شناسهٔ خبر: 22011781 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شرق | لینک خبر

خبر

صاحب‌خبر -

هیچ مؤسسه مالی غیرمجاز  فعال نداریم
رئیس بانک مرکزی گفت: خوشبختانه دیگر مؤسسه مالی غیرمجاز فعال نداریم و تعیین‌تکلیف برای سپرده‌گذاران در حال انجام است. به گزارش فارس، ولی‌الله سیف، رئیس بانک مرکزی، در حاشیه جلسه هیئت دولت گفت: خوشبختانه دیگر مؤسسه مالی غیرمجاز فعال نداریم و تعیین‌تکلیف برای سپرده‌گذاران در حال انجام است. وی اضافه کرد: مراجع قضائی هم در حال اقدامات لازم هستند و شرایط مناسبی خواهیم داشت. رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه انتظام‌بخشی به بازار غیرمتشکل پولی، سیاستی است که بانک مرکزی از ابتدا دنبال کرده، تصریح کرد: امیدواریم در سال 96 این مسئله به‌کلی حل‌وفصل و هرگونه فعالیتی زیر نظر نظارت بانک مرکزی انجام شود؛ به‌ويژه در ارتباط با بانک‌های نظامی‌ و انتظامی‌که در حال پیگیری آن هستیم.

ایران از توافق کاهش تولید نفت  حمایت می‌کند
معاون وزیر نفت ایران گفت کشورش از تمدید توافق کاهش تولید نفت بعد از انقضای آن در پایان مارس ۲۰۱۸ حمایت می‌کند. به گزارش خبرگزاری تسنیم به‌نقل از خبرگزاری تاس، معاون وزیر نفت ایران در کنفرانس نفت و پول گفت کشورش از تمدید توافق کاهش تولید بعد از انقضای آن در پایان مارس 2018 حمایت می‌کند. امیر زمانی‌نیا در پاسخ به سؤالی دراین‌باره گفت: بله ما (از تمدید توافق کاهش تولید) حمایت می‌کنیم. توافق کاهش تولید در اواخر سال 2016 بین اوپک و 11 تولیدکننده دیگر نفت ازجمله روسیه منعقد شده و هدف از آن کاهش میزان ذخایر جهانی نفت و تقویت قیمت‌ها بوده است. براساس این توافق، کشورها متعهد شده‌اند میزان تولید خود را در فاصله ژانویه 2017 تا مارس 2018 حدود 1.8 میلیون بشکه در روز کاهش دهند. توافق کاهش تولید در پایان مارس 2018 منقضی می‌شود. تمدید توافق هم‌اکنون در دستور کار تولیدکنندگان عضو قرار دارد. قرار است در نشست ماه نوامبر اوپک در وین، دراین‌باره تصمیم‌گیری شود.

رشد ۳۵درصدی بیمه‌های عمر
رئیس کل بیمه مرکزی اعلام کرد: با تلاش شرکت‌های بیمه و استقبال روزافزون مردم از پوشش‌های بیمه‌ای، صنعت بیمه رشد حدود ۲۰ درصدی در شش‌ماهه اول سال را تجربه کرد. به گزارش ایسنا، عبدالناصر همتی افزود: با رشد ۲۰درصدی حق ‌بیمه‌ها نسبت به شش‌ماهه اول سال گذشته، مجموع حق‌ بیمه تولیدی در شش‌ماهه اول سال جاری به حدود ۱۶۶‌ هزار میلیارد ریال رسید. رئیس شورای‌عالی بیمه به استقبال خوب مردم از بیمه‌های عمر اشاره و تأکید کرد: شرکت‌های بیمه در نیمه اول امسال با فروش ۲۲‌ هزار میلیارد ریال بیمه عمر رشد ۳۵درصدی این بیمه‌نامه را در شش‌ماهه اول نسبت به شش‌ماهه مشابه در سال گذشته تجربه کردند. همتی رشد ۲۳درصدی حق ‌بیمه بدنه اتومبیل در مقایسه با رشد هشت‌درصدی سال ۱۳۹۵ و رشد ۲۰ درصدي بیمه‌های آتش‌سوزی در مقایسه با رشد ۱۰درصدی سال ۱۳۹۵ را قابل‌توجه و نشانه گرایش بیشتر مردم به خرید این نوع بیمه‌نامه‌ها دانست. وی رشد خسارت‌های پرداختی را در شش‌ماهه اول سال نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۵ همانند رشد حق‌ بیمه حدود ۲۰ درصد اعلام كرد و با اشاره به رشد ۱۲۰درصدی خسارت‌های پرداختی در رشته آتش‌سوزی در نیمه اول امسال در مقایسه با رشد ۳۵درصدی خسارت‌های این رشته در سال ۱۳۹۵ آن را تحول مهمی در مجموع ریسک‌های بیمه‌ای کشور دانست.

برچسب‌ها:

نظر شما