شناسهٔ خبر: 21598281 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جبهه جهانی مستضعفین | لینک خبر

چه کسی ژنرال روس را در سوریه ترور کرد؟

وزارت دفاع روسیه کشته شدن ژنرال "والری آسپوف" طی حمله ی گروهک تروریستی داعش به دیرالزور را اعلام کرد.

صاحب‌خبر -
جبهه جهانی مستضعفین - در درگیری هایی که چندسال گذشته در منطقه اکراین رخ داد، ژنرال آسپوف فرمانده ی عملیات شرق اکراین بود که طی آن ارتش اکراین شکست خورد.

کشته شدن این ژنرال روس سوالات زیادی را به دنبال داشت؛ آیا مورد هدف واقع شدن محل استقرار فرمانده روس اتفاقی بود؟ آیا گروهک تروریستی داعش موقعیت دقیق ژنرال را از طرف ثالثی بدست آورده بود؟ و اگر این امر صحت دارد، چه کسی از موقعیت دقیق استقرار وی خبر داشت؟

سوالات این چنینی باعث شده کارشناسان متهم اصلی افشای این اطلاعات را ایالات متحده آمریکا بدانند. آنان معتقدند آمریکا نقش بزرگی در کشته شدن ژنرال والری داشت به ویژه پس از انتشار تصاویری توسط وزارت دفاع روسیه که نیروهای آمریکایی را در کنار تروریست ها در منطقه ی تحت کنترل داعش در حاشیه ی شمالی دیرالزور نشان می دهد.

این تصاویر طبق اعلام وزارت دفاع روسیه از مناطق تحت کنترل داعش در فاصله بین ۸ و ۱۲ سپتامبر سال جاری گرفته شده و در آنها تعداد زیادی از اتومبیل های Hammer آمریکایی این مناطق دیده می شود.

همچنین این وزارتخانه روز یکشنبه در صفحه ی رسمی خود در فیسبوک اعلام کرد نیروهای آمریکایی به “نیروهای دموکرات سوری” اجازه ی عبور بدون هیچ مانعی از طریق مناطق تحت سیطره ی داعش در کرانه ی روز فرات را می دهد.

مناطقی که آمریکایی ها وارد آن شدند عاری از هرگونه نشانه ی درگیری و مقاومت از جانب تروریست های داعشی است و جالب تر آنکه نیروهای آمریکایی اقدامات حفاظتی و امنیتی خاصی برای حمایت پایگاه های خود از حمله ی داعشی ها انجام نداده اند. وزارت دفاع روسیه در بیانیه خود در این راستا نوشته:” این مسئله نشان دهنده ی چیزی جز اینکه نیروهای آمریکایی در مناطق تحت کنترل داعش احساس امنیت می کنند، نیست.”

بنابراین دلایل متعددی وجود دارد که ارتباط محکم بین آمریکا و داعش و صحت فرضیه ی نشت اطلاعات موقعیت ژنرال روسی از طریق آمریکا به داعش را اثبات می کند.

خبرگزاری اسوشیتد پرس آمریکایی درباره ی بیانیه ی وزارت دفاع روسیه درباره ی قرارگیری نیروهای ویژه ی روسیه در کنار ارتش سوریه در دیرالزور گفته بود “زنگ هشدار” آخر روسیه درمورد هدف قرارگیری نیروهای روسیه یا سوریه توسط آمریکا یا هم پیمانانش می باشد. و روسیه آتش را با آتش پاسخ خواهد گفت.

سوال آخری که مطرح می شود این است که اکنون روسیه چگونه نسبت به کشته شدن ژنرال والیری واکنش نشان خواهد داد؟

-iuvmpress

نظر شما