شناسهٔ خبر: 22011240 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

مازندرانی‌ها به خاطر پاشازاده و نساجی به آزادی لشکرکشی می‌کنند

استقلالی‌ها علیه استقلال

نساجی مازندران ـ استقلال تهران. این بازی به خودی خود جذابیت فراوانی ندارد؛ اما اگر بدانیم پاشازاده از آلترناتیوهای سرمربی فعلی استقلال در آن سوی میدان روی نیمکت نشسته بازی را با دقت بیشتری دنبال می‌‌کنیم. بعد از آن‌که علیرضا منصوریان دست به خودسوزی زد و عمر خود روی نمیکت استقلال را با دست خود کوتاه کرد، نوبت به یک مربی خارجی رسید. یک آلمانی پا به سن گذاشته که خیلی از اهالی فوتبال امیدی به او ندارند. این دقیقا نقطه مقابل نگاه پرسپولیسی‌ها به برانکو در اولین روزهای مربیگری در تیمشان بود. استقلالی‌ها می‌دانند شفر برای آنها برانکو نمی‌شود. این مربی آمده تا برخی آدمها که مدام به‌دنبال آوردن او بودند به اهداف خود برسند. حالا این مربی قرار است در بازی فردا برای صعود استقلال مبارزه کند. بازی قبلی استقلال اصلا چنگی به دل نزد و مردم ایران 90 دقیقه خواب‌آور را شاهد بودند. این دیدار اما نمی‌تواند مانند آن بازی باشد چون حتما باید برنده داشته باشد و شفر می‌داند اگر برنده این بازی نباشد عمر او در استقلال حتی کوتاه‌تر از آن چیزی خواهد شد که روی کاغذ آمده. استقلال در بازی قبلی جام حذفی یکی از دلهره‌آورترین بازی‌های خود را انجام داد: اولین بازی از دو اولتیماتومی که به علیرضا منصوریان داده شده بود ـ بازی جام حذفی در خانه گل‌گهر سیرجان. استقلال از آن بازی سربلند بیرون آمد؛ اما دومین اولتیماتوم (بازی با ذوب‌آهن در لیگ برتر)، به روزهای مربیگری منصوریان در استقلال پایان داد تا این مربی زودتر از تصورش، با نیمکت آبی‌ها وداع کند.

صاحب‌خبر -

حالا شفر میراث منصوریان را در دست دارد و باید به راه او در جام حذفی ادامه دهد. آن هم در حالی که مرحله اول جام حذفی، قتلگاه بسیاری از تیم‌های لیگ برتری بود و خیلی‌ها را از گردونه خارج کرد تا خلوت‌ترین جام حذفی این چند سال را شاهد باشیم. پیکان و سایپا تهران، پارس جنوبی جم، سپاهان و ذوب آهن اصفهان و فولاد خوزستان از دور خارج شده‌اند تا از جمع مدعیان فقط پرسپولیس و استقلال بمانند. این بهترین فرصت برای این دو تیم است تا یکی از دو سهمیه قطعی ایران برای لیگ قهرمانان را به دست بیاورند. هواداران استقلال امیدوارند با توجه به وضعیت فعلی جدول جام حذفی و ریزش عجیب تیم‌های لیگ برتری و همین طور اوضاع نابسامان آنها در لیگ برتر، بتوانند به سهمیه جام حذفی دست پیدا کنند که هم راه رسیدن به آن طولانی نیست و هم با توجه به حذف پرشمار لیگ برتری‌ها این راه هموار هم شده است.

