شناسهٔ خبر: 22077895 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

عقب ماندگی اصفهان از پاریس در جذب گردشگر

نایب رئیس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: اصفهان در جذب گردشگر از دیگر کشورها بسیار عقب مانده است.

صاحب‌خبر -

مصطفی رناسی در گفت و گو با مهر اظهار داشت: پل‌های تاریخی، میدان نقش جهان، چهارباغ و عمارت هشت بهشت اصفهان از جاذبه‌های برج ایفل و شانزه لیزه پاریس کمتر نیست ولی در جذب گردشگر اصفهان بسیار عقب افتاده است.

وی خواستار تغییر کاربری سازمان‌های حاشیه زاینده رود بویژه پل‌های تاریخی به مراکز گردشگری و اقامتی شد و ادامه داد: تمرکز بر آموزش حقوق و وظایف شهروندی از طریق رسانه ملی می‌تواند شهرداری را در انجام فعالیت‌های روزمره یاری رساند.

نایب رئیس اتاق بازرگانی اصفهان خواستار توجه شهرداری اصفهان به توسعه فضای کسب و کار شهری شد و گفت: ارائه خدمات الکترونیکی شهری توسط دفاتر خدماتی می‌تواند علاوه بر سرعت بخشی به درخواست‌ها، رونق فضای کسب و کار در شهر نیز ایجاد کند.

وی گفت: اصفهان می‌تواند به عنوان مرکز تولید فناوری نه‌تنها در ایران بلکه در خاورمیانه شناخته شود.

رناسی خواستار تمرکز استان بر توسعه پایدار بویژه در شهر اصفهان شد و افزود: با استفاده از ظرفیت فعالان اقتصادی و ایرانیان مقیم خارج از کشور می‌توان با ارائه طرح‌های توسعه بخش خدمات بویژه در زمینه گردشگری عوامل جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی را فراهم ساخت.

وی از آمادگی اتاق بازرگانی برای همکاری با شهرداری در تمام بخش‌های اقتصادی خبر داد و گفت: شهر اصفهان نیاز به همت بلند و عزم راسخ برای توسعه در تمامی بخش‌ها دارد.

نظر شما