شناسهٔ خبر: 22036795 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز قدیمی | لینک خبر

سرقت‌های مأموران قلابی از معتادان و افاغنه

دو سارق و زورگیر که در پوشش مأموران قلابی پلیس امنیت اقدام به سرقت و اخاذی از معتادان و افغانستانی ‌ها می‌کردند، در تعقیب و گریز هالیوودی دستگیر شدند.

صاحب‌خبر -
 ظهر 25 مهر، مأموران گشت پلیس در یکی از خیابان‌های جنوب تهران به خودروی پژو مشکوک شده و دستور ایست دادند،اما سرنشینان که دو مرد بودند با بی‌توجهی به اخطار پلیس، با سرعت فرار کردند اما در ترافیک میدان بهمن گرفتار شدند.
به گزارش نامه نیوز، از آنجا که پلیس در یک‌قدمی خودروی مشکوک قرار داشت، سرنشینان بسرعت پیاده شده و هر یک به سمت خودرویی دویدند. اما یکی از آنها که مرد 40 ساله‌ای بود دستگیر شد و همدستش با تهدید چاقو، سوار پژویی شد و راننده که چاقو زیر گلویش بود با سرعت از محل فرار کرد. مأموران پلیس که در تعقیب خودرو بودند، چند بار به راننده دستور ایست دادند و چون خودرو متوقف نشد به سمت آن شلیک کردند که یک تیر به پای زورگیر مسلح خورد و او نیز دستگیر شد و برای درمان به بیمارستان انتقال یافت.
همزمان همدست او نیز برای تحقیقات به اداره پنجم پلیس آگاهی پایتخت انتقال داده شد. این متهم 40 ساله که «پژمان» نام داشت، دیروز در شعبه اول بازپرسی دادسرای ویژه سرقت قرار گرفت و با اعتراف به سرقت دو خودرو و 70 مورد اخاذی تحت عنوان مأمور پلیس امنیت با همدستی متهم دیگر، به بازپرس نصرتی گفت: «من و خشایار در سطح شهر پرسه می‌زدیم و با دیدن سوژه مناسب به طرف آنها می‌رفتیم و خودمان را پلیس امنیت معرفی می‌کردیم و می‌گفتم که شما مظنون به فروش مواد مخدر هستید و در مورد افغان‌ها نیز از ورود غیر قانونی‌شان صحبت می‌کردیم. در بازرسی بدنی معتادها بی‌شک کمی مواد گیرمان می‌آمد که همین موضوع باعث می‌شد آنها بترسند و به خواسته ما تن بدهند و هر چه پول نقد داشتند را به ما بدهند. هر دوی ما بی‌پول و بیکار بودیم و به همین دلیل تصمیم گرفتیم از شگرد قبلی‌مان که اخاذی از معتادها و افغانستانی ها بود استفاده کنیم.»

تحقیقات این پرونده با دستور بازپرس برای شناسایی مالباختگان و سایر جرایم احتمالی دو متهم از سوی کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی پایتخت ادامه دارد..

نظر شما