شناسهٔ خبر: 22057676 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز قدیمی | لینک خبر

نامه فرمانده نیروهای پیشمرگه به آیت الله سیستانی

فرمانده نیروهای پیشمرگه با ارسال نامه ای به آیت الله سید علی سیستانی خواستار دخالت ایشان به منظور جلوگیری از خونریزی و فروپاشی روابط تاریخی مشترک بین شیعیان و کردها شد.

صاحب‌خبر -
سیروان بارزانی
فرمانده نیروهای پیشمرگه روز شنبه با ارسال نامه ای به آیت الله سید علی سیستانی خواستار دخالت ایشان به منظور جلوگیری از خونریزی و فروپاشی روابط تاریخی مشترک بین شیعیان و کردها شد.
به گزارش نامه نیوز، «سیروان بارزانی» فرمانده نیروهای پیشمرگه کردستان عراق در نامه خود نوشت: آنچه که در عرصه سیاسی شامل درگیری بین کُردها و شیعیان و درگیری‌ های نظامی بین نیروهای پیشمرگه و حشد شعبی رخ می دهد، امری کاملا نامطلوب است و ما یقینا می دانیم که فتوای شما برای تشکیل حشد شعبی به منظور مبارزه در برابر تروریست های داعش و تکفیری ها و حمایت از کرامت و حفاظت از عراقی ها بود نه برای مقابله با مسلمانان کردستان.
وی افزود: ما شاهد مواضع شفاف و فتواهای حکیمانه شما هستیم و مطمئن هستیم که از ظلم و ستم‎ ها علیه کردها و شیعیان در دوره رژیم‎ های سابق به طور کامل درایت و اطلاع دارید. ما جبهه مشترک در مبارزه علیه دیکتاتوری و کشتار جمعی داشتیم و اکنون نمی خواهیم که این تاریخ مشترک و طولانی با تحریک طرف های خارجی که به مصلحت و منفعت ما نیست، خراب شود و طی روزهای گذشته ثابت شد که درگیری و خونریزی در میادین جنگ بین فرزندان ما به نفع هیچ طرفی نیست.

نظر شما