شناسهٔ خبر: 22100155 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

سهراب بختیاری‌زاده: دوست دارم استقلال برنده بازی باشد

این دربی گل دارد

سهراب بختیاری‌زاده یکی از بازیکنان با‌استعداد و مدافعان تکنیکی فوتبال ما بود که در جام جهانی هم گل زده است.

صاحب‌خبر -

او درباره دربی پنجشنبه با جام‌جم صحبت کرد.

خیلی‌ از بازیکنان و مربیان دو تیم سرخابی می‌گویند «این بازی مثل همه بازی‌هاست». قبول دارید این جمله غیرمنطقی است؟

بله. این بازی یک بازی عادی نیست. قبول دارم که این بازی هم سه امتیاز دارد؛ اما شرایط این بازی خیلی فرق دارد. در همه لیگ طرفداران دوست دارند تیمشان برنده باشد؛ اما وقتی به این بازی می‌رسند، حاضرند همه لیگ را شکست بخورند، اما این دو بازی به سود تیم آنها تمام شود. این بازی واقعا برای هواداران یک بازی غیرعادی است. البته قبول دارم که این روحیه شاید به این دلیل باشد که هنوز حرفه‌ای نشده‌ایم چون فوتبال حرفه‌ای یعنی منطق مطلق، ولی ما هنوز در فوتبال ایران حرف احساسی می‌زنیم.

بازی پنجشنبه را چطور می‌بینید؟

اگر قبل از بازی پرسپولیس با الهلال بود، می‌گفتم قطعا پرسپولیس برنده این بازی است؛ اما حالا شرایط کمی فرق می‌کند. حالا پرسپولیس کمی شکننده شده و آن پرسپولیس مقتدر سابق نیست. طارمی را با حکم فیفا و احمدزاده را به دلیل جراحی از دست داده و مسلمان هم احتمالا به دلایل انضباطی در دربی نیست. اینها بازیکنان تاثیرگذاری هستند که نبودشان آسیب می‌زند. استقلال هم تغییراتی داشته و شفر را آورده. این مربی اگرچه شناختی نسبت به تیم ندارد؛ اما خوب می‌داند که این بازی برای هواداران چه اهمیتی دارد. تنها نکته مثبت این بازی این است که شرایط دو تیم کمی به هم نزدیک شده و هر دو تیم می‌خواهند از این شرایط خارج شوند. من فکر می‌کنم با توجه به این شرایط، بازی گل داشته باشد که اگر این طور شود بازی جذابی از آب در می‌آید.

احکام انضباطی اخیر و محرومیت مسلمان و غفوری از دربی، اگرچه وتو شد؛ اما یکی دو روز همه اخبار را تحت تاثیر قرار داد.

حتی اگر به قوت خود باقی بود، تفاوتی نمی‌کرد. من بازیکنان را در این ماجرا تا این حد مقصر می‌دانم که مراقب خود نیستند؛ اما نمی‌‌توانم نقش و گناه باشگاه‌ها را نادیده بگیرم. رفتارهای نامناسب بازیکنان قابل قبول نیست چون آنها الگوی جامعه هستند؛ اما این بازیکنان باید کاملا زیرنظر باشگاه‌ها باشند که نیستند. باشگاه‌ها بازیکنان را نباید به حال خود رها کنند. بازیکنان بسیاری در طول تاریخ این دو باشگاه بوده‌اند که به دلیل نبود نظارت، سوختند. آنها استعداد فراوانی داشتند؛ اما به این دلیل که به حال خود رها شدند؛ در هیاهو و زرق و برق پایتخت سوختند. بازیکنان سرمایه‌های باشگاه‌ها هستند؛ اما جای تعجب دارد که بازیکنان به خودشان واگذار می‌شوند.

نتیجه بازی پنجشنبه:

امیدوارم بازیکنان مراقب رفتار خود باشند تا چهره بازی زشت نشود و امیدوارم استقلال برنده بازی پنجشنبه باشد.

نظر شما