شناسهٔ خبر: 22490630 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

بسیج همگانی برای کمک به زلزله‌زدگان

به دنبال وقوع زلزله در استان‌های غربی کشور، مقامات و مسئولان در پیام‌هایی جان باختن برخی از هموطنانمان در این حادثه را تسلیت گفتند و ضمن ابراز همدردی با بازماندگان بر ضرورت تلاش همه دستگاه‌ها برای رفع سریع‌تر مشکلات در مناطق حادثه‌دیده تاکید کردند.

صاحب‌خبر -

حسن روحانی، رئیس‌جمهور کشورمان در همین زمینه در پیامی با ابراز همدردی با همه آسیب‌دیدگان و داغدیدگان حادثه زلزله در استان‌های غربی کشور بویژه کرمانشاه، تصریح کرد که «دولت با تمام امکانات خود و به صحنه آوردن توانایی همه دستگاه‌ها در سطح ملی و محلی در کنار آسیب‌دیدگان خواهد بود.»

رئیس‌جمهور در این پیام آورده است: از ابتدای وقوع این حادثه دردناک و در تماس مستمر با استاندار کرمانشاه و وزیر کشور دستورات لازم برای امدادرسانی و نجات آسیب‌دیدگان داده شد، و معاون اول رئیس‌جمهور نیز ماموریت یافت با نظارت و مدیریت عالی، تمامی امکانات کشور در بخش‌های دولتی، عمومی، نظامی و نهادهای مردمی را در این جهت هماهنگ و بسیج کند. در عین حال لازم است تمام دستگاه‌های مسئول و امدادی در این استان‌ها و استان‌های همجوار، با همکاری حداکثری و در اختیار گذاردن همه امکانات موجود، نسبت به امدادرسانی، اسکان مناسب و تامین نیازهای آسیب‌دیدگان اقدام کنند.

روحانی امروز به کرمانشاه می‌رود

روحانی همچنین قرار است امروز برای بررسی روند امدادرسانی و کمک به زلزله‌زدگان، به کرمانشاه برود.

رئیس‌جمهور، دیروز هم طی دستوری به معاون اول خود به وی مأموریت داد تمام امکانات کشور را برای نجات هموطنان گرفتار زیر آوارها و همچنین رسیدگی کامل به مصدومان حادثه بسیج کند.

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور هم در تماس‌های تلفنی جداگانه با استانداران کرمانشاه، کردستان و ایلام ضمن اطلاع از آخرین میزان خسارات ناشی از زلزله یکشنبه‌شب، بر ضرورت بسیج تمام امکانات استان برای رسیدگی فوری به آسیب‌دیدگان و جبران خسارات تاکید کرد.

وزیران کشور و بهداشت هم دیروز به همراهی تیمی از ریاست جمهوری عازم استان کرمانشاه شدند.

رسیدگی به امور زلزله‌زدگان به اهتمام عمومی نیاز دارد

رئیس مجلس هم با تسلیت به بازماندگان قربانیان زلزله اخیر از جمعیت هلال‌احمر خواست با سرعت بیشتری به کمک مجروحان و مصدومان و آسیب‌دیدگان بشتابند.

علی لاریجانی گفت: براساس اطلاعاتی که من دارم تلاش‌های زیادی در زمینه کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان درحال انجام است و باید سرعت بیشتری یابد.

رئیس مجلس از مقام معظم رهبری به خاطر دستورشان به نیروهای نظامی در ساعات اولیه وقوع زلزله برای کمک به زلزله‌زدگان تشکر کرد و افزود: رسیدگی و کمک به زلزله‌زدگان نیاز به اهتمام عمومی دارد. وی از کمیسیون‌های شوراها و عمران خواست گروهی را برای رسیدگی به امور زلزله‌زدگان و ارزیابی خسارت‌ها برای کمک به آنها به مناطق زلزله‌زده اعزام کنند.

