شناسهٔ خبر: 22006234 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

سلیم‌پور در نشست خبری:

اروپا و آمریکا یک بدنه مشترک برای پیشبرد اهداف ضد انقلاب اسلامی هستند/اجازه بازرسی از مراکز نظامی را نمی‌دهیم

مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه مالک اشتر گفت: اروپا و آمریکا یک بدنه مشترک برای پیشبرد اهداف ضد انقلاب اسلامی هستند.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، سلیم پور، مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه مالک اشتر در نشست خبری که با عنوان تجربه تاریخی ملت ایران در مذاکره با غرب با حضور مسئولان سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران در محل بسیج دانشجویی تهران برگزار شد، گفت: در زمان روی کار آمدن گورباچف در شوروی دروازه هایی برای اصلاح روابط بین شوروی و بلوک غرب باز شد که به دنبال این اصلاحات یک سلسله بنیان‌های فکری و عملیات‌های میدانی به شکل مذاکرات و فعالیت‌های مدنی در این کشور شکل گرفت که در نهایت اصلاح ساختاری را در شوروی رقم زد.

وی با بیان اینکه اوباما اشاره کرد که مذاکرات هسته‌ای این کشور با ایران شبیه مذاکرات ریگان با گورباچف است، افزود: در همین زمینه یک سری اصلاحات مدنی در شوروی سابق اجرا شد که این اصلاحات زمینه فروپاشی بلوک شرق را فراهم کردند.

مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه مالک اشتر گفت: با روی کار آمدن ریگان نگاه به پیشبرد اهدف غرب در شوروی تغییر کرد و ریگان به لحاظ سه کار را انجام داد که یکی از آن‌ها جنگ نفتی بود که این جنگ را با اعراب حاشیه جنوبی خلیج فارس راه انداختند و قیمت نفت را برای سبدهای مختلف نفتی در جهان به یک کمینه رساندند که به دنبال این اقدام شوروی سابق به عنوان یکی از بزرگترین تولید کنندگان نفت خیلی متضرر شد

سلیم پور تصریح کرد: یکی دیگر از اقدامات ریگان این بود که علی رغم تمام شعارهای که در رابطه با تنش زدایی می‌داد حدود ۳۰ درصد تولید تسلیحات آمریکایی را با افزایش بودجه سه درصدی بالا برد.

وی بیان کرد: یکی دیگر از اقدامات ریگان این بود که یک گزاره موهومی تحت عنوان جنگ ستارگان را مطرح کرد که تقارن میلیتاریستی بین غرب و شرق را به هم می‌زد. در واقع این طرح اقدامی دفاعی در برابر حملات احتمالی موشک‌های دوربرد شوروی سابق بود.

مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه مالک اشتر گفت: آمریکا با آغاز این تنش‌ها پروژه نفوذ را در شوروی کلید زد و سبک زندگی آمریکایی را در این بلوک بسط داد که به دنبال آن یک سری تنش‌های اجتماعی و مدنی در آن کشور‌ها شکل گرفت و مردم ساعت‌ها و کیلومتر‌ها برای خرید از مک دونالد که یک برند کاملا آمریکایی بود در صف می‌ایستادند.

سلیم پور گفت: امروز هم آمریکایی‌ها وارد نزاع مستقیم نفتی با ایران شده اند. به عنوان نمونه پس از تنش کوچکی که برای توسعه یکی از میادین گازی کشورمان با هند به وجود آمد این کشور به شکل مستقیم وارد عمل شد.

