شناسهٔ خبر: 21964921 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

خبـــرنامه

صاحب‌خبر -

 رنکينگ فيفا تائيد کرد؛

ايران در سيد 3 جام جهاني

آخرين رده بندي تيم‌هاي ملي فوتبال دنيا توسط فيفا اعلام شد و بدين ترتيب تيم ملي به رتبه سي و چهارم رسيد. جايگاهي که به نسبت رده بندي ماه قبل با سقوط 9 پله‌اي را نشان مي‌دهد اما با اين وجود ملي پوشان ايران کماکان عنوان بهترين تيم آسيا را در اختيار دارند.

در اين رده بندي، شش تيم اول بدون هيچ تغييري در رتبه‌هاي ماه پيش خود قرار دارند. تيم‌هاي ملي فوتبال آلمان، برزيل، پرتغال، آرژانتين، بلژيک، لهستان، فرانسه، اسپانيا، شيلي و پرو تيم‌هاي اول تا دهم رده بندي فيفا را تشکيل مي‌دهند.

تيم ملي ايران نيز در اين رده بندي توانست به رده سي و چهارم دنيا دست پيدا کند و به مانند ماه‌هاي اخير کماکان بهترين تيم آسيايي لقب بگيرد. بعد از تيم ملي ايران تيم‌هاي ملي استراليا، ژاپن، چين، کره جنوبي، عربستان، امارات و ازبکستان ديگر تيم‌هاي ملي آسيايي در آخرين رده بندي فيفا محسوب مي‌شوند. با اين تفاسير ايران در آخرين رنکينگي که براي فيفا در راه سيدبندي قرعه کشي جام جهاني از اهميت برخوردار است، جايگاه مناسبي براي رسيدن به سيد سه دست يافت تا حضورش در اين سيد قطعي به نظر برسد چون حداقل هشت تيم حاضر در روسيه 2018 رتبه اي پايين تر از ايران دارند و تيم اول آسيا قطعا در قرعه کشي جام جهاني که آذرماه در مسکو برگزار مي‌شود در سيد سه جام جهاني حضور خواهد داشت.

واکنش وکيل طارمي به خبر افزايش محروميت موکلش

خبر منتشر شده درباره احتمال محروميت بيشتر مهدي طارمي با واکنش وکيل وي مواجه شد.

برخي از رسانه‌ها اعلام کردند در پي اعتراض CAS محروميت 4 ماهه مهدي طارمي افزايش مي‌يابد و اين بازيکن در خطر از دست دادن جام جهاني قرار خواهد گرفت.

اما ابراهيمي وکيل طارمي در اين باره گفت: ديوان داوري ورزش CAS فقط به اعتراض نسبت به رسيدگي فيفا مي پردازد تا تعيين كند فيفا راي را قانوني صادر كرده يا خير. بحث افزايش محروميت در صلاحيت CAS نيست ضمن اينكه مجازات فسخ يكطرفه همان 4 ماه است.

مدال آوري زن 81ساله شيرازي، در مسابقات دووميداني چين

يک اتفاق عجيب و جالب توجه در رشته دووميداني رخ داده است.

فاطمه حشمتي، بانوي 81 ساله شيرازي در مسابقات دووميداني چين حضور يافت و يک طلا و يک نقره کسب کرد. جالب آن که رقيبانش هرکدام حداقل 10 يا 20 سال از او جوان تر بودند. اين اتفاق در حالي افتاده که کسب اين افتخارات با اين سن و سال در نوع خود يک رکورد محسوب مي شود.

توخل، گزينه اول سرمربيگري گوانگژوي چين

سرمربي سابق تيم فوتبال دورتموند در رادار يک باشگاه متمول چيني قرار گرفته است.توماس توخل که به عنوان يکي از گزينه‌هاي جدي براي هدايت تيم فوتبال بايرن مونيخ پس از يوپ هاينکس شناخته مي‌شد، اکنون مشتري جديدي پيدا کرده است.قرارداد لوييز فيليپه اسکولاري، سرمربي کنوني باشگاه گوانگژو چين، تا پايان سال جاري ميلادي اعتبار دارد. به همين منظور مديران باشگاه چيني به دنبال جانشيني براي اين مربي برزيلي هستند و توماس توخل، گزينه اول آنها براي نيمکت گوانگژو است.

بحران در تيم ملي شيلي ادامه دارد

جنجالي که همسر کلاديو براوو در تيم ملي شيلي به وجود آورد هنوز ادامه‌ دارد.

شيلي پس از شکست سه بر صفر برابر برزيل در آخرين ديدار مرحله مقدماتي جام جهاني 2018 روسيه از صعود به مرحله نهايي اين رقابت‌ها باز ماند. لاروخا با قرار گرفتن در رتبه ششتم حتي نتوانست در پلي‌آف حضور داشته باشد. پس از اين شکست همه به دنبال مقصر بودند. ابتدا همسر کلوديو براوو از آرتور ويدال انتقاد کرد و گفت‌: ويدال زماني که در تمرينات حاضر شد مست بود.حتي خورخه سامپائولي هم به اين موضوع اشاره کرد و گفت‌: ويدال به نوشيدن علاقه دارد و در آن کنترلي ندارد.پس از اين حواشي، بازيکن شيليايي پاسخ منتقدانش را داد و در شبکه‌هاي اجتماعي نوشت: در حالي که همه صحبت مي‌کنند و صحبت مي‌کنند من مانند هميشه به تلاش خود ادامه‌ مي‌دهم، تمرين مي‌کنم تا بهتر شوم و خود را به بهترين سطح برسانم.اما دوباره يکي ديگر از بازيکنان تيم‌ ‌ملي شيلي وارد اين حواشي شد و براوو را خائن ناميدند. يکي از اعضاي لاروخا اين لقب را به دروازه بان سيتي داد و گفت‌: او مقدس نيست، خانواده‌اش خواستند مانند معلم اخلاق ظاهر شوند اما اين کار قابل قبول نيست. اتفاقات درون تيم نبايد به بيرون درز پيدا کند. اگر کسي اين کار را کند خائن است.

نظر شما