شناسهٔ خبر: 22186153 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

پيشنهادات افزايش قيمت برق به دولت رفت

صاحب‌خبر -

معاون وزير نيرو در امور برق و انرژي، با بيان اينکه در بخش برق حداقل سالانه 7000 ميليارد تومان مابه‌التفاوت قيمت شده در نرخ تکليفي بدون احتساب هزينه سوخت است، افزود: علاوه بر اين، اگر سوخت نيروگاه‌ها را حساب کنيم، يارانه‌اي که دولت بابت اين مابه‌التفاوت پرداخت مي‌کند، بالغ بر 15 هزار ميليارد تومان در سال است.

فلاحتيان با اشاره به اينکه در بين 200 کشور دنيا، ايران در زمره سه کشور داراي کمترين تعرفه برق قرار دارد، تصريح کرد: در هيچ جاي دنيا نرخ برق براي بخش کشاورزي 15 تومان معادل سه دهم يک سنت نيست؛ ضمن اينکه نرخ برق در مناطق گرمسير کشور حدود 16 تا 17 تومان است که اين نرخ‌ها نسبت به تعرفه‌هاي برق ساير کشورها، بسيار پايين است.

وي گفت: در کشورهاي اطراف ايران مانند آذربايجان و ارمنستان نيز، نرخ برق در هر کيلووات ساعت حدود 360 تومان است. در صورتي که متوسط فروش برق در کشور ما کمتر از 70 تومان است؛ اما همچنان مردم احساس مي‌کنند نرخ برق در ايران گران است.

معاون وزير نيرو در امور برق و انرژي همچنين از ارائه پيشنهاد به دولت براي افزايش قيمت برق اشاره کرد و گفت: هر چند افزايش قيمت برق بايد با تصويب دولت باشد، اما وزارت نيرو تمايل دارد مابه‌التفاوت قيمت تمام شده و نرخ‌هاي تکليفي را از محل دولت يا مردم جبران کند.

فلاحتيان خاطرنشان کرد: بر همين اساس وزارت نيرو پيشنهادات خود را به دولت ارائه داده که در حال بررسي است.

نظر شما