رضوی برگزار شد، بیش از 6000 خدمه رسمی، تشرفی و افتخاری حرم مطهر حضرت امام رضا(ع) حضور داشتند.

در اجرای این مراسم خادمان درحالی که لاله‌های شمع دردست داشتند، گردآگرد صحن انقلاب اسلامی در صفوف منظم ایستاده و به خطبه‌خوانی شب شهادت حضرت امام رضا(ع) که توسط یکی از مداحان قرائت شد، گوش سپردند.

پیش از خطبه‌خوانی شب شهادت حضرت امام رضا(ع)، تولیت آستان قدس رضوی با تسلیت سالروز شهادت این امام همام، ولایت‌پذیری را راه نجات بشریت در جهان معاصر دانست.

حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی گفت: شریعت دارای احکام و آیات و باید و نبایدهایی است که همه آنها انسان را به‌سوی یک هدف سوق می‌دهد.

وی افزود: بسیاری تلاش کردند مدیریت دینی را از مدیریت سیاسی جدا کنند، اما از ابتدای تشکیل جامعه دینی از سوی پیامبر مکرم اسلام(ص) به مردم گفته شد اطاعت نکردن از رسول خداوند و حکم قرآن و اطاعت کردن از کفار، پیشروی انسان در مسیر قهقرایی و ارتجاعی خواهد بود.

حجت‌الاسلام رئیسی گفت: آنچه امروز جامعه اسلامی را دچار مصیبت و مشکل کرده، اطاعت نکردن از حکم قرآن و پیروی از کفار است.

وی عنوان کرد: رمز تسلط امویان و عباسیان بر سرنوشت مسلمانان، فراموش کردن جایگاه ولایت و رمز پیروزی مسلمانان و نظام اسلامی ایران، ولایت‌پذیری بوده است.

برچسب‌ها:

نظر شما