شناسهٔ خبر: 22556694 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

ميز خبر

صاحب‌خبر -

 ستاد بحران «بحران‌زده»

خبرگزاري برنا- آزاده مختاري.

در روز ابتدايي وقوع زلزله، وقتي سراغ مردمان روستاها مي‌رفتيم فقط فاجعه بود و فاجعه! و عجيب اينکه هيچ امدادرساني نبود و از چادر و آب و امداد درماني، اثري نبود!

... شنيديم مردم، خود براي نجات جان‎شان کپر زده‎اند يا به شهر رفته و چادري تهيه کرده‎اند.

روز سوم هم باز همين داستان تکراري، و عجيب اينکه؛ روستاهايي بدون امداد بودند که طبق اعلام مرکز زلزله‎نگاري، کانون زمين‎لرزه اعلام شده‎اند.

به گزارش برنا، روز چهارم، بازهم امدادرسانان به خيلي از روستاها نرسيدند! و حال، سوال اين است که طبق چه برنامه‎ريزي براي يک اتفاق از نوع زلزله، هنوز روستاهايي در منطقه هستند که بي‎امداد و کمک مانده‎اند؟!

در سوي ديگر اين تصويرهاي تلخ، آنچه ما در سرپل ذهاب ديديم عدم وجود فرماندهي ميدان بود که بي‎نظمي زيادي در پي داشت...

حتي با وجود حضور نيروي انساني زياد! هم نمي‎شد کاري از پيش برد و اين فرماندهي ميدان حتي در هدايت مردم براي رساندن کمکهايشان نيز ضعيف بود.

اين درحالي است که انتظار مي‎رفت رسانه ملي هم پا پيش بگذارد و مردم را آگاه کند چه خريدهايي انجام دهند، مثلاً اگر چادري مي‌خرند چادري زمستاني باشد نه چادر تابستاني که به کارنيايد!

واقعا ستاد بحران بحران‌زده چه زماني مي‌خواهد به خود آيد؟

9کشته و 21 مجروح در تصادفات دو روزگذشته جاده هاي کشور

رييس مرکز اطلاعات و کنترل ترافيک پليس راهور ناجا با تشريح تصادفات دو روز گذشته جاده هاي کشور گفت : در اين حوادث 9 نفر کشته و 21 نفر مجروح شدند.

سر هنگ نادر رحماني در گفتگو با مهر گفت :تصادف يک دستگاه سواري پيکان و اتوبوس ولوو در شمال استان فارس، منجر به کشته شدن 5 نفر سرنشين پيکان شد.

وي درباره اين تصادف که ساعت 18:30 پنجشنبه و کيلومتر 30 سروستان اتفاق افتاده، گفت: به گزارش پليس راه فسا اين تصادف به علت تغيير مسيرناگهاني راننده پيکان بوده است. اين اتوبوس با 22 نفر مسافر از مبدا شيراز به مقصد استهبان و متعلق به تعاوني ايران پيمااست.

رحماني، همچنين به تصادف بين يک دستگاه وانت پيکان با پژو 405 در استان آذربايجان شرقي اشاره کرد و گفت: اين تصادف در ساعت 15:30 پنجشنبه اتفاق افتاده و 3 نفر کشته و 2 نفر مجروح به جاي گذاشته است .علت، انحراف به چپ راننده وانت پيکان بوده است.

برچسب‌ها:

نظر شما