شناسهٔ خبر: 22036141 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

اقامتگاه‌های بوم گردی، عامل احیای صنایع دستی و کشاورزی

مدیر کل طبیعت گردی سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گفت: اقامت گاه‌های بوم گردی موجب ترویج فرهنگ بومی و احیای محصولات صنایع دستی و کشاورزی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا ، محمد علی فیاضی اظهار کرد: مدل اقامتگاه‌های بوم گردی در ایران ابتدا در مناطق بیابانی و کویری آغاز شد و سپس بر اساس استانداردهای موجود دنیا به اقلیم‌های مختلف کشور با توجه به ساختار اجتماعی و بومی هر منطقه تعمیم داده شد.

وی افزود : این اقامت گاه‌ها نوعی معرفی فرهنگ، گویش ، پوشش، غذای محلی، موسیقی و فعالیت‌های مبتنی برآداب ورسوم مردم محلی است .

وی تاکید کرد: گردشگری فرصتی جدید برای تجربه زندگی در محیط‌های طبیعی را فراهم می‌کند با وجود استقبال گردشگران خارجی از این اقامتگاه‌ها در این زمینه هنوز در ابتدای راه هستیم .

وی ادامه داد: با کمک یونسکو تلاش داریم با تکیه بر دانش روز دنیا و برای توسعه اقامتگاه‌های بوم گردی به مردم محلی آموزش دهیم زیرا گردشگری در دولت تدبیر وامید به صورت توصیه جامعه محور مورد توجه و تاکید است .

فیاضی یاد آور شد : توسعه اقامتگاه‌های بوم گردی، کشاورزی و دامپروری کشور را که به دلیل کم آبی دچارمشکلات عدیده ای بود را از بحران خارج کرد و به کشاورزان در زمینه فروش محصولات زراعی و کشاورزی کمک کرد .

وی گفت : گردشگری برای احیای محصولات صنایع دستی بومی و فروش آن به گردشگران بین المللی

همین طور فروش غذای سنتی به عنوان یک جاذبه گردشگری و توجه به معماری از یاد رفته بومی باعث تحولی عظیم شد .

کنفرانس یکروزه فرصت‌های مشارکت یونسکو در ایران با همکاری شرکت‌های کره ای، با حضور برخی مقامات دفتر منطقه ای یونسکو در ایران و تعدادی از فعالان اقتصادی کره ای در هتل پارسیان اوین برگزار شد.

برچسب‌ها:

نظر شما