اما مشکل شفر و استقلال حریف فرداست. حریف فردای استقلال یکی از تیم‌های خوب این فصل لیگ دسته اول است: نساجی مازندران. قائمشهری‌ها سالهاست در عطش صعود به لیگ برتر می‌سوزند و برخلاف تراکتورسازی، سپیدرود و حتی تیم‌هایی مانند گهر دورود، نساجی هنوز نتوانسته به رویای قدیمی مازندرانی‌ها برای حضور در لیگ برتر جامه عمل بپوشاند. نساجی تیم دوم جدول لیگ دسته اول است. لیگی که در چند سال اخیر کاملا فشرده و نزدیک دنبال می‌شود و مدعیان بسیاری دارد. نساجی که در مرحله قبلی جام حذفی در خانه پارس جنوبی جم دست به کار بزرگی زد و صدرنشین لیگ برتر را حذف کرد، فردا هم به یک غیرممکن دیگر فکر می‌کند: حذف استقلال در ورزشگاه آزادی. مازندرانی‌ها آنقدر به تیمشان امیدوارند که وعده‌ داده‌ا‌ند نیمی از ورزشگاه آزادی را پر می‌کنند! اگرچه این وعده کمی با واقعیت فاصله دارد؛ اما اگر هواداران استقلال، استقبال کمی از بازی به عمل بیاورند، شاید 10 هزار هوادار همیشگی نساجی هم بیشتر از تماشاگران میزبان شوند.

مهدی پاشازاده که از او به عنوان یکی از گزینه‌های مناسب برای مربیگری استقلال یاد می‌شود، همراه با فرزاد مجیدی، استقلالی‌هایی هستند که فردا رودرروی تیم سابق خود قرار می‌گیرند و همین تقابل، بازی فردا را جذاب می‌کند و چه بسا در صورت موفقیت آنها، تماشاگران استقلال نام آنها را فریاد بزنند.

برای دیدن این مسابقه از ساعت 16:45 فردا، لحظه‌شماری می‌کنیم.

فتاحی ماجرای میزبانی را توضیح داد

سعید فتاحی، رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ در مورد میزبانی استقلال در جام حذفی به ما گفت: «ما تابع قانون هستیم. قانون در وهله اول به ما می‌گوید باید 90 درصد سکوها را به تیم میزبان بدهیم و 10 درصد هم به تیم مهمان اما موضوع اینجاست که قانون توضیح می‌دهد اگر تیم میزبان نتواند 90 درصد سکوها را پر کند، مجبوریم سکوهای باقی مانده را نیز در اختیار هواداران تیم مهمان که بیش از ظرفیت 10 درصد ورزشگاه به استادیوم آمده‌اند، قرار بدهیم. این کل ماجراست، استقلال سکوها را پر نکند، به نساجی ظرفیت بیشتری می‌دهیم.»

وینفرد شفر به دنبال خارجی‌های جدید

سرور جپاروف تا پیش از حضور وینفرد شفر در استقلال، جزو بازیکنان مورد علاقه آبی‌ها بود و عملکرد نسبتا خوبی داشت.لی اندرو پادوانی هم در سال گذشته بازی‌های نسبتا خوبی برای استقلال انجام داد، ولی امسال در بازگشت به ترکیب آبی ها، موفق نبود. وینفرد شفر سرمربی آلمانی استقلال هم ظاهرا خیلی زود تکلیف این دو بازیکن را روشن کرده است. پادوانی و جپاروف در بازی‌های اخیر تیم جایی نداشته‌اند و بعید به نظر می‌رسد، سرمربی جدید از آنها در بازی نساجی یا دیدار دربی استفاده کند. نیمکت‌نشینی این دو بازیکن باعث شده، شایعاتی به وجود بیاید، مبنی بر این که وینفرد شفر قصد دارد، در نیم‌فصل نسخه این دو بازیکن را بپیچد و بازیکنان خارجی مورد نظر خود را به استقلال بیاورد. وضعیت خود شفر هم تا آن زمان مشخص نیست. استقلال مشکلاتی دارد و به نظر می‌رسد با حضور این مربی مشکلات همچنان پابرجاست. خبرهای خوبی هم از وضعیت فنی تیم به گوش نمی‌رسد. گفته می‌شود، شفر معمولا برنامه تمرینی ندارد و بی‌شک در بازی نساجی و دربی مشخص می‌شود،‌ این شایعات صحت دارد یا نه. یکی از بازیکنان استقلال فاش کرده،‌ حتی سرمربی این تیم برای انتخاب تاکتیک، با بعضی از بازیکنان با تجربه مشورت گرفته است که بی‌شک این مساله می‌تواند نشان دهد، او هنوز به شناختی از استقلال دست پیدا نکرده است. وضعیت خود شفر مبهم است چراکه به هر حال امسال شرایط استقلال خاص است و هواداران خیلی زود او را هم تحت فشار گذاشته‌اند.

نظر شما