وی بیان کرد: آمریکا از لحاظ میلیتاریستی متاثر از الگوی "گسترش دست قدرت خود در منطقه خاورمیانه" انواع و اقسام سامانه‌های پدافندی نظیر تاد و پاتریوت را در خاورمیانه مستقر و یک هژمونی نظامی را علیه کشورمان ایجاد کرده تا یک تقابل نظامی را علیه ما تحمیل کند.
مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه مالک اشتر با بیان اینکه تنش غرب با کشورمان از دهه ۸۰ میلیادی و از زمانی که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید تا به امروز ادامه دارد، گفت: با این وجود ما بلوک غرب شامل اتحادیه اروپا و آمریکا را یک بدنه مشترک برای پیشبرد اهداف ضد انقلاب اسلامی می‌دانیم.

سلیم پور افزود: طی مذاکرات هسته‌ای هم شاهد تغییر نقش‌ها بین آمریکا و اروپا بودیم و انواع و اقسام بازی‌های سیاسی و اقتصادی را اجرا کردند که به دنبال این بازی‌ها کشورمان متحمل خسارت‌های جبران ناپذیری شد.

وی با اشاره به اینکه دولت بر خلاف تاکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص برجام عمل کرد به گونه‌ای که آقایان بی آنکه تحریم‌ها لغو شده باشد یگانه ری اکتور آب سنگین اراک را که دستیابی به آن برای پیشبرد اهداف هسته‌ای کشورمان تقریبا غیر ممکن است به طور کامل تخریب کردند، افزود: این خسرانی است که در این مسیر دیده ایم و باید بعد از این خیلی از اقدامات اساسی پیگیری شوند.

مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه مالک اشتر گفت: ما با اقداماتی که انجام داده ایم در زمین طرف غربی بازی کرده ایم در واقع آن‌ها الگوریتمی را برای ما تعریف کردند و ما مذاکرات را در قالب این الگوریتم انجام دادیم. در حال حاضر نظارت طرف مقابل بر ما از طریق آژانس هسته ای، کمیسیون مشترک و کشورهای صادرکننده اقلام دو منظوره انجام می‌شود در صورتی که نظارت بر طرف مقابل فقط از طریق کمیسیون مشترک انجام می‌شود و این بی عدالتی است.

سلیم پور بیان کرد: در مورد pmd نیز می‌توان گفت که هنوز موضوع دسترسی به مراکز نظامی کشورمان در ذهن کثیف طرف غربی چه آمریکا و چه اروپایی‌ها وجود دارد. با این وجود رهبر معظم انقلاب با صراحت اعلام کردند که اجازه نمی‌دهیم هیچ از مراکز نظامی از سوی بیگانگان مورد بازرسی قرار بگیرند. ما هم به عنوان بسیج دانشجویی اعلام می‌کنیم که با هیچ نهاد و شخصی در زمینه بازرسی از مراکز نظامی شوخی نداریم و این خط قرمز ماست.

وی با بیان اینکه امروز شاهد نمایشی از برخی افراد در بدنه دولت هستیم، افزود: ما آمریکا و اروپا را جزو بلوک غرب دانسته و هیچ گاه آن‌ها را جدای از هم نمی‌دانیم با این وجود این نمایشی را که در مقطعی سپاه را دولت تفنگدار قلمداد می‌کردند و الان آمده اند و بر روی تاثیر امنیتی آن نظر می‌نمی پذیریم.

مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه مالک اشتر گفت: سپاه طبق تصریح اصل ۱۵۰ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران نگهبان انقلاب اسلامی است و این ورای مفهومی است که جمهوری اسلامی دارد.

سلیم پور بیان کرد: ما هیچ گاه توقف توسعه فعالیت‌های موشکی کشورمان را نمی‌پذیریم و اجازه هم نمی‌دهیم که این توانمندی از سوی اجانب مورد دست درازی قرار بگیرد.

وی افزود: یگانه راه برون رفت کشور از مخمصه کنونی پایبندی و عمل به اسلام حداکثری در تمام شئون و نگاه به داخل است. اگر الگوی اقتصاد مقاومتی اجرایی نشود تمام خسارتی که تا به حال از طریق مکانیزم برجام متحمل شده ایم برای کشورمان مضاعف می‌شود.

نظر شما