شناسهٔ خبر: 22485424 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز قدیمی | لینک خبر

رژیم صهیونیستی یکی از رهبران برجسته جنبش جهاد اسلامی را دستگیر کرد

خبرگزاری فرانسه به نقل از رژیم صهیونیستی اعلام کرد: با بالا گرفتن تنش ها پس از انفجار در یکی از تونل های جنبش جهاد اسلامی در غزه، دستگاه امنیتی اسراییل (رژیم صهیونیستی) امروز (دوشنبه) یکی از رهبران برجسته جنبش جهاد اسلامی را در کرانه باختری اشغالی دستگیر کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فرانسه، به دنبال موج حملات به بخش های مختلف کرانه باختری که منجر به دستگیری 14 فلسطینی شد، ارتش رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه ای اعلام کرد که یک رهبر برجسته جنبش جهاد اسلامی را دستگیر کرده است.
به گزارش نامه نیوز، یک منبع آگاه در جنبش جهاد اسلامی نیز با تایید این موضوع اعلام کرد: نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی با یورش یه منزل یکی از رهبران برجسته این جنبش به نام 'طارق قعدان' 47 ساله و تنفیش منزل وی، او را دستگیر کردند.
از سویی دیگر یک منبع امنیتی فلسطین به خبرگزای فرانسه گفت که ارتش رژیم صهیونیستی صبح امروز 14 فلسطینی را در مناطق مختلف کرانه باختری دستگیر کرد.
رژیم صهیونیستی در 30 اکتوبر (8 آبان) سال جاری با انفجار تونلی، که از نوار غزه تا سرزمین های اشغالی کشیده شده بود، باعث شهادت 12 فعال فلسطینی از دو جنبش حماس و جهاد اسلامی شد. این امر موجب افزایش تنش ها میان رژیم صهیونیستی و جنبش جهاد اسلامی شد.
در واکنش به انفجار این تونل، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی، به انجام حملات انتقامی و پاسخ کوبنده مقاومت فلسطین هشدار داد، اما جنبش جهاد اسلامی با رد تهدیدهای رژیم صیونیستی، بر حق خود در پاسخ به هر تجاوزی تاکید کرد.
این تنش ها در دوره ای حساس که فلسطینی ها بدنبال اجرای توافق آشتی تاریخی میان دو جنبش فتح و حماس بودند رخ داده که به موجب این توافق قرار است تشکیلات خود گردان فلسطین از آغاز ماه دسامبر کنترل نوار غزه را بدست گیرد.

نظر شما