آیت‌الله آملی‌لاریجانی، رئیس قوه قضاییه هم در پیامی ضمن تسلیت و همدردی با داغدیدگان حادثه زلزله غرب کشور، بر لزوم تسریع در رسیدگی به مصدومان تاکید کرد و گفت: به روسای کل دادگستری استان‌های غربی برای تامین امنیت مناطق زلزله‌زده دستور اکید داده شده است.

مراجع تقلید، آیت‌الله جنتی رئیس مجلس خبرگان رهبری، آیت‌الله هاشمی شاهرودی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و سایر مقامات کشورمان هم در پیام‌هایی جان باختن جمعی از هموطنانمان در حادثه زلزله غرب کشور را تسلیت گفتند.

تسلیت جهان به مردم ایران

شماری از مقامات خارجی نیز دیروز در پیام‌هایی، مراتب همدردی خود را به ملت و دولت ایران بیان و برای کمک به حادثه‌دیدگان، اعلام آمادگی کردند.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه، فواد معصوم رئیس‌جمهور عراق، صباح احمد جابر صباح امیر کویت، جاستین ترودو نخست وزیر کانادا، فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، اشرف غنی رئیس‌جمهور افغانستان، نارندرا مودی نخست‌وزیر هند، سباستین کورتز صدراعظم اتریش، پائولو جنتیلونی نخست‌وزیر ایتالیا، الهام علی‌اف رئیس‌جمهور آذربایجان، بوریس جانسون وزیر خارجه انگلیس و محمد آصف وزیر خارجه پاکستان از جمله مقاماتی بودند که جان باختن جمعی از مردم ایران در زلزله اخیر را تسلیت گفتند.

پیام رهبر انقلاب در پی حادثه تلخ زمین‌لرزه در غرب کشور

همه به یاری آسیب‌دیدگان بشتابنــد

در پی وقوع حادثه تلخ و مصیبت‌بار زمین‌لرزه در غرب کشور که به جان‌باختن و زخمی شدن جمعی از هم‌میهنان عزیز انجامید، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با صدور پیامی ضمن تسلیت به ملت ایران بخصوص مردم عزیز استان کرمانشاه، تأکید کردند: همه دستگاه‌های لشکری و کشوری با همه همت و امکانات به یاری آسیب‌دیدگان بشتابند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، متن پیام حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به شرح زیر است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

با تأسف و اندوه فراوان خبر زمین‌لرزه در غرب کشور را که به جان‌باختن جمعی از هم‌میهنان عزیز و زخمی شدن جمعی بیشتر انجامیده و خسارات بسیاری پدید آورده است، دریافت کردم. وظیفه‌ مسئولان آن است که در همین اولین ساعات با همه‌ همت و توان به یاری آسیب‌دیدگان بویژه در زیرآوار ماندگان بشتابند و با بهره‌گیری سریع از همه‌ امکانات موجود، از افزایش تلفات جلوگیری کنند. ارتش و سپاه و بسیج، با نظم و سرعت به آواربرداری و انتقال مجروحان کمک کنند و دستگاه‌های دولتی چه نظامی و چه غیرنظامی همه‌ توان خود را برای یاری آسیب‌دیده‌ها و خانواده‌های آنان به صحنه آورند. اینجانب از اعماق دل، این حادثه‌ تلخ و مصیبت‌بار را به ملت ایران بخصوص به مردم عزیز استان کرمانشاه و بویژه به خانواده‌های مصیبت‌زده تسلیت عرض می‌کنم و متضرعانه از خداوند متعال می‌خواهم این محنت و رنج را مایه‌ جلب رحمت و فضل خود قرار دهد و بر صبر و پایداری و مقاومت ملت عزیزمان بیفزاید. از همه‌ کسانی‌که می‌توانند به نحوی در سبک کردن بار مصیبت و جبران خسارت مؤثر باشند درخواست می‌کنم که به یاری آسیب‌دیدگان بشتابند.

والسلام علیکم و رحمه‌الله

سیدعلی خامنه‌ای/ 22 آبان 1396

نظر شما